Z minusom v zadnjo tretjino
Slovenski avtomobilski trg kaže znake slabitve.
Prodaja novih avtomobilov na slovenskem trgu je v prvih treh četrtletjih letošnjega leta nekoliko slabša kot v primerljivem lanskem obdobju. Po statistiki, ki jo za slovenske uvoznike motornih vozil pripravlja Jato Dynamics, je bilo letos v devetih mesecih registriranih 46.378 novih avtomobilov, lani pa 96 več. Razlika je sicer majhna, vendar kaže, da se kupci ohlajajo, in velika verjetnost je, da bo skupna letošnja količina nižja od lanske. Prodajno krizo med desetimi najvišje uvrščenimi znamkami najbolj občuti Renault na prvem mestu, medtem ko se je občutno okrepil drugouvrščeni Volkswagen, rahlo pa tudi tretji Opel. Minus med najbolje prodajanimi znamkami beležijo še Citroën, Kia in Fiat, slednji je zaradi izpada prodaje celo na repu deseterice, medtem ko je šel vsem drugim prodajni posel bolje kot lani. Seveda pa je pri statistiki treba upoštevati še vsaj desetino, če ne celo več tako imenovanih dnevnih registracij in nekaj avtomobilov, ki gredo v ponovni izvoz.
Znamka |
I-IX 2010 |
I-IX 2011 |
razlika |
Renault |
8285 |
7437 |
-848 |
Volkswagen |
5663 |
6421 |
758 |
Opel |
3998 |
4018 |
20 |
Citroën |
3419 |
3305 |
-114 |
Peugeot |
3159 |
3268 |
109 |
Ford |
2615 |
2760 |
145 |
Škoda |
2266 |
2414 |
148 |
Hyundai |
2265 |
2386 |
121 |
Kia |
1814 |
1688 |
-126 |
Fiat |
2303 |
1491 |
-812 |
Chevrolet |
1487 |
1474 |
-13 |
BMW |
1105 |
1442 |
337 |
Nissan |
1056 |
1348 |
292 |
Seat |
952 |
1132 |
180 |
Toyota |
1427 |
1064 |
-363 |