Nova transportna razmerja
Test: Hyundai H1 2.5 CRDi Life
Južnokorejski Hyundai se v preteklih letih v kategoriji lahkih dostavnih vozil s svojim modelom H1 ni mogel enakovredno kosati z evropskimi znamkami. Pri njegovem nasledniku so se oblikovalci spogledovali z nekaterimi tekmeci s stare celine in hkrati na zunanji podobi pustili dovolj jasen lasten pečat. To med drugim dokazujejo velika in s kromom obložena maska hladilnika ter izrazite odpiralne kljuke na sprednjih krilnih in zadnjih drsnih vratih, medtem ko je H1 manj prepoznaven z zadnje strani, ampak tako je pri večini tovrstnih vozil, kjer je oblika podrejena tudi uporabnosti. Šestsedežna izvedba je ena od treh karoserijskih možnosti, ki jih ponuja Hyundai pri novem H1. Zložljiv sredinski sedež v prvi vrsti, ki je del dvosedežne klopi, je sicer premajhen in preozek, da bi se na njem spodobno peljal odrasel človek, s prevrnitvijo naslonjala se spremeni v priročno mizico, ki je pri lahkih dostavnikih postala nepogrešljiv del notranje arhitekture. Trije potniki na zadnji klopi nimajo z udobjem nobenih težav, saj so jim dovolj razkošno odmerili širino in dolžino sedalnega in naslonskega dela. Prav tako je pohvalno, da lahko v kabino vstopajo skozi drsna vrata na obeh straneh. Voznika čaka prijetno delo, kajti armaturna plošča je pregledna, večina stikal je velikih in razporejenih po logiki čim lažjega dosega. Tovorni prostor je pri šestsedežni izvedbi od kabine ločen s pločevinasto steno in steklom v vrhnjem delu. Prostornina znaša skoraj natanko 2,5 kubičnega metra, kar pomeni, da je takšen H1 dobro uravnotežen med potniškimi in dostavnimi nalogami. Zadaj so dvojna krilna vrata, ki se lahko odprejo tudi za 180 stopinj, vendar je pred tem treba s tečajev izvleči majhen zatič. Tovornemu delu gre šteti v dobro, da je na tleh nedrseča gumijasta obloga. Pripravljenost na izzive sodobnega transporta H1 kaže tudi s pogonskim sklopom. Na novo zasnovani 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je za dostavni razred precej navit, saj iz sebe iztisne kar 125 kilovatov moči, še bolj prepričljiv pa je z orjaškim navorom. Motor je odziven v tolikšni meri, da voznika ne more pustiti hladnega, poleg tega tudi s polno težnostno obremenitvijo potniškega in tovornega dela nima nobenih težav. In ob tem njegova glasnost tudi v nekoliko višjih vrtljajih še ostaja na znosni ravni. Pogon se preko kardanske gredi prenaša na zadnji kolesni par, kar voznik ob neprevidni vožnji skozi ovinek hitro občuti z odnašanjem zadka na mokri vozni podlagi. Zato je priporočljivo med dodatno opremo izbrati samozaporni diferencial in elektroniko za zagotavljanje stabilnosti.
Tehnični podatki
Mere: d. 5,125, š. 1,920, v. 1,935 m, medosje 3,200 m
Prostornina prtljažnika: 2500 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2282/3030 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2497 ccm
Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 392 pri 2000
Najvišja hitrost: 180 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 15,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 11,5/ 7,3/ 8,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 225 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 22.490 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana