Podpisana pogodba za nove vlake

Slovenske železnice se bodo modernizirale še z 20 potniškimi garniturami švicarskega proizvajalca Stadler.

Dobava se bo po napovedih SŽ začela leta 2025, po dve vozili na mesec, in končala leta 2026.

Ljubljana – V voznem parku Slovenskih železnic (SŽ) je že 52 Stadlerjevih vlakov, po 21 enopodnih električnih in dizelskih vlakov flirt ter deset dvopodnih električnih vlakov kiss. S pogodbo, ki sta jo pred dnevi podpisala direktorica potniškega prometa Darja Kocjan in predstavnik skupine Stadler Željko Davidović, je dogovorjen nakup 20 novih potniških garnitur na dizelski pogon z možnostjo elektrifikacije v skupni vrednosti blizu 150 milijonov evrov. Dobava se bo po napovedih SŽ začela leta 2025, po dve vozili na mesec, in končala leta 2026.

Gre za sodobne vlake, ki omogočajo enostavnejši vstop in izstop tudi gibalno oviranim osebam, imeli bodo sodoben informacijski sistem za obveščanje potnikov, brezžični internet, klimo, dva toaletna prostora ... Predvidoma bodo vozili po regionalnih neelektrificiranih progah po Sloveniji ter po Hrvaški in Avstriji (do postaj Beljak, Celovec, Gradec in Pliberk). Hitrost, ki jo lahko dosežejo, je 140 kilometrov na uro, čemur so zdaj po besedah generalnega direktorja SŽ Dušana Mesa prilagojeni določeni odseki. Ena od rešitev za skrajševanje potovalnih časov je tudi uvedba direktnih vlakov, ki jo prinašajo novi vozni redi, je med drugim še povedal Mes, ki je prepričan, da se bodo storitve železniškega potniškega prometa po letu 2026, ko je pričakovati tudi rezultate posodabljanja omrežja, bistveno izboljšale. »Ocenjujem, da bomo primerljivi tudi z bolj razvitimi severnimi državami, kot so Avstrija, Nemčija, Švica, kar je naš cilj – da imamo podobno število prepeljanih potnikov na prebivalstvo.« Danes Slovenske železnice prepeljejo 15 milijonov potnikov letno, do leta 2030 pa želijo število dvigniti na 30 milijonov.

Podpisa pogodbe sta se udeležila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in predsednik vlade Robert Golob, ki je poleg investicij v železniško infrastrukturo poudaril vlogo in priložnost, ki jo ima železnica pri trajnostni mobilnosti.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 30. maj 2011 / 07:00

Ko toča klesti, je prepozno

Država spodbuja zavarovanje kmetijskih posevkov, plodov, nasadov in živali s sofinanciranjem premije, letos bo za to namenila 13,3 milijona evrov. Lani je bila porabljena le dobra polovica denarja.

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 2. september 2017 / 22:10

Po zmagi nad Poljaki so jih pričakali Rusi

Kranj – Slovenska moška odbojkarska reprezentanca je v sredo zvečer na evropskem prvenstvu na dodatni tekmi izločilnih bojev za uvrstitev med najboljših osem osupnila aktualne svetovne prvake, doma...

Razvedrilo / sobota, 2. september 2017 / 22:03

Primorska vinska zabava uspela

Pred tednom dni se je v Novi Gorici – na drugače običajnem parkirišču hotela Park, tokrat preurejenem v pravo gurmansko zabavišče – zgodila vinska zabava Park Wine Party. Obiskovalci so se...

Zanimivosti / sobota, 2. september 2017 / 21:46

Hribi, toplice, vnuki

Žirovnica – Si upokojenci med poletjem lahko privoščijo kaj oddiha in sprostitve? Gredo vsaj za kak teden dni na morje, morda na izlet, potovanje? O tem smo jih spraševali na srečanju gore...

Nasveti / sobota, 2. september 2017 / 21:42

Pouk se je začel

Pred desetletjem nam je na razvalinah Tenotchitlána, danes arheoloških ostalin mogočnega mesta v središču Ciudada de Mexica, imeniten vodnik razlagal, kakšno je bilo azteško šolstvo. Azteško ljudst...

GG Plus / sobota, 2. september 2017 / 21:42

Ivan Tavčar kot oče slovenskega naroda?

Na Gorenjskem sta se rodila najmanj dva »očeta naroda«. Za Janeza Bleiweisa (sedaj) vsi vemo, ko pa pregledujemo življenje in delo Ivana Tavčarja, se nam hitro vsili vprašanje, zakaj pa naj bi bil...