Za bolj trajnostno naravnan promet
V občini Cerklje sprejemajo celostno prometno strategijo, s katero želijo v prihodnjih letih doseči bolj trajnostno prometno ureditev.
Cerklje – Minuli teden so v Cerkljah pripravili še drugo javno razpravo pred sprejemom celostne prometne strategije v občini. Že v prvi javni razpravi, ki je potekala junija, so udeleženci določali glavne izzive, težave ter potrebe na področju prometa in mobilnosti. Strokovni vodje projekta iz družbe Locus so prestavili analizo stanja in analizo ankete ter možne scenarije razvoja prometa v občini in zbrali vizije mobilnosti v prihodnosti.
V anketi je sodelovalo 185 občanov, od katerih je dobra polovica stanje prometa v občini ocenila kot zadovoljivo, 28 odstotkov kot dobro ali zelo dobro, 18 odstotkov pa kot slabo ali zelo slabo. Največje težave anketirancem predstavlja nevarnost v prometu (31 odstotkov), poraba časa in zastoji (29 odstotkov) ter odsotnost oziroma slaba organizacija javnega prevoza (23 odstotkov). Za največje vrednote pri načrtovanju prometa v prihodnje pa so anketiranci izbrali varnost pešcev in kolesarjev, sledita pa dostop do pomembnih ustanov in čisto okolje. Med najpomembnejšimi ukrepi pa so poudarili varne šolske poti ter samostojne kolesarske povezave do Kranja in med naselji v občini.
Predstavili so tudi vizijo prometa v prihodnjih letih, ki je zasnovan tako, da podpira uresničevanje občinskih razvojnih programov in krepi podjetništvo in turizem. Prometna infrastruktura pa domačinom in obiskovalcem omogoča učinkovito, čisto, ekonomično, varno in zdravo mobilnost. Spodbuditi želijo tudi kolesarjenje in hojo ter krepiti ozaveščenost, strpnost, odgovornost in solidarnost v prometu.
Poleti je nato potekala priprava strateških in operativnih ciljev, ki so jih uskladili s ključnimi deležniki. Glavni namen tokratne javne razprave pa je bila predstavitev nabora ukrepov, ki so jih pripravili. Na razpravi je deset udeležencev med najpomembnejše ukrepe, ki bodo prispevali k uresničitvi vizije, uvrstilo ureditev poti za pešce in pločnikov ter zelenih površin, urejanje kolesarskih stez in poti ter avtomatiziran sistem izposoje koles v povezavi s sosednjimi občinami, urejanje cest in parkirišč ter vključevanje v akcije izobraževanja in prijave na javne razpise.
Drugi javni razpravi sledi še zadnje usklajevanje ukrepov z občinsko upravo in drugimi deležniki, nato finančna presoja ukrepov, preden bodo o celostni prometni strategiji na eni od sej razpravljali tudi svetniki. Ob zaključku projekta bodo pripravili tudi publikacijo in strategijo predstavili javnosti.