O razvoju turizma z domačini
Turizem Bohinj je v partnerstvu z Občino Bohinj to jesen začel posodabljati turistično strategijo občine. Na turizem je treba gledati veliko širše kot na zgolj še eno gospodarsko panogo. Gre namreč za dejavnost, ki je izredno močno vpeta v celotno delovanje lokalnega gospodarstva in ustroj skupnosti, poudarjajo v Bohinju.
»Tu ne gre za vprašanje turizem da ali ne, ampak na kakšen način, s kakšnimi spremembami ga lahko izboljšamo.«
Bohinjska Bistrica – V sklopu snovanja novega dokumenta so v začetku meseca najprej pripravili odprto skupno srečanje za vse domačine in predstavnike gospodarstva v občini. Srečanje, na katerem so se z udeleženci pogovorili o tem, kakšen Bohinj si želijo domačini in kakšna je pot do njega, je bilo v prostorih Dvorane Danica v Bohinjski Bistrici odlično obiskano.
Bohinjci so kot ključne izzive prepoznali demografske spremembe, zelene zime, vremenske ekstreme in seveda upravljanje prometa, obiska ter dejavnosti na prostem (t. i. outdoor dejavnosti). Opozorili so na optimalno rabo virov, pomen varstva narave, ohranjanja kulturne krajine in vitalnih planin, pa tudi identitete podeželske skupnosti. Poudarili so problematiko kadrov in javnih servisov ter se zavzeli za krepitev lokalne ponudbe, bolj družbeno odgovorno trženje in digitalizacijo.
Gre za začetno fazo priprave nove strategije razvoja turizma, proces v Bohinju nadaljujejo z delavnicami za tako imenovane strateške skupine, za december načrtujejo objavo spletne ankete, sledijo usklajevanja in priprava ter prihodnjo pomlad predstavitev in sprejem dokumenta.
Direktor Turizma Bohinj Klemen Langus je zadovoljen, da so se priprave nove strategije lotili na način, ki v največji možni meri vključuje lokalno prebivalstvo. »Na dogodek smo povabili dobesedno vse Bohinjke in Bohinjce in druge, ki jih zanima razvoj turizma. Želeli smo, da pridejo in da si tu povemo, kako razmišljamo, čutimo, kakšen odnos razvijamo do turizma, ki je izjemno pomembna, najbrž najpomembnejša gospodarska panoga v Bohinju,« je pojasnil in dodal: »Radi bi, da bi Bohinjci razumeli, da tu ne gre za vprašanje turizem da ali ne, ampak na kakšen način, s kakšnimi spremembami ga lahko izboljšamo. Računam, da ne bomo spreminjali jasne vizije bohinjskega turizma, ker je ta, ki jo imamo, dobra, ampak da bodo ljudje začutili, da smo vsi vključeni v procese in da lahko na te procese vplivamo. Računam, bo na ta način Bohinj dodatno utrdil svojo pozicijo kot destinacija, ki razume trajnostne postulate turizma na način, ki vključuje njegov lokalni značaj.«
Z načinom priprave nove strategije razvoja se strinja tudi predsednik Turističnega društva Bohinj Boštjan Mencinger. »Z izvrševanjem doslej sprejete strategije smo seveda zadovoljni. Številke kažejo, da smo na pravi poti, obisk raste, seveda pa iz tega izhajajo tudi določene težave za lokalno prebivalstvo. Pojavlja se odpor proti čezmernemu turizmu, zato je prav, da se strategija novelira, da se pomenimo in na delavnicah ugotovimo, kaj je tisti skupni imenovalec, na podlagi katerega želimo Bohinj peljati naprej,« je podaril.