Učne težave (4)

Običajno so naloge za otroke z učnimi težavami enake ali podobne kot za druge učence. Razlika pa bi morala biti v prilagoditvah teh nalog in v učenju strategij, kako naloge reševati. Otrok, ki ima težave pri pisanju, naj napiše manj besedila in naj bo vsaj tisto čitljivo. Nima smisla, da bi s pisanjem dohiteval sošolce, saj bo čitljivo napisal le nekaj stavkov, potem pa bodo čez polovico strani sledile le nepoznane črke ter vijuge. Kljub računalniški opremljenosti in tehnološkemu napredku sem presenečena, zakaj otroci z večjimi težavami pri pisanju pogosteje ne uporabljajo računalnika. Pisava ima velik smisel. Vendar ne za vsako ceno, sploh pa ne za ceno znanja, ki bi ga otrok lahko pridobil na drugačen način. Računalnik, fotokopije in zvočni posnetki so le osnova, pomoč in spodbuda, da zmore kljub težavam. Učno gradivo, ki ga za posameznega otroka z učnimi težavami pripravi učitelj, je zaenkrat bolj redkost kot vsakodnevna praksa, kar kaže na to, da imamo še vedno težave »s posebnimi«. Nekoliko hitreje smo se navadili na podaljšan čas pri preverjanju znanja in ga vzeli za svojega. Kljub temu gre tukaj za svojevrstno protislovje, da otroku z učnimi težavami podaljšamo čas pisanja, saj vemo, da največkrat porabi vse svoje zmogljivosti v prvih petnajstih minutah. Če izhajamo iz njegovih spretnosti, najprej pomislimo, da otrok potrebuje odmor in naj nadaljuje šele po odmoru. Vendar imajo otroci z učnimi težavami skoraj praviloma tudi težave s pozornostjo in včasih s pomnjenjem, kar pomeni, da bo otrok po odmoru še težje nadaljeval s preverjanjem. V praksi se najbolj obnese preverjanje in pisanje v individualni situaciji, ko ima otrok možnost z učiteljem ali s svetovalnim delavcem razpravljati o nalogah. Učenec, ki ima težave pri branju, bo vsekakor lažje razumel nalogo, če mu jo nekdo prebere. Nekateri se bojijo takšnih situacij, saj je težko presojati, kdaj gre za spodbudo, pomoč ali potuho, ko gre za učence z učnimi težavami. Ko iščemo rešitve, se ne smemo ustavljati pri dlakocepskih črkah zakona, ampak poskušajmo biti predvsem življenjski. Nikdar mi ne bo povsem jasno, zakaj se je morala hčerka, ki ima cerebralno paralizo, naučiti dvajset strani o vulkanskih kamninah. Mar bi jim učitelj pokazal kaj bolj zanimivega, jih ocenil po zdravi kmečki pameti za razumevanje, odkod so kamnine, in zgodba je zaključena. Ali pa bi imela vsaj pozitiven predznak, da nekdo zna, upa in zmore razmišljati po svoji pameti. Vulkanske kamnine? Pa mi povejte, kaj veste o njih.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / torek, 5. julij 2016 / 11:07

Mladi Angleži v negotovo prihodnost

Slovensko-angleška družina Stevens iz Spodnjih Pirnič ne pozdravlja odločitve dobre polovice državljanov Velike Britanije za razhod z Evropsko unijo. Oče Andrew John v Sloveniji živi več kot petindvaj...

Objavljeno na isti dan


Kranj / ponedeljek, 1. september 2008 / 07:00

Varne šolske poti so skrb vseh

Ukrepi za večjo prometno varnost otrok se ponavadi začnejo šele nekaj dni pred začetkom šolskega leta, poostren policijski nadzor v prvih dveh tednih.

Gorenjska / ponedeljek, 1. september 2008 / 07:00

Vozni redi so prilagojeni

V avtobusnem in železniškem prometu so pripravljeni na začetek šolskega leta. Odhode avtobusa so prilagodili tudi za Srednjo biotehniško šolo v Strahinju.

Škofja Loka / ponedeljek, 1. september 2008 / 07:00

Študenti po znanje v tujino

Študenti se v zadnjih letih vse pogosteje odločajo za šolanje, študij ali prakso v tujini. Med njimi sta tudi Tomaž Draksler in Tina Stanovnik iz Škofje Loke.

Gorenjska / ponedeljek, 1. september 2008 / 07:00

Prvošolčki se veliko naučijo

"Za vstop v šolo je najbolj pomembna otrokova samostojnost in delovne navade, bolj kot to, ali zna pisati in računati," pravijo učiteljice, ki bodo v ponedeljek prvošolčke sprejele na OŠ Ivana Groharj...

Gorenjska / ponedeljek, 1. september 2008 / 07:00

Za enega šala, za drugega žalitev

Obredi, povezani s sprejemi prvošolcev v srednjih šolah, so po mnenju nekaterih lahko zelo nasilni in žaljivi.