Najnovejši Audi TT

Krila pri veliki hitrosti!

Audi TT ponuja več, čeprav ga je manj. Krajši je, lažji in okoli volana skoraj sterilen. Ampak, ko pogledaš malce bolj natančno, zlahka opaziš, da ima veliko, veliko več.

TT pomeni »tehnologija in tradicija«, vendar v Audiju pravijo, da ime TT nosi po legendarni avtomobilistični dirki Tourist Trophy z angleškega otočka Man.

Športnik, ki za sabo potegne poglede, kamorkoli se zapelje, je dočakal že tretjo preobrazbo. Leta 1994 je padla prva ideja o malem mišičnjaku na štirih kolesih. Prvi prototip je bil leto kasneje predstavljen na frankfurtskem avtomobilističnem sejmu, leta 1998 pa je zapeljal na cesto. Od takrat so ga pridno izpopolnjevali in danes se zdi, da je pravi, če potrebujete ali hočete imeti avtomobil, ki je povsem drugačen od drugih. Kako tudi ne, saj so ga ustvarili v timu oblikovalcev, ki še danes spadajo med najproduktivnejše na svetu. J. Mays, človek z najkrajšim imenom, je tisti oblikovalec, ki je v svoji karieri ustvaril tudi zdaj že legendarnega Beetla, avtomobil, ki nadaljuje tradicijo najbolj prodajanega vozila na svetu, nemškega »hrošča«. Freeman Thomas je oblikoval Audi A4 in A6, Dodge in Chryslerje. Peter Shreyer je preoblikoval vse kie zadnjih petih let. Martin Smith je oblikoval forde in ople, poleg njih so sodelovali še Warkuss in Rost. In če se zberejo tako vrhunski oblikovalci, na ceste pripelje TT! Oblikovni presežek, ki je združil tradicijo in legendo ter najmodernejšo tehnologijo spravil na najkrajšo med­osno razdaljo, opremljeno z najboljšo napredno tehniko in najlažjimi materiali. Ampak, prepustimo se užitkom v vožnji.

Ko se usedete v najnovejši TT, vas postane strah. Ne, ne čutite utesnjenosti, ampak se vam v misli prikrade dejstvo, da ta reč mora biti hudičevo hitra in s tem zato tudi nevarna. Hitra je, nevarna pa ne, saj vsebuje vse moderne varnostne standarde. Hitra pa je, ta stvarčica! Ko vam merilnik pokaže, da vozite sto dvajset kilometrov na uro, je še vse v redu in ste pač navdušeni, da ga sploh vozite oziroma da ga znate voziti. En kilometer na uro hitreje pa da znak, da bo avto dobil krila! Krilo, pravzaprav. Iz zadka avtomobila se odpre, dvigne spojler in naenkrat stisnete volan, ker imate občutek, da se boste s kolesi odlepili od tal. Avto je priprav­ljen na polet! Škoda, da so povsod omejitve hitrosti …

i-cockpit je znak, da so se Nemci na prvi pogled vrnili v preteklost. Armatura je skopa, minimalistična, dirkalna in najprej pomislite, da so ga popolnoma oskubili. A ko preberete navodila za uporabo, zveste, da imajo TT-jeva armatura vse, kar imajo vsi tisti najobsežnejši »ringlšpili« pod volanom. Minimalizem v avtomobilu je namig za naslednja leta, pravijo Nemci, ki se danes ukvarjajo s tem, kako najlepše skriti vse, kar sodobna tehnika ponuja. No, Audi TT je dobro skril vseh tristo konj pod pokrov motorja, ni pa mogel skriti moči, ki jo voznik doživi, ko pritisne pedalko za plin. Da, z modelom Audi TT, ki ima zraven še črko S, boste do stotke šteli samo do pet, gnali pa ga boste do omejitve, ki se konča pri dvesto petdesetih kilometrih na uro. Ta športnik bi lahko šel hitreje, a so mu dodali uzde oziroma povodec. A ko je hitrost maksimalna, je občutek za volanom … tudi maksimalen. Tako tekoče gladke, tihe in varne vožnje ne pričakuje nihče v tako »majhnem« avtomobilu. Spet pridemo do krilatice: »Nemec je Nemec!« In tu ni kaj dosti dodati.

Tehnikalije

Narejen je na Volkswagnovi platformi MQB in je za 50 kg lažji od predhodnika. Skupno tehta 1230 kg. Glede na avtomobilske trende, kjer je vsaka generacija avta večja od prejšnje generacije, bi predvidevali, da je tudi novi TT večji od predhodnika, vendar je manjši od predhodnika za 20 mm (4180 mm). Tudi širina se je zmanjšala, in sicer za 8 mm. Višina je ostala enaka, 1353 mm. Medosna razdalja pa se je povečala in znaša 37 mm. Čeprav je avto manjši, je prtljažnik večji za 13 litrov in tako znaša 305 litrov.

Med motorji lahko izbirate med: 2.0-litrski TDI dizelski motor bo proizvedel 184 KM in 380 Nm navora. 2.0-litrski TFSI bencinski motor bo proizvedel ali 230 KM in 370 Nm navora ali pa 310 KM in 380 Nm navora. Slednji poganja TTS verzijo, ki bo v kombinaciji s Quattro pogonom od 0 do 100 km/h pospešil v 4,7 sekundah. Audi TT verzija, opremljena z 230 KM motorjem in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, bo od 0 do 100 km/h pospešila v 6 sekundah. Na voljo bo tudi menjalnik S-Tronic, pospeški s slednjim bodo še boljši. Verzija, opremljena z dizelskim motorjem, pa bo od 0 do 100 km/h pospešila v 7,2 sekunde.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sreda, 25. april 2012 / 07:00

Zelenjava z domačega balkona

Doma pridelana hrana postaja vse bolj cenjena in vrtičkarstva se lahko lotimo tudi brez vrta. Kako vzgajati zelenjavo v koritih na domačem balkonu, okenski polici ali atriju, smo vprašali Slavko Ilich...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / četrtek, 21. junij 2012 / 07:00

Akcija Naj kampeljc Dobrče 2012

Dobrča - Ob začetku poletne sezone je bilo v nedeljo družabno srečanje pri koči na Dobrči. Za zabavo so poskrbeli Veseli Begunjčani in Ženski pevski zbor Dupljanke, prireditev je...

Kronika / četrtek, 21. junij 2012 / 07:00

Kriminal

Tatovi na gradbišču Škofja Loka - V noči na petek so neznani storilci z delovišča v Škofji Loki odtujili različno gradbeno električno orodje. Lastnika so oškodovali za ok...

Nasveti / četrtek, 21. junij 2012 / 07:00

Ni vsaka meta poprova (2)

Nadaljujemo s pokušino osvežilnih in okusnih met. Tokrat bomo spili po skodelico čaja njivske in dolgolistne mete. Slednji sta dobra izbira v vročih poletnih dneh.

Šport / četrtek, 21. junij 2012 / 07:00

Prek štirih mostov najhitreje Kustec

Domačin Gregor Kustec je v prvi izvedbi Nočnega teka štirih mostov navdušil številne navijače ob atraktivni progi tisočletne Škofje Loke, saj je premagal vse konkurente.

Gospodarstvo / četrtek, 21. junij 2012 / 07:00

Več dobička, a manj premije

Delničarji Zavarovalnice Triglav bodo prejeli sedemdeset centov dividende na delnico.