Rešitev za avtoprevoznike so cene
Ljubljana - Kot smo že poročali, so slovenski avtoprevozniki, podobno kot njihovi kolegi po skoraj vsej Evropi, združeni v Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) in Avtoprevozniški zbornici, pred dobrimi desetimi dnevi povzdignili glas. Vzrok za to je strmo naraščanje cen pogonskih goriv, ki so porasle v zadnjem letu in pol kar za 38 odstotkov. Razmere so označili kot dramatične, saj ustvarjajo izgubo, število slovenskih tovornjakov pa na naših cestah naglo upada, kar je posledica slabe kontrole cestnega prevoza blaga in nelojalne konkurence tujih in domačih prevoznikov. Zaradi takih razmer so se odločili nasloviti na premiera Janeza Janšo zahteve, če odziva ne bo, pa ne izključujejo protestov. Zahtevajo podporo za zvišanje cen prevoznine in sprejem posebne naftne klavzule, ki naj bi postala obvezni sestavni del prevoznih pogodb. Slovenija naj bi tudi podprla predlog nekaterih evropskih držav za znižanje trošarin za profesionalno pogonsko gorivo.
Pretekli teden se je na te zahteve odzvalo ministrstvo za promet, ki ugotavlja, da imamo v Sloveniji v primerjavi s sosednjimi državami še vedno najnižjo maloprodajno ceno goriva, saj je vlada znižala trošarino na najnižjo z evropsko direktivo dovoljeno raven, pa tudi cestnine za težka tovorna vozila so veliko nižja kot v Avstriji in Italiji. Minister za promet Radovan Žerjav je na zadnjem zasedanju Sveta ministrov za promet v Luksemburgu tudi odprl vprašanje o cenah goriva in sklenjeno je bilo, da je treba najti sistemsko rešitev na ravni EU. Sicer pa na prometnem ministrstvu ne vidijo druge rešitve, kot je ustreznejše vrednotenje prevozniških storitev.