Bajsi debelajsi ali debeluhar
V svetu ga kličejo fat bike, pri nas pa enostavno bajsi.
Bajsiji so že nekaj sezon na pohodu med ljubitelji drugačnih koles. Zdaj so končno tudi na Gorenjskem našli svoje kolesarje. Za testno vožnjo nam ga je posodila prodajalna koles Aha iz Kranja. Morali smo se pač prepričati, ali gre za modno muho, še eno ameriško kolesarsko neumnost ali za kaj več.
V množini pišem, ker nas je bajsija vozilo več prijateljev in potem smo zbirali mnenja. Če napišem po pravici, sem bil od samega začetka skeptik glede te debeluharske novosti. Že na prvi pogled je smešen in zastrašujoč hkrati. V kolesarskem svetu smo postali zlatarji in vse merimo na grame, zato je še toliko bolj nenavadno, da se sploh zmenimo za neko kolo, ki ga imenujemo bajsi. In veste kaj? Bajsi sploh ni tako težak, kot je videti. Model Mongoose Argus tehta komaj nekaj gramov več kot 11 kilogramov! Stehtajete svoje gorsko kolo in komentirajte. Mongoose je ameriška znamka koles, ki so namenjena predvsem mladim, saj je specializirana zlasti za kolesa BMX, dirt in freeride. Znamka obstaja že od leta 1974, ko so začeli z "garažno" proizvodnjo koles. Vedno so bili znani po svoji inovativnosti in to ohranjajo še naprej. Ogromno izkušenj so si pridobili od tekmovalcev, ki tekmujejo na kolesih Mongoose in prispevajo k vedno novim izboljšavam ter predelavam koles. Tako se ustvarjajo vedno novi modeli, narejeni pa so tako, da prenesejo vse obremenitve, s katerimi jih soočamo. Vsako kolo Mongoose – od BMX-koles, gorskih koles do treking in drugih koles – je vzdržljivo, hitro in zabavno za vožnjo. Sami se lahko prepričate, kaj so dosegli s 30-letnimi izkušnjami v izdelavi tekmovalnih koles.
Bajsi Argus ima aluminijasti okvir, opremljen je s Shimano SL Deore in SLX, tako kot smo že vajeni pri običajnih gorskih kolesih. Naj opišem raje za kolo nenavadno opremo. Obroča sta široka kar 93 milimetrov, oba imata 32 naper, nase pa sprejmeta 26-palčni plašč, ki je skoraj še enkrat širši od običajnih, in sicer dimenzije 4,00! Ima hidravlične disk-zavore s 160 milimetrskim rotorjem. Nima vzmetenih vilic, ker jih pri takih gumah niti ne pogrešamo. Kaj se zgodi, ko pride do defekta, še ne vemo. Bomo sporočili, ko bo prvi. Ali lahko zračnico zamenjamo sami ali ne, še ne znamo odgovoriti. Poučeni pravijo, da je menjava enaka kot pri običajnih gorskih kolesih, le za rezervno zračnico potrebuješ cel nahrbtnik, ampak tega gorski kolesarji že tako ali drugače vedno "furamo" na sebi.
Za koga je bajsi?
Za vse, ki se vozijo skozi celo leto, tudi po snegu. Da, tudi po snegu, kajti to kolo se na snegu, globokem blatu, močvirnatem terenu, v plitvih potokih počuti kot doma. To so njegovi tereni. Seveda je vozen tudi po brezpotjih, po katerih se vozimo z običajnimi gorskimi kolesi. Njegov oprijem je naravnost fantastičen in je zato vožnja zares nekaj povsem drugačnega. Vsi, ki smo ga vozili, smo enotnega mnenja. Dokler bajsija ne voziš, ga jemlješ s precejšnjo rezervo, a ko ga zapodiš čez drn in strn, se ti priljubi v prvem kilometru. Je neverjetno zabaven in drugačen (to se vidi že na prvi pogled). Tisti, ki smo se z njim vozili tudi po snegu, pa pravimo, da nikoli nismo pričakovali, da je vožnja s kolesom po snegu sploh možna, kaj šele zabavna. Skrajšano napisano – vsakdo, ki je bajsija vozil, je navdušeno komentiral, da česa podobnega ni pričakoval. Temu lahko pritrdimo vsi, ki smo bajsija preizkusili. Ne, ne gre za modno muho, ampak za kolo, ki ga bo večina zaljubljencev v gorsko kolesarjenje imelo za svoje edino kolo.