Nadzirali bodo hitrost
Včeraj se je začela nacionalna preventivna akcija, ki je namenjena poostrenemu nadzoru hitrosti, saj je bilo letos na naših cestah zaradi neprilagojene hitrosti že šestindvajset smrtnih žrtev.
Kranj – Kot kaže statistika, je neprilagojena hitrost še vedno med najpogostejšimi vzroki za prometne nesreče z najhujšimi posledicami. Tudi zato je Agencija za varnost prometa (AVP) v sodelovanju s policijo včeraj začela nacionalno preventivno akcijo Hitrost, ki bo potekala do nedelje, 15. avgusta.
»Z umirjeno vožnjo prispevajte k varnim potem za vse prometne udeležence. Omejitve hitrosti so namenjene za našo lastno varnost. Zmerno in odgovorno vozite zato, ker se objestna vožnja lahko konča usodno,« skupaj pozivata AVP in policija.
Policija v času akcije po vsej Sloveniji izvaja poostren nadzor hitrosti Speed, ki je mednarodno usklajen. Nadzor hitrosti pomeni aktivnosti, povezane z umirjanjem prometa, in je uvod v začetek šolskega leta.
»Letos je bilo do 15. julija zabeleženih 1.335 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti, kar je pet odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. So pa zelo zaskrbljujoče najhujše posledice teh prometnih nesreč. Letos namreč zaradi neprilagojene hitrosti beležimo že 26 smrtnih žrtev, skoraj toliko, kot v celotnem lanskem letu, ko je bilo skupaj 27 smrtnih žrtev. Med njimi je bilo največ voznikov motornih koles in voznikov osebnih avtomobilov. Do 20. julija je bilo kljub manjšemu obsegu prometa v prvem četrtletju ugotovljenih kar 74.522 kršitev s področja hitrosti, to je skoraj 11.000 kršitev več kot v enakem obdobju lanskega leta,« ugotavljajo na AVP in dodajajo, da se kar tretjina smrtnih prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti se zgodi ponoči.
Dejstvo je, da moramo med vožnjo zaznati čim več podrobnosti na cesti in okrog nje. S povečanjem hitrosti se voznikovo vidno polje zožuje, kar privede do tako imenovanega tunelskega vida. Čim hitreje vozimo, tem dalje izpred vozila usmerjamo pogled, ožje je naše vidno polje. Zato težje zaznamo ali sploh ne zaznamo dogajanja ob cesti, kolesarjev, pešcev, ki želijo prečkati vozišče, morebitnih vključevanj z bočnih cest oziroma ne predvidimo dogodka, ki bi ga pri manjši hitrosti sicer lahko.