Javno predvajanje avtorskih del
Z namenom rešitve vprašanja o višini in načinu zaračunavanja tarif za javno predvajanje glasbenih avtorskih del za člane Obrtne zbornice Slovenije (OZS) je Združenje SAZAS na Svet za avtorsko pravo vložilo zahtevek za začetek postopka presoje o višini tarife. Združenje SAZAS in OZS se namreč v štirih mesecih od začetka pogajanj nista dogovorili o tarifi, zato se je Združenje SAZAS obrnilo na Svet za avtorsko pravo kot neodvisen in nepristranski strokovni organ, da določi primerno tarifo. Pri tem je Združenje SAZAS še vedno odprto za nadaljevanje pogovorov in sklenitev sporazuma z OZS.
Predlog Združenja SAZAS v dogovarjanjih z OZS je, da se tarife obračunavajo glede na bruto prihodek obrtniškega lokala. Trenutno pa je obračunavanje tarif odvisno od kapacitet posameznega lokala. To pa je tudi stališče, ki ga zagovarja OZS, pa čeprav je po mnenju Združenja SAZAS do obrtnikov manj pravična.
˝Na Svet za avtorsko pravo smo se obrnili zato, ker želimo narediti korak naprej v pogajanjih z Obrtno zbornico in prekiniti status quo,˝ pojasnjuje vzroke za vložitev zahtevka predsednik upravnega odbora Združenja SAZAS Matjaž Zupan. ˝Razumljivo je, da se OZS upira plačevati uporabo glasbenih del po višji tarifi, vendar smo tarife v začetku letošnjega leta revalorizirali, ker so bile nespremenjene skoraj deset let in so bile mnogo prenizke v primerjavi s tarifami sorodnih evropskih organizacij.˝
Skupščina glasbenih avtorjev je bila prisiljena zahtevati uskladitev višine tarif z rastjo življenjskih stroškov glede na leto 1998 predvsem zaradi neuspešnih pogajanj med Združenjem SAZAS in OZS. OZS je namreč na začetku pogajanj kot vzor zagovarjala avstrijski model obračunavanja in tarif, nato pa ni želela podpisati dogovora o oblikovanju tarif po modelu, kakršen velja v sosednji Avstriji. Takšna pogajanja z namenom zavlačevanja podpisa sporazuma in ohranjanja nizkih tarif glasbenim avtorjem povzročajo nenadomestljivo škodo.
˝S tem ko Obrtna zbornica Slovenije svojim članom svetuje, da naj ne plačujejo v skladu z višjo tarifo, najbolj oškoduje avtorje glasbe,˝ meni predsednik upravnega odbora Matjaž Zupan. ˝Vsekakor je naš namen skleniti sporazum z Obrtno zbornico Slovenije, vendar ne na škodo avtorjev glasbe. Novi zakon, ki ureja področje avtorske in sorodnih pravic ter velja od začetka letošnjega februarja, med drugim določa, da mora biti predlagana višina tarife primerljiva s tarifami istovrstnih kolektivnih organizacij v drugih, predvsem sosednjih državah Evropske skupnosti, ob upoštevanju kupne moči na prebivalca. V Avstriji letno zberejo za približno sto milijonov evrov nadomestil, kar je statistično gledano okoli dvanajst evrov na prebivalca, v Nemčiji je to deset, na Madžarskem štiri, v Sloveniji pa le tri evre, pri čemer navajam podatek za nove, že revalorizirane tarife,˝ dodaja Zupan.