Učenci so izkazali dobro osnovno matematično znanje na vseh taksonomskih ravneh, težave pa imajo pri korektni uporabi matematičnega jezika in povezovanju strategij reševanja pri problemih, ki izhajajo iz več različnih matematičnih vsebin. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič

Več poizvedb kot lani

Državni izpitni center je objavil opise dosežkov učencev šestega in devetega razreda na letošnjem nacionalnem preverjanju znanja (NPZ), podrobnejše analize, ki jih pripravljajo v sodelovanju s predmetnimi komisijami, pa še pripravljajo.

V šestem razredu so učenci pri preizkusu iz znanja slovenščine v povprečju dosegli 45,5 odstotka možnih točk, pri matematiki 49,7 odstotka. V devetem razredu so pri slovenščini v povprečju dosegli 49,1 odstotka, pri matematiki pa 57,7 odstotka možnih točk.

Kranj – Temeljni cilj nacionalnega preverjanja znanja je po besedah direktorja Državnega izpitnega centra Darka Zupanca dodatna informacija o znanju učencev ob koncu šestega oziroma devetega razreda. Nacionalno preverjanje znanja je za učence šestih razredov letos potekalo na 481 osnovnih šolah, za učence devetih razredov pa na 479 šolah. V šestem razredu so učenci pri preizkusu iz znanja slovenščine v povprečju dosegli 45,5 odstotka možnih točk, pri matematiki 49,7 odstotka. V devetem razredu so pri slovenščini v povprečju dosegli 49,1 odstotka, pri matematiki pa 57,7 odstotka možnih točk.

Dobro zgolj osnovno mateamtično znanje

Kot je pojasnil Darko Zupanc, so učenci pri matematiki v 9. razredu izkazali dobro osnovno matematično znanje na vseh taksonomskih ravneh. »Pričakovano imajo učenci težave pri korektni uporabi matematičnega jezika in povezovanju strategij reševanja pri problemih, ki izhajajo iz več različnih matematičnih vsebin,« je opozoril in dodal, da bi bilo zato po mnenju predmetne komisije za matematiko učence treba spodbujati k povezovanju znanja ob kompleksnih matematičnih nalogah s poudarkom na razumevanju temeljnih pojmov in povezovanju z izkušnjami iz vsakdanjega življenja, kar bo pripomoglo tudi k osmišljanju matematičnih vsebin. Na podlagi doslej opravljenih analiz dosežkov pri slovenščini v 6. in 9. razredu pa predmetna komisija za slovenščino meni, da je treba pri pouku poudarjati tvorjenje jezikovno pravilnih povedi in besedil, in sicer tudi pri drugih predmetih, ne le pri slovenščini. Učence je treba navajati tudi na rabo jezikovnih priročnikov. »Spodbujajo naj jih k natančnemu branju in k povezovanju oziroma utemeljevanju svojega mnenja s podatki.« Za vsakega učenca in njegove starše so na Državnem izpitnem centru pripravili dodatne informacije z grafičnimi prikazi, v katerih je za vsak predmet na nacionalnem preverjanju znanja prikazan dosežek učenca v primerjavi z vrstniki na šoli in v državi, je še pojasnil Zupanc in dodal, da so učencem 6. in 9. razreda ter njihovim staršem omogočili dostop do elektronsko ovrednotenih preizkusov znanja, po vpogledu pa so lahko prek šole podali poizvedbo. Poizvedb je bilo po Zupančevih besedah precej več kot v preteklem letu – v 6. razredu je bilo 4032 poizvedb (lani 2942), v 9. razredu pa 3812 (lani 3004).

Povprečno število točk

Preverjanje znanja iz slovenščine je v 6. razredu opravljalo 20.842 učencev, ki so v povprečju dosegli 20,5 točke od 45 možnih (45,5 odstotka). Pri matematiki je preizkus opravljalo 20.856 učencev, ki so v povprečju dosegli 24,8 točke od 50 možnih (49,7 odstotka). Pri tujem jeziku je preizkus znanja opravljalo 21.155 učencev, od tega angleščino 20.638 in nemščino 517. Povprečni dosežek učencev, ki so opravljali angleščino, je bil 31,7 točke od 50 možnih (63,5 odstotka), pri nemščini pa 33,2 točke od 52 možnih (63,8 odstotka). V 9. razredu se je preverjanja znanja iz slovenščine udeležilo 18.441 učencev, ki so v povprečju dosegli 27 od 55 možnih točk (49,1 odstotka). Pri matematiki je preizkus znanja pisalo 18.224 učencev, ki so v povprečju dosegli 28,9 točke od 50 možnih (57,7 odstotka). Pri tretjem predmetu se je pri angleščini preverjanja udeležilo 4544 učencev, v povprečju so dosegli 57,4 odstotka točk, pri nemščini je 96 učencev v povprečju doseglo 49,9 odstotka možnih točk. Preverjanja znanja pri kemiji se je udeležilo 4988 učencev, v povprečju so dosegli 46,5 odstotka možnih točk, pri geografiji se je udeležilo 4853 učencev, ki so v povprečju dosegli 42,5 odstotka možnih točk, pri tehniki in tehnologiji pa se je preverjanja znanja udeležilo 4868 učencev, v povprečju so dosegli 52 odstotkov točk.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 25. avgust 2020 / 17:09

Dve nesreči v pol ure

Brezje – V nedeljo zvečer sta se na gorenjski avtocesti pri Brezjah v roku pol ure zgodili dve prometni nesreči, so sporočili s Policijske uprave Kranj. Najprej, nekaj minut po 21. uri, je voznik z...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 23. marec 2009 / 07:00

Nesreče

Delavca zasula zemlja Podljubelj - V torek dopoldne se je v Podljubelju zgodila delovna nesreča. Med kopanjem jarka za vodovod Podljubelj-Tržič je dva...

Šport / ponedeljek, 23. marec 2009 / 07:00

Dejan živi za hokej

Dejan Pungaršek iz Zgornjih Gorij je član slovenske hokejske reprezentance do 18 let, ki se med 22. in 28. marcem v Mariboru bori za vrnitev v B-skupino svetovnega mladinskega hokeja. Medtem ko njegov...

Nasveti / ponedeljek, 23. marec 2009 / 07:00

Jedi za pomladne dni

Slastna korenjeva juha Sestavine: 2 žlici narezanih mandljev, 2 čebuli, 800 g mladega korenja, 2 žlici bio oljčnega olja, 600 ml bio zelenjavne juhe, sol, beli pope...

Nasveti / ponedeljek, 23. marec 2009 / 07:00

Računalnik in jaz: Do službe preko interneta

Iskanje službe. Veliko želja, vizij, potreb, a običajno le malo uresničitve želenega, saj sprejmemo tisto, kar je na voljo.

Nasveti / ponedeljek, 23. marec 2009 / 07:00

Čemaž

Sneg je skopnel in v gozdovih že najdemo čemaž, ki je prav zdaj, ko je mlad, najbolj aromatičen.