Izbrisanih skoraj šest tisoč napotnic, zadeve urejajo
Ministrstvo za zdravje je iz sistema izbrisalo napotnice pacientov, ki na pregled niso prišli in se niso opravičili, potem pa so v več zdravstvenih ustanovah odkrili tudi izbris nekaterih veljavnih napotnic.
V jeseniški bolnišnici paciente pozivajo, naj se storitve, za katero imajo že pridobljen termin, udeležijo.
Ljubljana, Kranj – Na ministrstvu pravijo, da je bila težava pri 5977 pacientih, vendar »so med njimi morda tudi taki, ki se niso opravičili za enega od terminov,« je na nedavni novinarski konferenci povedala v. d. generalnega direktorja Direktorata za digitalizacijo v zdravstvu dr. Alenka Kolar. Kot je pojasnila, storitev za odpovedovanje neizkoriščenih terminov po 30 dneh zadnji dve leti in pol ni delovala, saj so jo bili marca 2020 prisiljeni zaustaviti, ker se v času zaprtja družbe veliko posegov ni izvajalo. »26. septembra letos smo preko Združenja zdravstvenih zavodov vse izvajalce obvestili, da bomo ta servis znova zagnali 10. oktobra, in jih prosili, naj preverijo, ali pri njih vse deluje,« je razložila in dodala, da od izvajalcev niso prejeli nobene pripombe. Po vnovični vzpostavitvi je bilo od 10. oktobra do 8. novembra zvečer odpovedanih 424.732 napotnic. »V glavnem gre za napotnice, ki so imele en sam termin, na katerega pacient ni prišel, ali pa je bil termin izveden, vendar ne ustrezno zaprt v informacijskem sistemu. Dejanski oškodovanci pa so pacienti, ki jim je sistem zaprl termine v prihodnosti in niso oni vzrok nerealiziranega termina.«
Opravičilo ministrstva
Ministrstvo se za napako bolnikom opravičuje, v sodelovanju z NIJZ bo te ljudi identificiralo in zavodom, kjer je pacient imel naročene preglede, te sezname predalo. Ti bodo morali bolnike obvestiti in jim določiti nove termine, če vzrok ni bila neopravičena odsotnost. Pacienti pa bodo morali pri splošnih zdravnikih pridobiti nove napotnice. Minister Danijel Bešič Loredan pričakuje, da bodo do konca meseca vsi oškodovani bolniki znova imeli termine, napovedal je tudi pripravo zakona o zdravstvenem informacijskem sistemu.
Preverili vse napotnice
»V Splošni bolnišnici Jesenice smo preverili vse napotnice, ki so bile izbrisane, in ugotovili, da je pri 99 odstotkih prišlo do upravičenega izbrisa – izbrisane so bile napotnice pacientov, ki se v preteklosti pregleda, za katerega so imeli termin, niso udeležili. Pri drugih primerih pa gre v večjem delu za neustrezno prenaročanje pacientov, ki storitve še niso opravili, vendar poudarjamo, da imajo termin v našem sistemu zabeležen, napotnico pa jim lahko najkasneje ob obisku aktiviramo. Trenutno so aktivirane vse napotnice in v sistemu ni neupravičeno izbrisanih pacientov,« so sporočili iz jeseniške bolnišnice.
Gorenjski zdravstveni domovi
»Zdravstveni dom (ZD) Tržič ne zaznava težav z napotnicami, v ZD Jesenice so odkrili kar nekaj primerov, ki pa jih že rešujejo. V ZD Škofja Loka čakajo, da se zadeva sistemsko uredi, so pa medtem že sami našli 24 primerov nepravilno zaključenih napotnic,« so sporočili iz Službe za odnose z javnostmi v gorenjskih zdravstvenih domovih. »Na seznamu, ki ga je ZD Kranj dobil od NIJZ, je bilo 26 nepravilno zaključenih napotnic v štirih specialističnih ambulantah. Že sami pa so ugotovili šest napačno izbrisanih napotnic, kjer gre za paciente, ki niso imeli obravnave in prav tako nimajo več veljavne napotnice. Prvega od teh primerov so že rešili, tudi pri preostalih se bodo potrudili za hitro in ugodno rešitev za paciente.«