Začetek plačevanja prispevka za promocijo
Kranj – Ko je državni zbor pred petimi leti sprejel zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, so bili tudi v Sloveniji postavljeni temelji za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov iz lokalnega okolja. Ker je po evropski zakonodaji možna le promocija izdelkov, ki so vključeni v shemo kakovosti, je ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano uveljavilo shemo Izbrana kakovost – Slovenija, ki potrošniku zagotavlja, da je surovina za izdelek slovenskega porekla, da je izdelek narejen v Sloveniji po strožjih standardih, kot veljajo sicer. Ministrstvo je doslej potrdilo dve shemi izbrane kakovosti – za goveje in perutninsko meso ter za mleko in mlečne izdelke. V Ljubljanskih mlekarnah so 20. oktobra kot prvi v Sloveniji že predelali mleko v Alpsko mleko po pravilih nove sheme, začetek tovrstne proizvodnje si je ogledal tudi minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan. Naslednje dejanje v promociji slovenske hrane se je zgodilo prejšnji teden, ko je Evropska komisija izdala Sloveniji sklep o združljivosti sheme državne pomoči za promocijo in informiranje v sektorjih mleka, govejega in perutninskega mesa. Sklep Evropske komisije je bil tudi pogoj za podpis pogodbe z izbranim izvajalcem za triletno izvajanje promocijske kampanje v višini treh milijonov evrov, za kar bodo denar prispevali država ter pridelovalci in predelovalci. Kmetijska gospodarstva in predelovalni obrati bodo s plačevanjem obveznega prispevka za promocijo začeli 1. decembra. Za vsakih tisoč litrov mleka bo prispevek znašal pol evra, za govedo, staro do enega leta, 0,7 evra, za starejše govedo 2,4 evra in za perutnino 0,3 centa.