Nova cesta za razvoj letališča
V prostorih Aerodroma Ljubljana so včeraj podpisali težko pričakovano pogodbo z izbranim izvajalcem za prestavitev glavne ceste Kranj–Spodnji Brnik. Širitev letališča in gradnja Aeropolisa sta po osemnajstih letih načrtovanj tako vse bliže. Gradnja nove ceste se bo začela že čez dober teden dni.
Zgornji Brnik – Nosilec in glavni investitor tega več kot osem milijonov evrov vrednega projekta, ki je bil v državni proračun prvič umeščen že leta 1998, je Direkcija RS za infrastrukturo, soinvestitorja pa še Aerodrom Ljubljana, ki je za svoje načrte dobil tudi zeleno luč novega lastnika Fraporta, in Občina Cerklje na Gorenjskem.
Glavni namen projekta je omogočiti razvoj letališču, ki nujno potrebuje širitev, in izboljšanje dostopa za vse uporabnike.
»V zadnjih dveh letih je bila narejena glavnina vseh potrebnih del, da smo odkupili vsa zemljišča in aprila letos tudi dobili gradbeno dovoljenje,« je projekt, ki zajema prestavitev obstoječe ceste oziroma gradnjo nove obvoznice v dolžini 2350 metrov skupaj s tremi krožišči in novo kolesarsko potjo, predstavila namestnica direktorja Direkcije RS za infrastrukturo Ljiljana Herga.
Da gre za projekt, velik in pomemben tudi za slovenske razmere, so na slavnostnem podpisu pogodbe poudarili vsi akterji. Ne nazadnje je bilo treba uskladiti veliko različnih interesov. Občina Cerklje je v tem času sprejela že več občinskih prostorskih načrtov, sporazum o sofinanciranju je bil sklenjen že pred devetimi leti, za pridobitev vseh potrebnih zemljišč so morali opraviti tudi približno sedemdeset razlastitev.
Dvainšestdeset odstotkov celotne investicije bo pokrila Direkcija, Aerodrom Ljubljana bo plačal 34,5 odstotka vseh stroškov, občina Cerklje pa 3,5 odstotka, kar v tem primeru nanese predvidoma 115 tisočakov. Kot je povedal župan Franc Čebulj – vesel tako velikega projekta na ozemlju svoje občine – bodo ta denar zagotovili iz komunalnih prispevkov. Dodal je še, da si občina obeta tudi veliko novih delovnih mest ter razvoj poslovnih con v neposredni bližini. Zanimanje potencialnih investitorjev naj bi bilo veliko, med njimi je večina tujcev.
Izvajalca del so na podlagi razpisa in prispelih ponudb (teh je bilo trinajst) izbrali aprila letos, najugodnejši pa je bil SGP Pomgrad iz Murske Sobote, ki bo novo cesto zgradil za 2,5 milijona evrov (prvotne ocene stroškov so se sicer gibale okoli petih milijonov). S pripravljalnimi deli morajo začeti v desetih dneh po podpisu pogodbe, dela pa morajo biti zaključena do 31. decembra 2017. Večjih težav s prometom in gneče na obstoječi cesti v času gradnje obvoznice ni pričakovati.
Ob letališču bo zrasel Aeropolis
Dejanskega začetka tega težko pričakovanega projekta so najbolj veseli v Aerodromu Ljubljana, kjer so bili tudi pobudniki gradnje nove ceste. »Ta investicija bo bistveno pripomogla k razvoju letališča, zagotavlja namreč boljšo povezanost in dostopnost do letališča ter večjo prometno varnost in pretočnost. S tremi novimi krožišči bomo uredili ločene dostope do potniškega kompleksa, vzdrževalno-tehničnega kompleksa ter tovornega terminala. Obvoznica nam bo omogočila gradnjo in razvoj letališke infrastrukture ter t. i. Aeropolis z različnimi komercialnimi programi: hotelsko-kongresnim centrom, poslovnim parkom, nakupovalnim središčem ter logističnimi objekti. Prva faza Aeropolisa bi bila zgrajena do leta 2025, projekt pa zaključen do leta 2035,« je zbranim pojasnil direktor Aeroinženiringa Stane Bobnar in dodal, da jih je pri načrtih podprl tudi lastnik Fraport.