Francosko z azijskim naglasom
Test: Renault Latitude dCi 240 V6 Initiale
Francoski Renault v zadnjih letih z velikimi avtomobili ni imel veliko sreče. Ekstremistično zasnovane limuzine Vel Satis kupci niso nikoli prav sprejeli in zato se mu ni uspelo postaviti ob bok najbližjim tekmecem. Enoprostorski Espace, ki je nekoč oral ledino v svojem razredu, je postal prileten in zaenkrat na vidiku še ni naslednika. In ker skoraj ni več kaj izgubiti, so Francozi sprejeli zasilno rešitev in pripeljali na cesto novo limuzino Latitude. Ime sicer zveni francosko, ampak avtomobil je francoski samo toliko, kolikor zahtevajo evropski predpisi. Latitude je namreč »preoblečena« izvedba limuzine korejskega Samsunga, katerega avtomobilski del že nekaj let domuje pod Renaultovo lastniško streho.
Evropejec z azijsko genetiko s svojimi zunanjimi potezami ni prav nič izstopajoč, še najhitreje padeta v oči sprednji del z markantno, s kromiranim videzom oplemeniteno masko hladilnika, in zadek z visoko dvignjenim prtljažnim pokrovom. Bočne linije so elegantne, a ne posebej vznemirljive, celoten oblikovni vtis pa je zgolj povprečen in mogoče preveč zadržan za sedanje čase.
Pri Renaultu skušajo Latitude vriniti v prestižni del zgornjega srednjega razreda, kar dokazuje tudi v notranjosti. Prvi hip se zazdi, da je prostora v skoraj petmetrski limuzini za kanček premalo, res je tudi, da ne sprednja sedeža in ne zadnja klop nista nadpovprečno udobna, a v tolažbo potnikom so kakovostni materiali, izdatna klimatizacija, ki vključuje ionizator z različnimi vonji, ter nenazadnje odličen radijski sistem priznane blagovne znamke Bose. Za volanom se dobro počutijo vozniki, ki prisegajo na klasiko, kar pomeni, da na armaturni plošči ni kakšnih kičastih digitalnih dodatkov, merilniki so pregledni in tudi večina stikal ne povzroča preglavic. Za dobro vzdušje in udobno potovanje ima veliko zaslug tudi 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik. Ta pogonski stroj ni več rosno mlad, a se še vedno lahko enakovredno kosa s sodobnejšimi motorji. To dokazuje s prepričljivimi zmogljivostmi, uglajenim delovanjem in sorazmerno uravnoteženo porabo goriva. Na voljo je zgolj s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ni sposoben v celoti slediti motorni energiji, a svoje delo opravlja solidno. Drugače je s podvozjem, ki je nastavljeno predvsem na potniško udobje, a zato so morali konstruktorji žrtvovati del voznih lastnosti. Vozniku se namreč zdi, da avtomobil preveč »plava« in pri višjih hitrostih je potrebnih več korekcij z volanom. Kdor si je s to limuzino zamislil izrazito dinamično ali celo športno vožnjo s hitrim ovinkarjenjem, bo moral pogoltniti slino in priznati, da Latitude tega ne zna.
Eden redkih adutov, ki preostajajo temu azijsko-francoskemu štirikolesniku, je njegova cena, ki je pač ustrezno nižja kot pri (predvsem germanskih) tekmecih.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,897, š. 1,832, v. 1,483 m, medosje 2,762 m
Prostornina prtljažnika: 477
Teža (prazno v./ dovoljena): 1655/2250 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2998 ccm
Največja moč pri v/min: 177 kW/240 KM pri 3750
Največji navor pri v/min: 450 pri 1500
Najvišja hitrost: 235 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,0/ 5,7/ 7,2 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 188 (Euro V)
Maloprodajna cena: 39.900 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana