
Okarina v ritmih strpnosti in sožitja
V nedeljo se je na Bledu z izvrstnim koncertom mednarodne zasedbe Kefaya končal sedemindvajseti festival Okarina.
Kefaya je bilo neuradno geslo arabske politične pomladi in pomeni dovolj, glasba mednarodne, v Veliki Britaniji ustanovljene zasedbe Kefaya pa je na blejski festival prinesla zgodbe o migracijah in uporu proti vsakršnemu totalitarizmu, ki omejuje tako posameznika kot družbo. Sporočilo strpnosti, sožitja in miru pa so na Okarini vseh deset dni s svojo glasbo delili med poslušalce ne le Kefaya, temveč vsi nastopajoči. Festival, ki zadnje desetletje vseskozi nastaja pod okriljem domačega Zavoda za kulturo, je namreč v idilično okolje Blejskega jezera ponovno pripeljal glasbo raznolikih odtenkov z vseh celin sveta.
Letošnji program je tako ponudil bogato paleto nastopajočih: med drugimi so nastopili institucija afriške glasbe zasedba Orchestra Baobab, večkratna grammyjevka japonska pianistka Hiromi, prva dama bosanskega sevdaha Amira Medjunanin in veliki Omar Sosa, ki je na Okarini moči združil s Seckoujem Keito. Dogajanje festivala Okarina tako na Blejskem gradu, v Festivalni dvorani in na obalni promenadi še naprej pogumno odpira vrata raznolikega, kakovostnega glasbenega izročila, kjer se skozi preplet tradicije in sodobnosti glasbenih ritmov vsega sveta rojeva nekaj novega.