Mlada kreativca na podjetniški poti
Dijana in Miha Rolc iz Lesc sta ustvarila blagovno znamko Zulu Zion, v sklopu katere sta skreirala kolekcijo drugačnih, odštekanih nogavic in z njimi prepričala svetovne vlagatelje v platformi Kickstarter.
Dijana in Miha Rolc sta mlad kreativen par, ki ju navdihujejo afro beat glasba, hip-hop, džez, televizijska serija Princ z Bel Aira, devetdeseta leta, ulična umetnost in narava. Oba obožujeta vzorce in žive barve. In oba sta zaljubljena v modo. Iz vsega tega – in ker sta bila sita dolgočasnih nogavic klasičnih barv s črtami in pikami – se je rodila ideja o kreiranju unikatnih, pisanih nogavic živahnih vzorcev, ki bodo očarale vse, ki želijo biti drugačni, posebni. Iz ideje se je rodilo ime Zulu Zion, zulu kot afriško pleme, in zion kot Afrika, nov svet, celo paradiž ... Sledilo je kreiranje vzorcev in iskanje proizvajalca, ki bi njune ideje spravil v življenje. "Odločila sva se, da poiščeva domačega, slovenskega proizvajalca, in našla sva manjše družinsko podjetje na Gorenjskem, ki s svojo majhnostjo in prilagodljivostjo lahko sledi najinim željam. Ob tem sva želela kakovost in se zavestno odločila, da bodo nogavice izdelane pri nas in bodo lahko nosile napis Made in Europe," sta povedala. Lotila sta se kreiranja in za zdaj je nastalo devet dizajnov kakovostnih nogavic drznih nenavadnih vzorcev in živahnih barv, ki so jih tudi začeli izdelovati. Da pa bi o nogavicah izvedel ves svet – in da bi prišla do zagonskega kapitala za zagon podjetja – sta se odločila za vstop v svetovno platformo za množično financiranje Kickstarter, ki prek pomoči skupnosti pomaga pri zagonu nove ideje ali izdelavi novega produkta. Sistem deluje tako, da zainteresirani posamezniki z vsega sveta, ki jih predstavljena ideja ali izdelek prepriča, prek Kickstarterja donirajo določen znesek, v zameno pa dobijo tako imenovano nagrado. Dijana in Miha sta si za cilj postavila, da bosta v tridesetih dneh kampanje zbrala deset tisoč dolarjev. Pred dnevi jima je to uspelo; zbrala sta natanko 10.337 dolarjev, med donatorji pa so, kot sta povedala, ljudje z vsega sveta in tudi presenetljivo veliko Slovencev. Kot zanimivost velja omeniti, da so na Kickstarterju uspeli že nekateri kreativni Slovenci, a Dijana in Miha sta prva, ki sta uspela v kategoriji Fashion (moda). In kaj bosta z zbranim denarjem? Predvsem se bosta lotila kreiranja nove kolekcije nogavic novih barv in vzorcev, ki bo luč sveta ugledala jeseni. Snujeta tudi druge izdelke, modne dodatke. "Poleg tega bova pospešila prodajo nogavic prek spletne strani zuluzion, dogovarjava se tudi z ljudmi, ki bi nama omogočili prodor v manjše butike v tujini. Se povezujeva, iščeva nove poti tudi v Sloveniji. Če bi uspela z nogavicami priti v vsaj petnajst trgovin, katerih slog se ujema s podobo znamke Zulu Zion, bi lahko preživela." Glede na to, da sta ta čas oba brez redne službe – Miha je kot inženir multimedije iz rednega dela v grafičnem oblikovanju zavestno stopil na samostojno kreativno pot, Dijana pa končuje študij komunikologije – sta ugotovila, da mladi kreativni ljudje v današnjem času lahko preživijo le, če skušajo prodreti z lastnimi kreativnimi idejami. Miha je prepričan, da je zamišljeni poslovni model dober in da se bosta v prihodnosti lahko oba z Dijano preživljala le z nogavicami. Pravzaprav bosta preživljala sebe in hčerkico – pred dnevi sta namreč dobila malo Karlo ...