Spodnji del Žagarjevega grabna v zmernem vzponu / Foto: Jelena Justin

Vzpon do smučišča

Orlove glave (1682 m) skozi Žagarjev graben – Vzpon skozi graben do smučišča na Voglu, kjer se da smučati le na naravnem snegu. Dolg vzpon, ponekod naporen, na koncu bogato nagradi.

Spominjam se, da so v mojem otroštvu o Žagarjevem grabnu vsi govorili z velikim spoštovanjem; da je divje, ponekod nevarno itd. A Žagarjev graben so uredili in danes po njem lahko uživaško smučamo. Ko je več dni v visokogorju snežilo in je bila nevarnost plazov velika, je bil vzpon po Žagarjevem grabnu, ki je bil tudi uradno odprt, pravi balzam za dušo. Smučarska proga skozi Žagarjev graben je resda najdaljša v Sloveniji, vendar graben ni vedno odprt; odvisno od količine snega, predvsem pa od plazov. Pred desetimi leti se je sprožil ogromen plaz s kamenjem in drevjem, kar je botrovalo njegovemu zaprtju.

Zapeljemo se v Bohinj in parkiramo pri spodnji postaji nihalke, ki vozi na Vogel. Na desni strani spodnje postaje opazimo cesto, ki je pozimi smučarska proga. To je začetek Žagarjevega grabna, ki meri več kot šest kilometrov. Začetek je zložen, saj se le zmerno vzpenja proti zahodu. Spodnji del vzpona poteka skozi gozd in ponekod, če se ustavimo in pogledamo nazaj, se lepo pokaže Bohinjsko jezero. Nadaljujemo z vzponom in ko vzpon začne zavijati v levo, postane tudi izrazito strm. Sledi prva strmina, ki pa še vedno omogoča direkten vzpon; sledi še ena, še bolj strma. Vse skupaj je povezano v črko S. V tem delu se odpre lep razgled na Pršivec in Komarčo. Strmina v tem delu pokaže svoj pravi obraz. Še sreča, da kmalu sledi izravnava, ki pa se hitro spet začne zmerno vzpenjati. Pogled naprej daje vedeti, da nas čaka ponovna strmina; sledi drugi strmi S. Na koncu strmine nas tabla opozori, da je za nami pet kilometrov. Če nadaljujemo naravnost, pridemo do spodnje postaje sedežnice Zadnji Vogel. Nadaljujemo levo in že smo na naslednjem razpotju: levo gremo do Rjave skale oz. zgornje postaje nihalke, desno pa v približno 15 minutah pridemo do planine Zadnji Vogel. Če se odločimo še za vzpon do zgornje postaje sedežnice Zadnji Vogel, bodimo uvidevni do smučarjev in se povzpnimo povsem ob robu smučišča. Do sem smo premagali 1152 m nadmorske višine. Če je ostalo še kaj energije, je možnosti za nadaljevanje precej: na Šijo, na Rodico, na Vogel itd.

V sončnem vremenu Vogel, v svoji zimski preobleki, postreže s kraljevskim razgledom: celotno triglavsko kraljestvo, pokljuške planine, Debeli vrh, Ogradi, Tičarica, Kopica itd., v daljavi Jalovec, Mangrt … Razgled, za katerega se je splačalo potruditi.

Z Orlovih glav odsmučamo v smeri proti planini Zadnji Vogel, nato pa zavijemo proti Žagarjevemu grabnu. Čaka nas uživaško smučanje po ozkem grabnu, ki nas pripelje povsem v dolino.

Trajanje: 4 ure

Gospodarstvo / četrtek, 23. april 2020 / 18:08

Odlog za vse vrste posojil

Kranj – Zveza potrošnikov Slovenije je pozvala vlado, da v drugem paketu ukrepov za pomoč gospodarstvu in državljanom bolj celovito zaščiti posojilojemalce. Vladi predlaga, da jim 12-mesečni odlog...

Kranj / nedelja, 25. september 2022 / 16:29

S skupnimi močmi do deset tisoč dreves

Kranj je eno od stotih mest, ki se je zavezalo, da bo do leta 2030 postalo podnebno nevtralno in pametno mesto. Med njimi je tudi litvanski Taurage, ki vabi, da se pridružite enomesečnemu izzivu vi...

Kranjska Gora / nedelja, 25. september 2022 / 16:25

Navdušeni nad zakladnico planinstva

Mojstrana – Slovenski planinski muzej v Mojstrani so pred dnevi obiskali člani avstrijskega Alpenkluba in sodelavci Alpenzeitunga (ÖAZ), časopisa, ki je začel izhajati leta 1879 in poleg poročil in...

Zanimivosti / nedelja, 25. september 2022 / 16:23

Milka z Michelinovo zvezdico

Novomeščan na Gorenjskem je letos z restavracijo Milka osvojil Michelinovo zvezdico. Restavracija jo je resda dobila že tri mesece po odprtju, vendar David Žefran razloži, da je to v tujini običajna p...

Zanimivosti / nedelja, 25. september 2022 / 16:21

Ob Trbojskem jezeru bodouredili pešpot

Na voljo bo tudi pet kanujev, iz katerih bo mogoče opazovati okoliško naravo z vodne gladine.

Zanimivosti / nedelja, 25. september 2022 / 13:44

Ljubezen do rož odtehta vso skrb

Mače – Breda Aleš iz Mač pri Preddvoru je ljubiteljica balkonskih rož že okrog štirideset let in tudi domača hiša je bila vedno okrašena z barvitim cvetjem. »Veselje imam do tega, in ker imamo na h...