Ena ali druga – skrajnost? Ne, pač pa možnost!
Motociklov je toliko, kolikor je motoristov.
Skoraj. No, vsi stremimo k temu, da bi svojega nekoliko prilagodili svojim potrebam in zahtevam ter seveda željam. Vsak hoče izstopati.
Zato temu ustrezno izbiramo že pri prvem koraku, nakupu. Običajno se odločamo v široki paleti modelov, ki nam zagotavljajo te ali one ugodnosti. Poglejmo dve skrajnosti iz iste hiše.
BMW R 1200 GS Adventure
Gre za enega najsodobnejših in najbolje prodajanih motociklov na svetu (v osnovni različici, brez besede Adventure). Motocikel je velik in udoben tudi za dva, tako zelo, da z njim nekateri večkrat obkrožijo svet. Vgrajen je zmogljiv motor, ki je po zasnovi podoben tistim v starih Volkswagnovih hroščih. Bokserski dvovaljnik namreč. Nekoč je veljal za enostavnega za popravila, konstrukcijsko je bil preprost, zato ga tudi v Afriki ni bilo težko "šraufati". In trpežen je bil kakor skala.
No, sodobne verzije tega motocikla so opremljene s toliko elektronike kakor kakšna manjša vesoljska ladja. Bil je eden prvih z zavornim sistemom ABS, a sedaj ima še tempomat, ogrevan sedež, ročice, prikazovalnik prestav, navigacijske naprave in druge dobrote, ki tudi niso več tako zelo drage, da si jih slehernik ne bi mogel privoščiti. Blažilnike lahko nastavimo s tipkami in tako prilagodimo vozilo terenu, po katerem vozimo. Vetrobran je dovolj velik, da zaščiti pred vetrom in mušicami. Žarometi so razred zase, možno je dokupiti meglenke in tudi večjo posodo za gorivo. V tem primeru lahko naredite tudi petsto in več kilometrov v enem kosu. A odmori so vedno priporočljivi – tako za počitek kot za fotografiranje pokrajine. Ali pa sebe z motorjem v ozadju.
Mnogi pravijo, da ni lep, a tu se marsikdo ne strinja. Recimo, da je ekstremno zanimiv. In zanimivo ekstremen v tem, kakšno udobje ponuja. In kako velike kovčke lahko obesite nanj. Take, da vanje spravite celo žensko garderobo s čevlji vred in še čim.
Druga skrajnost – BMW R Nine T
In gremo na drugi konec ponudbe. Tam kraljuje unikatni model R Nine T, ki je pravzaprav že sedaj zbirateljska zadeva. Ob 90. obletnici zasnove motorjev bokser so ga pri BMW-ju predstavili kupcem kot nekakšen poklon zgodovini svojih modelov.
Motocikel je tako lep, da bi ga marsikdo imel kar v dnevni sobi, a večina ga bo imela predvsem v sanjah. Pa ni tako drag, le tako poseben, redek in tudi ozko namenski.
Z njim se bo le malokdo odločil za pot okoli sveta, a toliko večkrat bi ga bilo treba zapeljati po mestu, da ljudje, ki se sprehajajo po mestu in občudujejo kipe, muzeje, lepe stavbe, vidijo tudi kak lep industrijski izdelek. Pri tem je seveda treba paziti, da imate zraven še ustrezno motoristično opremo. To je motocikel za "k maši". Običajno ima samo en sedež, saj v dvoje ne bi prišel tako zelo do izraza. Več informacij, kot je moč ter vse drugo, in seveda cene (ki so visoke, a tudi ne, če ste v svetu motorizma doma), lahko vedno najdete na spletni strani prodajalca. Marsikdo si katerega od teh dveh omisli kot priznanje samemu sebi, da mu je v življenju zares lepo uspelo. Marsikdo pa o tem sanja.