Sandrini srčki za spomin
V Hotelu Astoria na Bledu so šestim uporabnikom Centra za usposabljanje, delo in varstvo (CUDV) Radovljica predali potrdila o uspešno zaključenem usposabljanju za pomočnika oziroma pomočnico sobarice in slaščičarke.
Potrdila o uspešno zaključenem usposabljanju za pomočnika oziroma pomočnico sobarice so pretekli četrtek prejeli Anica Drčar, Dalibor Dedič, Anita Močnik, Damjan Močnik, Mira Lazarevič in Matjaž Tibola, za pomočnico slaščičarke pa Sandra Svetina. Pri pridobivanju veščin so bili tako uspešni, da so nekatere v času lanske poletne turistične sezone celo vključili v sezonsko delo, 29-letna Sandra Svetina z Downovim sindromom pa je postala del ekipe hotela Astoria in tako še vedno nekajkrat tedensko pomaga v slaščičarski delavnici hotela. Kot pravi, je to njena sanjska služba. Njena zgodba jih je v hotelu navdihnila, da so oblikovali celo posebno sladico, Sandrine srčke, ki so zdaj del ponudbe hotela kot kulinarični spominek.
Navdušil jo je Rudolf
»Po televiziji sem vedno gledala kuharske oddaje. Najbolj me je navdušil mojster Rudolf s svojimi sladicami. Zelo sem ga občudovala in si želela tudi sama izdelovati slaščice,« je pojasnila Sandra Svetina in dodala, da so ji to željo uresničili v hotelu Astoria, kjer je postala pomočnica slaščičarke Judite Vovk. »Veliko mi je pomagala z nasveti in sva najboljša ekipa,« je navdušena Sandra Svetina, ki jo veseli, da gostje pohvalijo njene slaščice. »Tudi sama jih včasih poskusim, a ne smem preveč, ker pazim na linijo,« je priznala. S svojo pomočnico je nadvse zadovoljna tudi Judita Vovk: »Najbolj me je presenetilo, da pri njej nikoli ne slišiš 'ne znam, ne vem, ne zmorem' ... Ko jo vprašam, ali bo šlo, vedno vedno odgovori s 'seveda bo šlo'.« To sodelovanje so v slaščičarski delavnici nadgradili s posebno sladico Sandrini srčki. Glavna sestavina je čokolada, ki jo ima Sandra najraje, dodali pa so še nekaj lokalnih sestavin, in sicer med, cvetlični prah in posušene maline. Nad delom v hotelu je bil navdušen tudi Matjaž Tibola, ki se je usposobil za pomočnika sobarice: »Delal sem različna dela. Pometal sem pred hotelom in teraso, sesal notranje stopnišče in jedilnico, čistil ograje, čistil steklene površine, v pralnici sem zlagal plašče in krpe, v sobah pa sem sesal, brisal prah, postiljal in preoblačil posteljnino.« Najbolj si je zapomnil, da so morali včasih tudi prestavljati pohištvo nazaj na svoje mesto, ker so ga gostje premaknili kam drugam.
Biseri, ustvarjeni z ljubeznijo
To sta le dve v nizu zgodb o vključevanju oseb z motnjami v duševnem razvoju iz CUDV Radovljica v običajna delovna okolja, kar je skladno tudi z evropskimi smernicami na tem področju, je poudarila direktorica CUDV Radovljica Slađana Anderle. »Naši uporabniki so navdušeni, ko lahko pokažejo, kaj znajo in zmorejo. Strokovno usposobljeni mentorji jih pri tem spodbujajo in jim omogočajo, da skozi delo osebno rastejo, so zadovoljni in se dokazujejo.« Tako so pred dvema letoma oblikovali tudi blagovno znamko Biseri, ustvarjeni z ljubeznijo, ki je skupno ime za unikatne izdelke iz njihove delavnice. Njihove izdelke je na področju gostinstva in kulinarike prva začela uporabljati ekipa kuharskega chefa Uroša Štefelina v Vili Podvin. Izbrane jedi tako že drugo leto strežejo na krožnikih Biseri, uporabniki CUDV Radovljica pa jim pomagajo tudi pri pripravi jedi v kuhinji in strežbi. »Ti sodelavci so zame in za mojo ekipo dodatno sonce v kuhinji. Tudi mi se učimo od njih, zlasti da so pomembne tudi majhne stvari in dosežki.« Podobno razmišlja Sabina Rešek, vodja Hotela Astoria Bled, ki je tudi učni center Višje strokovne šole za gostinstvo, velnes in turizem Bled. Skupno zgodbo z uporabniki CUDV Radovljica so začeli snovati pred dobrim letom dni. »Obogatili so nas s spoznanjem, da je delo lahko tudi v zadovoljstvo, kar ob neprestanem hitenju včasih kar pozabimo.« Moč turistične destinacije po njenem niso samo naravne in kulturne danosti ter turistična infrastruktura, ampak predvsem ljudje. Zato si želijo idejo o vključevanju oseb z motnjami v duševnem razvoju v običajna delovna okolja razširiti tudi na druge hotelirje. Prvi so se odzvali v hotelski verigi Hit Alpinea v Kranjski Gori.