Od obljub k dejanjem

V teh dneh delavci Gorenjske gradbene družbe začenjajo gradnjo preostanka mengeške obvoznice, ceste, ki bo čez deset mesecev, ko bodo dela po predvidevanjih zaključena, Mengšane odrešila težkega tranzitnega prometa, ki se je doslej valil skozi središče mesta. Dobrih 1700 metrov dolg odsek skupaj z dvema avtobusnima postajališčema in pešpotjo do Topol bo Dars, investitorja projekta, skupaj z davkom stal 2,9 milijona evrov.

Mengeška obvoznica predstavlja le manjši del predvidene povezovalne ceste Želodnik–Mengeš–Vodice, ki bo služila kot povezava med štajersko in gorenjsko avtocesto, hkrati pa bo na lokalni ravni zagotavljala obvoz mimo Domžal, Mengša, Most pri Komendi in Vodic, naselij, ki se vsa po vrsti dušijo v kolonah vozil dnevnih migrantov in težkega tovornega prometa.

Povezovalna cesta je le eden v vrsti slovenskih infrastrukturnih projektov, ki dolga leta živijo kot mrtva črka na papirju nacionalnih programov, preden jih država prek trnove poti dolgotrajnih birokratskih postopkov mukoma začne uresničevati.

Lokacijski načrt za odsek Želodnik–Mengeš z obvoznico Mengeš je bil sprejet že leta 2004, sedem let kasneje, leta 2011, so Mengšani dočakali 2,7 kilometra dolg odsek vzhodne mengeške obvoznice, še osem let pa je trajalo čakanje na začetek del za dokončanje dobrega poldrugega kilometra ceste. Po petnajstih letih bo tako jeseni dokončan prvi pododsek prvega izmed treh odsekov 17,4 kilometra dolge cestne povezave med Želodnikom in Vodicami.

Ob takšni dinamiki uresničevanja projekta je nesmiselno ugibati, kdaj bo celotna trasa zgrajena, bolj na mestu je vprašanje, kdaj bodo zgrajeni odseki na najbolj kritičnih točkah. Denimo v Vodicah, kjer prebivalci naselja, ujeti med avtocestni priključek in poslovno cono v sosednji občini Komenda, plačujejo tudi davek cone, ki je bila odprta brez ustrezne ureditve prometne problematike.

Mengšanom je začetek gradnje uspelo doseči tudi zaradi pritiskov lokalne oblasti in večkratnih protestov lokalnega prebivalstva. Brez tega se država verjetno še nekaj časa ne bi zganila. Podobno strategijo so nato uporabili tudi v Vodicah. Protestnike je tam država uspela umiriti z obljubo, da bo obvoznico začela graditi leta 2020. Če se je leta 2017, ko so potekali protesti v Vodicah, leto 2020 zdelo še oddaljena prihodnost, je danes že tik pred vrati. Na obljubo, ki bi morala biti izpolnjena že včeraj, pa Vodičani gotovo ne bodo pozabili.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 21. maj 2009 / 07:00

Odkrili kip sv. Barbare

Pred 16 leti so začeli podzemno pridobivati hotaveljski marmor. Od sobote rudarje ščiti njihova zavetnica.

Objavljeno na isti dan


Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Nakelčana na slovitem Dolomitenmannu

Klemen Triler in Žiga Trampuž iz Naklega sta nastopila na edinstveni ekstremni tekmi na Južnem Tirolskem, kjer se vsako leto preizkušajo najboljši tekmovalci iz vsega sveta. Vse ekipe nastrojene izred...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Marič okreva v toplicah

Biatlonec Janez Marič je prestal operacijo kolena. Na nogo še nekaj časa ne bo smel stopiti. Trenutno okreva v Šmarjeških Toplicah.

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Jeleni zmagali v Avstriji

Hokejisti Hokejskega kluba Jelen Senica-Reteče so zmagali na mednarodnem turnirju v avstrijskem Althofnu. V finalu so s 7:1 premagali ekipo Kremser EV Eagles. Za najboljšega vratarja je bil razgl...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Čop in Špik slavila tudi v osmercu

Iztok Čop in Luka Špik sta na veslaški regati okrog jezera Wannensee pri Berlinu zmagala v zvezdniškem osmercu. Slovenska veslača sta nastopila skupaj z mnogimi znanimi veslači. V čolnu so bili š...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Tekle so v visokih petkah

Ena izmed ženskih revij je prvič v Sloveniji organizirala tek v petkah. Petke so morale biti visoke vsaj osem centimetrov in široke največ dva centimetra. Na startu v središču Ljubljane je bilo 3...