Vladimir Balukčić

Več časa za pedagoško delo

Podjetje eŠola je z informacijsko rešitvijo eAsistent dvignilo standard in kakovost izobraževanja, saj so učitelje razbremenili obilice administrativnega dela.

Še nedolgo nazaj so se ravnatelji in učitelji pogosto pritoževali nad množico administrativnega dela, ki so ga morali opraviti ob svojem pedagoškem delu. Zato sta Vladimir Balukčić in Mihael Mirt iz Tržiča, ki sta pred tremi leti ustanovila podjetje eŠola, poskrbela za pravo »revolucijo« vodenja šolskih procesov. S pomočjo informacijske rešitve eAsistent so uspeli izboljšati uspešnost in učinkovitost delovanja osnovnih in srednjih šol. Na podlagi študije primera, ki so jo opravili na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju, kjer se je vse skupaj začelo, se je recimo izkazalo, da so se po vpeljavi omenjene informacijske rešitve pri dijakih tretjih letnikov, ki so najbolj problematični glede neopravičenega izostajanja, izostanki od pouka v prvih dveh mesecih leta 2011 zmanjšali za 29 odstotnih točk glede na leto 2010. Z obveščanjem o preverjanjih znanja in ocenah pa so starši učinkoviteje pomagali svojim otrokom pri učenju, kar se je posledično odrazilo v boljših ocenah. V enem polletju se je povprečje ocene na dijaka dvignilo za kar štiri odstotke.

Kot je priznal Vladimir Balukčić, direktor in soustanovitelj podjetja, so imeli na začetku srečo, da sploh niso vedeli, v kaj se spuščajo, ko so se lotili prenove in informatizacije poslovanja šol. »Jaz in Mihael Mirt sva bila nekdanja dijaka Gimnazije Franceta Prešerna in na naju se je obrnil profesor informatike, če bi mu lahko pomagala razviti aplikacijo, s pomočjo katere bi učitelji beležili odsotnost dijakov in o tem starše obveščali prek elektronske pošte,« je pojasnil Balukčić in dodal, da sta v času, ko sta v šoli razvijala aplikacijo, vsak dan zaznavala nove in nove probleme, s katerimi so se soočali zaposleni. »Povprečna šola mora na šolsko leto voditi za več kot kilometer dolgo stezo dokumentacije,« je bil fasciniran nad tem, kaj vse počnejo v šolah, katerih glavno poslanstvo bi moralo biti izobraževanje.

Zato ga ni presenetilo, da so se kmalu tudi druge šole, čeprav marsikdaj veljajo za okostenele institucije, tako hitro samoiniciativno začele odločati za informatizacijo svojega poslovanja. »Administrativno delo jim je namreč vzelo ogromno časa in energije.« Danes informacijsko rešitev eAsistent uporabljajo že v 330 osnovnih in srednjih šolah, kar je dobra polovica slovenskih šol, do septembra naj bi ta sistem vpeljali še v okrog sto šolah. Skupaj imajo ta čas okrog trideset tisoč uporabnikov. Področja, ki jih pokriva eAsistent, zajemajo šolski dnevnik, redovalnico, evidence, plačila, organizacijo pouka in prehrane ter vzgojo in izobraževanje. Učiteljem so s tem prihranili kar 103 ure administrativnega dela na leto, izostanke od pouka pa zmanjšali za petino. »Lahko zatrdim, da je eAsistent idealna rešitev, ki v celoti nadomesti dnevnik in redovalnico. Omogoča tudi sprotno avtomatsko obveščanje staršev, urejanje nadomeščanj učiteljev, statistično obdelavo in izpis podatkov, poročil, obrazcev in še in še,« je zadovoljen učitelj in razrednik z Gimnazije Jesenice Matej Erjavec. Ob obisku inšpekcije, je dodal, je eAsistent zadostil tudi vsem njihovim zahtevam.

Rešitev eAsistent je v veliko pomoč tudi staršem, ki jih prek kratkih sporočil ali elektronske pošte obveščajo o ocenah njihovih otrok ter jih seznanjajo z izostanki od pouka, pohvalami, domačimi nalogami in napovedanimi ocenjevanji znanja. Pri tem otrokom ne odvzemajo samostojnosti in odgovornosti, saj starši recimo za oceno izvejo z enotedenskim zamikom, da imajo otroci priložnost najprej sami povedati. Kot je poudaril Vladimir Balukčić, namreč ves čas gradijo na »prijazni komunikaciji«. Ni cilj v tem, je poudaril, da bi starši nadzirali otroka, ampak da ga na pravi način motivirajo in ukrepajo takrat, ko je po­trebno, in ne ko je že prepozno. »Starši so za to, da otrokom pomagajo,« je poudaril Balukčić in dodal, da prek njihovih storitev lahko starši pridejo tudi do nasvetov strokovnjakov. »Zbiramo mnenja in primere dobrih praks na področju vzgoje, kar bomo v prihodnje nadgradili še z možnostjo izmenjave mnenj med starši,« je napovedal Balukčić.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 28. avgust 2012 / 07:00

Zadruge napovedale prevzem Ljubljanskih mlekarn

Kakšno ceno bodo ponudile za delnico, bo znano v prihodnjih dneh.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 13. december 2018 / 11:56

Za »naj projekt« izbrali Košnjo u snožet

Škofja Loka – Zveza slovenske podeželske mladine, katere del so tudi gorenjska društva, praznuje letos 25-letnico delovanja. Praznično leto je zaključila s prireditvijo v gostilni Pri Japu v bližin...

Kamnik / četrtek, 13. december 2018 / 11:53

Novo priznanje za Veliko planino

Kamnik – Dvodnevni turistični paket doživetja na Veliki planini je prejel priznanje kot eden izmed najatraktivnejših turističnih paketov v akciji Slovenia's Hidden Gems (Skriti dragulji Slovenije),...

Razvedrilo / četrtek, 13. december 2018 / 11:51

Seven Days In May tudi na Gorenjskem

Bled – Zasedba Seven Days In May je svež osrednjeslovenski kvartet, ki je v zelo kratkem času osvojil srca vseh navdušencev nad rokom. Prejšnji konec tedna so tako sklenili pot po velikih slovenski...

Kronika / četrtek, 13. december 2018 / 11:50

Voznike vabili na pihanje

Kranj – Gorenjski policisti so minuli petek poostreno preverjali psihofizično stanje voznikov. Na alkotest so povabili 265 voznikov. Pri trinajstih so ugotovili, da ne bi smeli voziti, ker so imeli...

Rekreacija / četrtek, 13. december 2018 / 11:50

Znova bodo tekli Božički

Ljubljana – V ljubljanskem parku Tivoli bo v petek, 14. decembra, ob 18. uri start 14. Dobrodelnega teka in pohoda Božičkov z enakim namenom – tek in dobrodelnost z roko v roki.