Francosko z azijskim naglasom

Test: Renault Latitude dCi 240 V6 Initiale

Francoski Renault v zadnjih letih z velikimi avtomobili ni imel veliko sreče. Ekstremistično zasnovane limuzine Vel Satis kupci niso nikoli prav sprejeli in zato se mu ni uspelo postaviti ob bok najbližjim tekmecem. Enoprostorski Espace, ki je nekoč oral ledino v svojem razredu, je postal prileten in zaenkrat na vidiku še ni naslednika. In ker skoraj ni več kaj izgubiti, so Francozi sprejeli zasilno rešitev in pripeljali na cesto novo limuzino Latitude. Ime sicer zveni francosko, ampak avtomobil je francoski samo toliko, kolikor zahtevajo evropski predpisi. Latitude je namreč »preoblečena« izvedba limuzine korejskega Samsunga, katerega avtomobilski del že nekaj let domuje pod Renaultovo lastniško streho.

Evropejec z azijsko genetiko s svojimi zunanjimi potezami ni prav nič izstopajoč, še najhitreje padeta v oči sprednji del z markantno, s kromiranim videzom oplemeniteno masko hladilnika, in zadek z visoko dvignjenim prtljažnim pokrovom. Bočne linije so elegantne, a ne posebej vznemirljive, celoten oblikovni vtis pa je zgolj povprečen in mogoče preveč zadržan za sedanje čase.

Pri Renaultu skušajo Latitude vriniti v prestižni del zgornjega srednjega razreda, kar dokazuje tudi v notranjosti. Prvi hip se zazdi, da je prostora v skoraj petmetrski limuzini za kanček premalo, res je tudi, da ne sprednja sedeža in ne zadnja klop nista nadpovprečno udobna, a v tolažbo potnikom so kakovostni materiali, izdatna klimatizacija, ki vključuje ionizator z različnimi vonji, ter nenazadnje odličen radijski sistem priznane blagovne znamke Bose. Za volanom se dobro počutijo vozniki, ki prisegajo na klasiko, kar pomeni, da na armaturni plošči ni kakšnih kičastih digitalnih dodatkov, merilniki so pregledni in tudi večina stikal ne povzroča preglavic. Za dobro vzdušje in udobno potovanje ima veliko zaslug tudi 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik. Ta pogonski stroj ni več rosno mlad, a se še vedno lahko enakovredno kosa s sodobnejšimi motorji. To dokazuje s prepričljivimi zmogljivostmi, uglajenim delovanjem in sorazmerno uravnoteženo porabo goriva. Na voljo je zgolj s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ni sposoben v celoti slediti motorni energiji, a svoje delo opravlja solidno. Drugače je s podvozjem, ki je nastavljeno predvsem na potniško udobje, a zato so morali konstruktorji žrtvovati del voznih lastnosti. Vozniku se namreč zdi, da avtomobil preveč »plava« in pri višjih hitrostih je potrebnih več korekcij z volanom. Kdor si je s to limuzino zamislil izrazito dinamično ali celo športno vožnjo s hitrim ovinkarjenjem, bo moral pogoltniti slino in priznati, da Latitude tega ne zna.

Eden redkih adutov, ki preostajajo temu azijsko-francoskemu štirikolesniku, je njegova cena, ki je pač ustrezno nižja kot pri (predvsem germanskih) tekmecih.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,897, š. 1,832, v. 1,483 m, medosje 2,762 m

Prostornina prtljažnika: 477

Teža (prazno v./ dovoljena): 1655/2250 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2998 ccm

Največja moč pri v/min: 177 kW/240 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 450 pri 1500

Najvišja hitrost: 235 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 7,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,0/ 5,7/ 7,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 188 (Euro V)

Maloprodajna cena: 39.900 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 22. avgust 2018 / 10:52

Kino nad mestom bo tradicija

Prejšnji teden se je zaključil tretji škofjeloški Kino nad mestom. Organizatorja sta izredno zadovoljna z obiskom in obljubljata, da bo dogodek na terasi veleblagovnice Nama postal tradicija.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 12. oktober 2011 / 07:00

Ivan Tavčar v ljudskem spominu

Tavčar ostaja z nami v svojih delih, zlasti v tistih, ki se godijo v domači Poljanski dolini. V teh Snovanjih pa smo poskusili obuditi tudi njegovo siceršnjo mnogoplastno in dostikrat že precej pozabl...

GG Plus / sreda, 12. oktober 2011 / 07:00

Strasten v polemiki, grešnik v politiki

Tavčar je bil strasten polemik. S svojimi nasprotniki je polemiziral v časnikih in knjigah (4000), v poslanskih klopeh, v javnih političnih nastopih. Včasih je imel prav, še večkrat ga je zaneslo, a t...

GG Plus / sreda, 12. oktober 2011 / 07:00

Gimnazijec v Ljubljani in Novem mestu, študent na Dunaju

Prve in zadnje tri gimnazijske razrede je Tavčar naredil v Ljubljani, petega in šestega pa v Novem mestu. Mikavno je ugibati, zakaj je moral iz ljubljanske na novomeško gimnazijo, kaj je zagrešil v tr...

GG Plus / sreda, 12. oktober 2011 / 07:00

Pravnik, odvetnik in prvi klient

Tavčar je bil res vsestransko dejavna osebnost. Pri tem pa ne smemo spregledati, kateri je bil njegov temeljni poklic. Bil je predvsem odvetnik, najprej osem let odvetniški pripravnik, leta 1883 pa je...

Zanimivosti / sreda, 12. oktober 2011 / 07:00

Razstavili prek sto vrst gob

Škofja Loka - Gobarsko društvo Škofja Loka je konec tedna v trgovskem centru na Grencu priredilo že četrto letošnjo razstavo gob. Kot je povedal predsednik Vili Hajdinjak,...