Zvezdni turizem

Test: Mercedes-Benz R 320 CDI 4MATIC L

Meje med avtomobilskimi razredi so se že zdavnaj začele podirati in v svetu štirikolesnikov je že cela množica modelov, ki jim je težko določiti pripadnost. V ta krog sodi tudi mercedes-benz razreda R, ki je mešanec med udobno limuzino, prostornim limuzinskim kombijem in elegantnim terencem. Katere od lastnosti ima več, je težko ugotoviti, je pa orjak, ki v podaljšani izvedbi presega pet metrov v dolžino, dokaj nenavadne zunanjosti, ki se marsikomu lahko zdi tudi sporna ali odbijajoča. Zlobneži vedo celo povedati, da je R v črni barvi in z zatemnjenimi stekli podoben mrtvaškemu vozu, seveda pa obstajajo tudi opazovalci, na katere naredi povsem drugačen vtis.

Glede udobja ni nobenega dvoma, da R presega merila, ki veljajo v višjem razredu. Vozniku, desnemu sopotniku, dvema potnikoma v drugi in dodatnima v tretji vrsti, so namenjeni razkošno odmerjeni sedeži, povsod je dovolj prostora za noge in glave, ob tem pa je razumljivo, da se stopnja udobja znižuje od sprednjega proti zadnjemu delu kabine. V prtljažniku kljub polni zasedenosti kabine ostaja še precej prostora za prtljago, tako da je lahko terensko-limuzinski mešanec udobno družinsko ali službeno vozilo. Občutki za volanom so podobni kot v drugih avtomobilih s trikrako zvezdo, kar pomeni urejenost voznikovega delovnega prostora, redoljubnost armaturne plošče, in filigransko preglednost merilnikov. Ob tem pa še vso sodobno komunikacijsko tehnologijo, vključno s podporo za mobilni telefon in satelitski navigacijski sistem. Ročica samodejnega menjalnika je sicer sumljivo podobna kot v BMW-jevih avtomobilih, kar je lahko nekaj časa moteče, sicer pa je že kar v navadi, da se motor zažene brez uporabe ključa, ki je lahko ta čas v žepu ali kje v notranjosti.

Pogonski stroj in menjalnik sta v tem avtomobilu odlična partnerja, predvsem, ko se pod motornim pokrovom vrti 3,2-litrski turbodizelski šestvaljnik z vso najsodobnejšo elektronsko in mehansko tehnologijo, v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki mu pri Mercedes-Benzu pravijo 7GTRONIC. Motor ima več kot zadostno zalogo navora, ki je v celoti na voljo že pri nizkih vrtljajih in več kot dvotonskega orjaka brez težav premika po asfaltiranih cestah in tudi po lažjih brezpotjih. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom porazdelitve navora na posamezna kolesa je namreč pri tem avtomobilu stalnica, zato je njegovo obnašanje brezhibno tudi takrat, ko je vozna podlaga slabša. Seveda je treba vedeti, da R ni in niti noče biti čistokrvni terenec, ampak bolj eleganten, udoben in vozno prepričljiv limuzinski kombi.

Njegovo zvezdniško pripadnost vsakokrat dokazuje tudi cenovna umestitev. Mercedes-benz razreda R namreč ni med najcenejšimi modeli stuttgartske avtomobilske hiše, nalaganje dodatne opreme pa še krepko zasoli osnovno ceno.

Tehnični podatki:

Mere: d. 5,157, š. 1,922, v. 1,661 m, medosje 3,215 m

Prostornina prtljažnika: 314/2385 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 2270/2895 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2987 ccm

Največja moč pri v/min: 165 kW/224 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 510 pri 1600

Najvišja hitrost: 222 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 12,2/7,6/9,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 62.410 EUR (14.956.000 SIT)

Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 12. avgust 2022 / 15:47

Peto mesto za Emberšiča

V kolumbijskem mestu Cali je potekalo mladinsko svetovno prvenstvo v atletiki, na njem pa so nastopili tudi mladi gorenjski atleti, med katerimi se je najbolje odrezal Jan Emberšič.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / četrtek, 22. september 2011 / 07:00

Je avstrijski gams vreden več kot slovenski?

V Avstriji mora lovski gost za uplenjenega gamsa s sto točkami odšteti 3865 evrov, v Sloveniji pa le 2020 evrov.

Kronika / četrtek, 22. september 2011 / 07:00

Gorenjci odlični na gasilskem tekmovanju

Ljubljana - Na Rudniku v Ljubljani je minuli konec tedna minil v znamenju velikih gasilskih bitk – v licenčnem tekmovanju Firefighter Combat Challenge oziroma v najtežjih dveh mi...

Kranj / četrtek, 22. september 2011 / 07:00

Potop v piramido

Kranj – Danes ob 21. uri bo v Hiši Layer projekcija dokumentarnega filma z naslovom Potop v piramido. V začetku letošnjega leta so v mestu Visoko v Bosni in Hercegovini od...

GG Plus / četrtek, 22. september 2011 / 07:00

Ušivost je bolezen in ne sramota

Ušivost je nadloga, s katero se vzgojitelji in učitelji srečujete v vrtcih in šolah, kot tudi doma v vlogi že tako prezaposlenih staršev. Je tipičen primer bolezni, ki jo rešujemo - zdravimo v do...

Železniki / četrtek, 22. september 2011 / 07:00

Urejajo trg pri plavžu

Železniki - Dela pri urejanju trga pri plavžu v Železnikih, ki so se začela pred poletjem, gredo h koncu. Gradbeniki delajo tudi ob nedeljah. Trg so tlakovali, naredili nov cestn...