Dež odplaknil rekordne rezultate
Potem ko je število turistov pred letošnjim poletjem naraslo za več kot 20 odstotkov v primerjavi z lani, je dež v juliju in avgustu mnoge odvrnil od počitnikovanja v Radovljici in Lescah; predvsem se je to poznalo Kampu Šobec. Kljub temu rezultati letošnje turistične sezone v Radovljici niso slabi.
V prvih devetih mesecih letošnjega leta so radovljiški turistični ponudniki ustvarili 115.169 nočitev, kar je 16 % manj kot lani. Gostov je bilo v tem obdobju 43.317, za 11 % manj kot v enakem obdobju lani. Večino nočitev so tudi letos ustvarili v Kampu Šobec.
Radovljica – Tudi letos so se predstavniki radovljiškega turističnega gospodarstva, Javnega zavoda turizem Radovljica in Občine zbrali na tradicionalnem letnem srečanju, kjer so ocenili pravkar končano poletno turistično sezono in se pogovorili o načrtih za prihodnost.
»Sezona 2014 je bila glede na zelo slabo vreme julija in avgusta zadovoljiva. Odličnih rezultatov v letih 2012 in 2013 žal ne bo mogoče nadoknaditi, bomo pa po vsej verjetnosti presegli rezultate iz leta 2011,« je letošnje leto ocenila direktorica LTO Radovljica Nataša Mikelj. Kot vsa leta doslej je več kot polovica gostov bivala v Kampu Šobec, kjer so v prvih devetih mesecih ustvarili tudi dobrih 63 odstotkov vseh nočitev. Sledita Hotel Lambergh in Hotel Krek. Povprečna doba bivanja je bila 2,65 dneva, kar je nekaj manj kot lani, ko so gostje v občini Radovljica povprečno ostajali 2,82 dneva.
Glavni razlog za nekoliko slabše rezultate je prav gotovo vreme, saj je število nočitev pred poletjem, to je v prvih šestih mesecih letošnjega leta, kar za petino preseglo rezultate enakega lanskega obdobja, število prihodov gostov pa je naraslo celo za četrtino. Tudi gostinci poročajo, pravi Nataša Mikelj, o relativno dobri sezoni.
»A priznati si moramo, da za slabšo sezono pač ni krivo samo vreme; vsi, ki delamo v turizmu, smo namreč opazili posledice drastičnega znižanja sredstev za promocijo Slovenije na državnem nivoju,« je opozorila Mikljeva, ki obenem dodaja, da so na lokalnem nivoju kljub temu delali več in bolje.
»Pričakujemo, da bo delež domačih gostov še upadal, tako da se vse bolj usmerjamo v tuje trge,« napoveduje. Zavod za turizem bo nadaljeval z uveljavljenimi in uspešnimi projekti, kot so turistični avtobus Hop-on hop-off, ki se iz leta v leto bolj uveljavlja in povezuje tri turistične občine: Bohinj, Bled in Radovljico. »Za uspešno se je izkazala odločitev, da vzpostavimo dve krajši progi; zadovoljni smo s tem, kako so se na prihode turistov pripravila lokalna turistična društva, tudi obiskovalci so izražali zadovoljstvo nad ponudbo.«
Že v prihodnjem tednu pripravljajo prireditev Okusi Radol'ce, v kateri se je povezalo deset lokalnih gostincev ter številni lokalni dobavitelji, ki bodo še ves november ponujali lokalno obarvane menije po enotni ceni.
Aktivnosti ob koncu leta bodo letos začeli že prvi konec tedna v prazničnem decembru, v prihodnjem letu pa bodo nadaljevali z organizacijo uspešnih in vse bolj priljubljenih množičnih prireditev, kot so Festival čokolade, Mednarodni festival keramike, Festival medu in Festival Avsenik, ki ga bo v letu 2015 zaznamovala 60-letnica znamenite Golice.