Ne gre za modno muho

Bajsi debelajsi ali debeluhar

V svetu ga kličejo fat bike, pri nas pa enostavno bajsi.

Bajsiji so že nekaj sezon na pohodu med ljubitelji drugačnih koles. Zdaj so končno tudi na Gorenjskem našli svoje kolesarje. Za testno vožnjo nam ga je posodila prodajalna koles Aha iz Kranja. Morali smo se pač prepričati, ali gre za modno muho, še eno ameriško kolesarsko neumnost ali za kaj več.

V množini pišem, ker nas je bajsija vozilo več prijateljev in potem smo zbirali mnenja. Če napišem po pravici, sem bil od samega začetka skeptik glede te debeluharske novosti. Že na prvi pogled je smešen in zastrašujoč hkrati. V kolesarskem svetu smo postali zlatarji in vse merimo na grame, zato je še toliko bolj nenavadno, da se sploh zmenimo za neko kolo, ki ga imenujemo bajsi. In veste kaj? Bajsi sploh ni tako težak, kot je videti. Model Mongoose Argus tehta komaj nekaj gramov več kot 11 kilogramov! Stehtajete svoje gorsko kolo in komentirajte. Mongoose je ameriška znamka koles, ki so namenjena predvsem mladim, saj je specializirana zlasti za kolesa BMX, dirt in freeride. Znamka obstaja že od leta 1974, ko so začeli z "garažno" proizvodnjo koles. Vedno so bili znani po svoji inovativnosti in to ohranjajo še naprej. Ogromno izkušenj so si pridobili od tekmovalcev, ki tekmujejo na kolesih Mongoose in prispevajo k vedno novim izboljšavam ter predelavam koles. Tako se ustvarjajo vedno novi modeli, narejeni pa so tako, da prenesejo vse obremenitve, s katerimi jih soočamo. Vsako kolo Mongoose – od BMX-koles, gorskih koles do treking in drugih koles – je vzdržljivo, hitro in zabavno za vožnjo. Sami se lahko prepričate, kaj so dosegli s 30-letnimi izkušnjami v izdelavi tekmovalnih koles.

Bajsi Argus ima aluminijasti okvir, opremljen je s Shimano SL Deore in SLX, tako kot smo že vajeni pri običajnih gorskih kolesih. Naj opišem raje za kolo nenavadno opremo. Obroča sta široka kar 93 milimetrov, oba imata 32 naper, nase pa sprejmeta 26-palčni plašč, ki je skoraj še enkrat širši od običajnih, in sicer dimenzije 4,00! Ima hidravlične disk-zavore s 160 milimetrskim rotorjem. Nima vzmetenih vilic, ker jih pri takih gumah niti ne pogrešamo. Kaj se zgodi, ko pride do defekta, še ne vemo. Bomo sporočili, ko bo prvi. Ali lahko zračnico zamenjamo sami ali ne, še ne znamo odgovoriti. Poučeni pravijo, da je menjava enaka kot pri običajnih gorskih kolesih, le za rezervno zračnico potrebuješ cel nahrbtnik, ampak tega gorski kolesarji že tako ali drugače vedno "furamo" na sebi.

Za koga je bajsi?

Za vse, ki se vozijo skozi celo leto, tudi po snegu. Da, tudi po snegu, kajti to kolo se na snegu, globokem blatu, močvirnatem terenu, v plitvih potokih počuti kot doma. To so njegovi tereni. Seveda je vozen tudi po brezpotjih, po katerih se vozimo z običajnimi gorskimi kolesi. Njegov oprijem je naravnost fantastičen in je zato vožnja zares nekaj povsem drugačnega. Vsi, ki smo ga vozili, smo enotnega mnenja. Dokler bajsija ne voziš, ga jemlješ s precejšnjo rezervo, a ko ga zapodiš čez drn in strn, se ti priljubi v prvem kilometru. Je neverjetno zabaven in drugačen (to se vidi že na prvi pogled). Tisti, ki smo se z njim vozili tudi po snegu, pa pravimo, da nikoli nismo pričakovali, da je vožnja s kolesom po snegu sploh možna, kaj šele zabavna. Skrajšano napisano – vsakdo, ki je bajsija vozil, je navdušeno komentiral, da česa podobnega ni pričakoval. Temu lahko pritrdimo vsi, ki smo bajsija preizkusili. Ne, ne gre za modno muho, ampak za kolo, ki ga bo večina zaljubljencev v gorsko kolesarjenje imelo za svoje edino kolo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Cerklje na Gorenjskem / sreda, 23. december 2015 / 13:22

Naložbo spremenili v terjatev

Občina Cerklje je 7,8 milijona evrov vredno finančno naložbo v Zavod Taber konvertirala v terjatev. To bo zavod poravnaval v skladu s finančnimi zmožnostmi.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 23. april 2013 / 07:00

Matevž Lenarčič poletel nad Severni pol

Zgornji Brnik - Ekstremni pilot in fotograf Matevž Lenarčič, ki je lani z ultralahkim letalom obletel svet, se je včeraj nekaj minut po 6. uri zjutraj po vnovičnih težavah z vrem...

Zanimivosti / torek, 23. april 2013 / 07:00

Odprli vrata obiskovalcem

Radovljica, Jesenice - Center za usposabljanje, varstvo in delo Matevža Langusa Radovljica je v sredo pripravil dan odprtih vrat in obiskovalce povabil v vseh sedem enot zavoda....

Kronika / torek, 23. april 2013 / 07:00

Usposobili nove reševalce iz jam

Jamarska reševalna služba je minulo soboto v Gorjah pripravila državno vajo reševanja iz jame in usposabljanje za nove jamarske reševalce.

GG Plus / torek, 23. april 2013 / 07:00

Nujnost in prostovoljnost

V Sloveniji so avtomobilska zavarovanja obvezna, ker s tem zakonskim določilom ščitijo ekonomske interese nas, državljanov. Vemo, da ni nujno, da mi nekomu s prometno nezgodo povzročimo škodo - lahko...

Slovenija / torek, 23. april 2013 / 07:00

Prvaki Borovničani, Ločani tretji

Vrhnika - S tekmo za tretje mesto in finalno tekmo za naslov državnih prvakov se je v nedeljo zvečer v športni dvorani na Vrhinki končala letošnja sezona v floorballu. Po zelo na...