Povprečno skozi predor v obe smeri dnevno pelje sedem tisoč vozil, kažejo podatki DARS-a. V dvajsetih letih obratovanja je skozi predor peljalo več kot 37 milijonov vozil. V predoru doslej k sreči ni bilo nobene večje nesreče. (Foto: DARS)

Druga cev predora do leta 2019?

Slovenija in Avstrija se še dogovarjata o najprimernejši varianti nadgradnje Karavanškega predora. Slovenija se zavzema za direktno gradnjo druge predorske cevi.

Jesenice - Prejšnji teden so zaznamovali dvajseto obletnico odprtja predora Karavanke – promet je skozenj stekel 2. junija 1991. To je edini enocevni predor na slovenskem avtocestnem omrežju, še vedno pa je tudi najdaljši slovenski cestni predor. V celoti je dolg 7864 metrov, od tega je dolžina slovenskega dela 3750 metrov. Ob obletnici so se v javnosti spet odprle razprave o tem, ali je predor dovolj varen in ali bodo vendarle začeli graditi drugo cev predora, s čimer naj bi se varnost bistveno izboljšala. Kot smo izvedeli na prometnem ministrstvu, morata Slovenija in Avstrija predor urediti v skladu z zahtevnejšimi varnostnimi standardi do leta 2019. V igri sta dve varianti nadgradnje predora: po prvi naj bi direktno zgradili drugo cev predora, po drugi pa naj bi v prvi fazi zgradili ubežni rov, šele kasneje pa drugo cev predora. Kot je povedala Liza Poljak iz službe za odnose z javnostjo na ministrstvu za promet, končne odločitve o izbiri variante še ni. »Še vedno potekajo pogovori o določitvi najprimernejše variante. Naslednji sestanek meddržavne komisije bo v Celovcu 8. junija, v tem trenutku pa je še težko odgovoriti, katera varianta je verjetnejša - Slovenija se zavzema za varianto z drugo cevjo,« so povedali na prometnem ministrstvu. In kdaj naj bi začeli delati? »Predviden začetek gradnje je odvisen od izbire variante, treba pa bo tudi še pridobiti gradbeno dovoljenje,« smo izvedeli. In stroški? Znašali naj bi od 280 do tristo milijonov evrov.

Da je gradnja druge predorske cevi nujna, so prepričani tudi na Jesenicah. Župan Občine Jesenice Tomaž Tom Mencinger je povedal, da bo vztrajal pri gradnji druge predorske cevi predvsem z vidika varnosti, ki mora biti postavljena na prvo mesto. Mencinger je ob tem izpostavil tudi bodočo vlogo predora Karavanke, ki je del desetega prometnega koridorja, pomembne transportne žile tako za sedanje kot tudi za bodoče članice Evropske unije.

Sicer pa v predoru DARS in Asfinag, ki sta upravljavca tunela, že opravljata sanacijo poškodovanih delov vozišča in obnovitvena dela na vgrajenih sistemih v predoru, kot so klic v sili, ozvočenje, hidrantni sistem, razsvetljava, video nadzor in sistem vodenja prometa. Ta dela morajo biti v skladu z zahtevami evropske direktive o minimalnih varnostnih zahtevah za predore v vseevropskem cestnem omrežju dokončana do junija 2014.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / torek, 10. julij 2007 / 07:00

Lesene cokle prava atrakcija

Konec maja je otroška folklorna skupina Breznica nastopila na festivalu v Nemčiji.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sreda, 30. september 2015 / 13:04

Rokovski konec tedna

Minulo soboto je zaznamoval koncert Siddharte, ki je na kranjskem Bazenu predstavila novo ploščo, pri Sv. Duhu je nastopil legendarni Pero Lovšin, v KluBaru pa so temperaturo dvigovale vroče Hellcats....

Nasveti / sreda, 30. september 2015 / 12:48

Vzdušje na praznovanjih

Vsi radi praznujemo. Imamo veliko različnih priložnosti. Nekateri bi radi bili vedno povabljeni, sami pa težko organizirajo praznovanje. Kako hecno! Ne moremo vedno le dobivati, nekaj moramo tudi d...

Gorenjska / sreda, 30. september 2015 / 12:35

Žična ograja ni sprejemljiva

Odločitev Madžarske, da postavi ograjo na meji s Slovenijo, absolutno ni sprejemljiva, pravi v pogovoru o begunsko-migrantski problematiki državni sekretar na notranjem ministrstvu Boštjan Šefic.

Zanimivosti / sreda, 30. september 2015 / 12:34

Mestni potniški promet

V anketi je sodelovalo 450 anketiranih. Sodelujoče smo vprašali, kako pogosto se vozijo z mestnim avtobusom v Kranju in ali menijo, da je razpored prog mestnega prometa ustrezen.

Kranj / sreda, 30. september 2015 / 12:28

Ob turizmu še kultura

Kranjski mestni svetniki so prejšnji teden podprli ustanovitev javnega zavoda, ki nadomešča sedanji Zavod za turizem, saj bo imel zdaj tudi vlogo zavoda za kulturo in se imenuje Zavod za turizem in ku...