Zakaj so domače naloge koristne (5)
Poglejmo danes še glavne igralce, ki nastopajo v filmu o domačih nalogah. To so otroci in mladostniki. O tem, da je pisanje domačih nalog njihova dolžnost, pač ne bomo razpravljali. Tako kot ne razpravljamo o tem, ali se umivajo ali ne. Vsak starš ve, zakaj in kako bo spodbujal določeno dejavnost pri otroku. Otroci, ki nočejo pisati domačih nalog in so pri tem dokaj nesamostojni, naj bi imeli za to določeno čim bolj stalno uro. Kajti koristnost domačih nalog se kaže tudi v tem, da otroku nalagajo neko obvezo in stalnost. To dvoje pa je pomembno tudi v življenju. Prav določena ura otroka navaja na stalnost in bolj kot se je držimo, bolj bo otroku prišla v navado. Večja kot je navada, bolj smo razbremenjeni starši. Poleg tega se otrok tako uči načrtovati svoj čas in če več kot pol ure ali eno uro jamra, se pogaja za domačo nalogo, slej kot prej spozna, da tako zapravlja svoj čas. Prav je, da otroka na to tudi opozorimo in ga spodbujamo k bolj intenzivnemu pisanju naloge. Mogoče bomo pri nekaterih otrocih za to potrebovali daljši čas, drugi pa bodo hitreje samostojni. Otroci prehitro obupajo in rečejo, da ne znajo. Takrat ne berimo naloge namesto njih, ampak naj otrok prebere navodila na glas in naj pove, česa ne zna ali ne razume. Šele potem mu pomagajmo in mu pokažimo, kako naj se loti problema. Z našimi rešitvami otroci ne bodo pridobivali ne na samostojnosti ne pri znanju. Mlajši kot so otroci, več potrebujejo naše pomoči pri organizaciji časa in pri iskanju načinov reševanja, pisanja naloge. Starejši kot so, bolj jim lahko prepuščamo to kot njihovo dolžnost, seveda, če smo jim to privzgojili. Za pridobivanje učnih navad so najpomembnejša prva štiri leta šolanja, zato je koristno, da smo takrat bolj dosledni, da več spremljamo otrokov način dela, da vztrajamo pri kvalitetno opravljenih nalogah. Veliko otrok je površnih, hitrih in iščejo bližnjice do rešitev.