
Aerodrom je na dobri poti
To je ob obisku Aerodroma Ljubljana ugotavljal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Z direktorjem družbe Zmagom Skobirjem sta se pogovarjala tudi o predlagani noveli zakona o letalstvu.
Zgornji Brnik – Aerodrom Ljubljana je na zelo dobri poti in ima dobro pripravljene razvojne načrte, je po petkovem obisku letališke družbe na Brniku ugotavljal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Z direktorjem Zmagom Skobirjem sta se pogovarjala o državni infrastrukturi, ki bo omogočila nadaljnji razvoj letališča: o obvoznici ter pripravi državnega prostorskega načrta za letališče in železnico do njega, ministru pa so predstavili tudi načrte glede širitve terminalov.
Beseda je tekla tudi o noveli zakona o letalstvu, ki med drugim predvideva spremembe financiranja Javne agencije za civilno letalstvo. Iz proračuna bi se zagotavljal le še manjši del, večji del pa iz priletnih taks na potnike in tovor, je pojasnil minister: »Ocenjujemo, da te obremenitve niso tako visoke, da bi lahko bistveno ogrozile potniški in tovorni promet. Če bomo v medresorski in javni obravnaval prišli do argumentov, da bi bilo treba še kaj preurediti, se bomo o tem tudi pogovarjali,« je zagotovil minister, ki si želi, da bi bil zakon, ki je trenutno v javni obravnavi, sprejet že do poletja.
Predlaganim spremembam v Aerodromu Ljubljana niso naklonjeni. »Prepričani smo, da bo to imelo srednje- in dolgoročne posledice. Imamo primere držav, ki so jih uvedle in nato opustile: Irska, Danska in Nizozemska, Nemčija pa se še močno bori proti temu, ker so učinki bolj negativni kot pa pozitivni,« opozarja Skobir. Obremenitev za potnika naj bi se povečala med 3 in 4 evri. »Stroški, ki jih ima potnik z obiskom neke države, se povečujejo. Morda je res malo kontradiktorno, da se pri tem, ko se poskuša pridobiti več prometa, le-ta dodatno obremenjuje, pa četudi gre podražitev na račun posameznega potnika. Še toliko bolj je občutljiva nova obremenitev tovora, kjer so zneski precej višji,« je zaskrbljen Skobir.
Aerodrom Ljubljana je od lani v lasti nemškega Fraporta. »Zaradi prodaje družbe nam po mojem mnenju nima biti kaj žal. V kolikor se bo letališče uspešno razvijalo, smo lahko vsi samo zadovoljni. Mislim, da gredo prizadevanja novega lastnika v pravo smer, tj. v povečanje letalskih povezav, načrtujejo se tudi širitve na tovornem prometu,« je povedal minister.
Vse tri ključne družbe na Brniku, poleg Aerodroma Ljubljana še Adria Airways in Adria Airways Tehnika, bodo morda v prihodnosti končale v tujih rokah, česar pa se minister Gašperšič ne boji, dokler tuje lastništvo zagotavlja uspešno delovanje in razvoj podjetja. Adrio Airways Tehniko lastnika Aerodrom Ljubljana in državna Posebna družba za podjetniško svetovanje že prodajata, rok za oddajo ponudb se je že iztekel, po Skobirjevih besedah pa bosta lastnika ta teden preučila prispele ponudbe in se odločila, ali je katera ustrezna. »Družba za zdaj uspešno posluje, poslovanje se je znatno izboljšalo, tako da tu ne bomo brezglavo hiteli. Želimo si strateškega lastnika,« je dejal Skobir.
Po srečanju s predstavniki Aerodroma Ljubljana si je minister ogledal letališče in obiskal še Kontrolo zračnega prometa Slovenije.