Prvošolčki se veliko naučijo
"Za vstop v šolo je najbolj pomembna otrokova samostojnost in delovne navade, bolj kot to, ali zna pisati in računati," pravijo učiteljice, ki bodo v ponedeljek prvošolčke sprejele na OŠ Ivana Groharja v Škofji Loki.
V ponedeljek bo prvi šolski dan, ki je še posebno pomemben za otroke, ki bodo z letošnjim šolskim letom sploh prvič prestopili šolska vrata. O tem smo se pogovarjali z učiteljicama in vzgojiteljicama, ki bosta kot drugi učiteljici v razredu na OŠ Ivana Groharja Škofja Loka. Na tej šoli bodo letos v dveh razredih na matični šoli in na treh podružnicah sprejeli 62 prvošolčkov.
Kot pravijo, prehod otroka iz vrtca v šolo večinoma ni težak. »Kar dobro je poskrbljeno, da je ta prehod za otroka čim manj stresen. To pomeni, da je dnevni red in način dela podoben, kot so ga imeli v vrtcu. Večina otrok se veseli vstopa v šolo, kar se potem čuti tudi s pozitivnim odnosom, ki ga imajo do dela,« je pogovor začela vzgojiteljica Valentina Žagar, o pričakovanjih otrok pa nadaljevala: »Otroci imajo vsako leto bolj realna pričakovanja. Še vedno pa veliko otrok misli, da se bodo že takoj v 1. razredu začeli učiti pisati in brati. Pričakovanja otrok so seveda odvisna tudi od tega, kako jim šolo predstavijo starši. Predstavijo naj jo kot nekaj lepega in pozitivnega, nikakor jih s šolo ne smejo strašiti.« Kljub vsemu pa je razlika med malo šolo, ki jo je otrok pred uvedbo devetletke obiskoval v vrtcu, in 1. razredom, kar potrjuje tudi vzgojiteljica Maja Doljak: »Razlika je predvsem v učnem programu, medtem ko so metode dela podobne. Doseči moramo veliko ciljev, ki so določeni s šolskim učnim načrtom. Poleg tega je prvošolčkov napredek ovrednoten tudi z opisnimi ocenami.«
Nekateri otroci imajo pri prehodu iz vrtca v šolo več težav, drugi manj. Učiteljica Ivanka Dolenc o tipičnih težavah prvošolčkov pravi: »Prilagoditi se morajo delu v skupini. Nekateri imajo težave tudi s samostojnostjo. Prav zato se v prvem obdobju trudimo, da otroci te osnovne spretnosti na primeren način pridobijo in pri tem spodbujamo tudi starše. Se pa otroci drug od drugega veliko naučijo, želijo napredovati.« Kot še pravi Dolenčeva, se otroci v šoli že prvo leto veliko naučijo. Starše ponavadi zanima tudi, koliko naj otrok zna pred vstopom v šolo, se obremenjujejo, če otrok še ne zna pisati, računati. Učiteljica Urška Ziherl pojasnjuje: »To sploh ni pomembno. Pogosto je celo tako, da tisti, ki že znajo pisati, znajo narobe, in potem jih je treba na novo opismenjevati. Za vstop v šolo so bolj pomembne druge veščine, na primer otrokova samostojnost in delovne navade.«