Zvezdni turizem
Test: Mercedes-Benz R 320 CDI 4MATIC L
Meje med avtomobilskimi razredi so se že zdavnaj začele podirati in v svetu štirikolesnikov je že cela množica modelov, ki jim je težko določiti pripadnost. V ta krog sodi tudi mercedes-benz razreda R, ki je mešanec med udobno limuzino, prostornim limuzinskim kombijem in elegantnim terencem. Katere od lastnosti ima več, je težko ugotoviti, je pa orjak, ki v podaljšani izvedbi presega pet metrov v dolžino, dokaj nenavadne zunanjosti, ki se marsikomu lahko zdi tudi sporna ali odbijajoča. Zlobneži vedo celo povedati, da je R v črni barvi in z zatemnjenimi stekli podoben mrtvaškemu vozu, seveda pa obstajajo tudi opazovalci, na katere naredi povsem drugačen vtis.
Glede udobja ni nobenega dvoma, da R presega merila, ki veljajo v višjem razredu. Vozniku, desnemu sopotniku, dvema potnikoma v drugi in dodatnima v tretji vrsti, so namenjeni razkošno odmerjeni sedeži, povsod je dovolj prostora za noge in glave, ob tem pa je razumljivo, da se stopnja udobja znižuje od sprednjega proti zadnjemu delu kabine. V prtljažniku kljub polni zasedenosti kabine ostaja še precej prostora za prtljago, tako da je lahko terensko-limuzinski mešanec udobno družinsko ali službeno vozilo. Občutki za volanom so podobni kot v drugih avtomobilih s trikrako zvezdo, kar pomeni urejenost voznikovega delovnega prostora, redoljubnost armaturne plošče, in filigransko preglednost merilnikov. Ob tem pa še vso sodobno komunikacijsko tehnologijo, vključno s podporo za mobilni telefon in satelitski navigacijski sistem. Ročica samodejnega menjalnika je sicer sumljivo podobna kot v BMW-jevih avtomobilih, kar je lahko nekaj časa moteče, sicer pa je že kar v navadi, da se motor zažene brez uporabe ključa, ki je lahko ta čas v žepu ali kje v notranjosti.
Pogonski stroj in menjalnik sta v tem avtomobilu odlična partnerja, predvsem, ko se pod motornim pokrovom vrti 3,2-litrski turbodizelski šestvaljnik z vso najsodobnejšo elektronsko in mehansko tehnologijo, v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki mu pri Mercedes-Benzu pravijo 7GTRONIC. Motor ima več kot zadostno zalogo navora, ki je v celoti na voljo že pri nizkih vrtljajih in več kot dvotonskega orjaka brez težav premika po asfaltiranih cestah in tudi po lažjih brezpotjih. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom porazdelitve navora na posamezna kolesa je namreč pri tem avtomobilu stalnica, zato je njegovo obnašanje brezhibno tudi takrat, ko je vozna podlaga slabša. Seveda je treba vedeti, da R ni in niti noče biti čistokrvni terenec, ampak bolj eleganten, udoben in vozno prepričljiv limuzinski kombi.
Njegovo zvezdniško pripadnost vsakokrat dokazuje tudi cenovna umestitev. Mercedes-benz razreda R namreč ni med najcenejšimi modeli stuttgartske avtomobilske hiše, nalaganje dodatne opreme pa še krepko zasoli osnovno ceno.
Tehnični podatki:
Mere: d. 5,157, š. 1,922, v. 1,661 m, medosje 3,215 m
Prostornina prtljažnika: 314/2385 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2270/2895 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2987 ccm
Največja moč pri v/min: 165 kW/224 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 510 pri 1600
Najvišja hitrost: 222 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 12,2/7,6/9,3 l/100 km
Maloprodajna cena: 62.410 EUR (14.956.000 SIT)
Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana