S stilom v mestnem vrvežu

Test: Fiat 500 PurO 2

Če je majhno in moderno, je v teh čudnih časih najbolje, če je še eko. Eko je »in«, ter vsestransko sprejemljivo tudi ali predvsem pri avtomobilih. Najmanjši Fiat okoljsko ozaveščene prepričuje z 1,2-litrskim motorjem, s sistemom za samodejno zaustavitev motorja v mirovanju in ponoven zagon, samodejnim menjalnikom, ožjimi pnevmatikami in še nekaterimi podrobnostmi. Seveda pa je malček ohranil simpatično retro zunanjost, ki se navezuje na popularnega predhodnika, ki so ga pri Fiatu spravili na avtomobilski svet pred skoraj natanko pol stoletja, tri metre in pol dolžine, troje vrat, sorazmerno prostorno kabino in majhen prtljažnik. Zunanjost si lahko zasluži same pohvale in ob pogledu na Fiat 500 se lahko marsikaj naučijo tudi proslavljena imena avtomobilskega oblikovanja.

Notranjost je morda celo nekoliko prostornejša, kot obeta jajčasta zunanjost. To velja predvsem spredaj, kjer je edina ovira široka sredinska konzola, ki moti voznikovo desno nogo pri dostopu do stopalke za plin. Zadaj je prostora pričakovano manj in tisti, ki mu je usojeno potovanje na zadnjem sedežu, najbrž ne bi zdržal daljše poti. Tudi prtljažnik s svojo prostorsko skromnostjo dokazuje, da je Fiat 500 avtomobil(ček) za enega ali kvečjemu dva. Armaturna plošča se slogovno prav tako navezuje na predhodnika, v ospredju je velik merilnik hitrosti in pod njegovim ostrešjem vse ostalo, razen stikal in radijskega sprejemnika, ki so jim odredili mesto na sredini. O preglednosti je škoda izgubljati besede, ker je prav vse v tem avtomobilu podrejeno estetskemu vtisu.

Od 1,2-litrskega bencinskega motorja ne gre pričakovati čudežev, je pa povsem suveren v mestnem vrvežu. Samodejni menjalnik si ne zasluži pohval, saj se od voznika pričakuje vmesno popuščanje in dodajanje plina ter razumevanje za počasno prestavljanje. Tudi sistem samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja Fiatu ne more biti ravno v ponos, ampak recimo, da je treba za ekologijo tudi potrpeti.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 160 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,3/ 4,8 l/100 km

Maloprodajna cena: ni znana

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sreda, 20. julij 2011 / 07:00

Številčne ocene že tretješolcem

V predlaganih spremembah zakona o osnovni šoli je predvidena tudi prestavitev začetka številčnega ocenjevanja iz četrtega v tretji razred.

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 29. december 2006 / 06:00

Komentar: Drugi spol

Po noveli volilnega zakona je morala biti na kandidatnih listah za letošnje lokalne volitve zagotovljena 20-odstotna zastopanost drugega spola, ob parlamentarnih leta 2008 pa naj bi bila...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Sedmica: Meka črnih gradenj

Agonija družine Strojan je, vsaj za zdaj, končana. Država jim je najprej porušila streho nad glavo, takoj za tem pa jih je sprejela v svoje naročje in jih preselila v Roje, v enonadstr...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Orkester je škofjeloški pušeljc

Dalmatinec Ivo Gulič, rojen leta 1935 v Sinju v Dalmaciji, je prevzel vodenje škofjeloškega pihalnega orkestra leta 1957. Pretekli teden se je legendarni "barba" kot kapelnik uradno poslovil od njega.

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Med sosedi

Železna Kapla na avstrijski strani mejnega prehoda Jezerski Vrh je v nedeljo, 24. decembra, spokojna pričakovala sveti večer. Gostinski lokali so bili večinoma zaprti, le trg in o...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Reci mi kar Ana

Nasilje je bilo del mojega življenja