Nova transportna razmerja

Test: Hyundai H1 2.5 CRDi Life

Južnokorejski Hyundai se v preteklih letih v kategoriji lahkih dostavnih vozil s svojim modelom H1 ni mogel enakovredno kosati z evropskimi znamkami. Pri njegovem nasledniku so se oblikovalci spogledovali z nekaterimi tekmeci s stare celine in hkrati na zunanji podobi pustili dovolj jasen lasten pečat. To med drugim dokazujejo velika in s kromom obložena maska hladilnika ter izrazite odpiralne kljuke na sprednjih krilnih in zadnjih drsnih vratih, medtem ko je H1 manj prepoznaven z zadnje strani, ampak tako je pri večini tovrstnih vozil, kjer je oblika podrejena tudi uporabnosti. Šestsedežna izvedba je ena od treh karoserijskih možnosti, ki jih ponuja Hyundai pri novem H1. Zložljiv sredinski sedež v prvi vrsti, ki je del dvosedežne klopi, je sicer premajhen in preozek, da bi se na njem spodobno peljal odrasel človek, s prevrnitvijo naslonjala se spremeni v priročno mizico, ki je pri lahkih dostavnikih postala nepogrešljiv del notranje arhitekture. Trije potniki na zadnji klopi nimajo z udobjem nobenih težav, saj so jim dovolj razkošno odmerili širino in dolžino sedalnega in naslonskega dela. Prav tako je pohvalno, da lahko v kabino vstopajo skozi drsna vrata na obeh straneh. Voznika čaka prijetno delo, kajti armaturna plošča je pregledna, večina stikal je velikih in razporejenih po logiki čim lažjega dosega. Tovorni prostor je pri šestsedežni izvedbi od kabine ločen s pločevinasto steno in steklom v vrhnjem delu. Prostornina znaša skoraj natanko 2,5 kubičnega metra, kar pomeni, da je takšen H1 dobro uravnotežen med potniškimi in dostavnimi nalogami. Zadaj so dvojna krilna vrata, ki se lahko odprejo tudi za 180 stopinj, vendar je pred tem treba s tečajev izvleči majhen zatič. Tovornemu delu gre šteti v dobro, da je na tleh nedrseča gumijasta obloga. Pripravljenost na izzive sodobnega transporta H1 kaže tudi s pogonskim sklopom. Na novo zasnovani 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je za dostavni razred precej navit, saj iz sebe iztisne kar 125 kilovatov moči, še bolj prepričljiv pa je z orjaškim navorom. Motor je odziven v tolikšni meri, da voznika ne more pustiti hladnega, poleg tega tudi s polno težnostno obremenitvijo potniškega in tovornega dela nima nobenih težav. In ob tem njegova glasnost tudi v nekoliko višjih vrtljajih še ostaja na znosni ravni. Pogon se preko kardanske gredi prenaša na zadnji kolesni par, kar voznik ob neprevidni vožnji skozi ovinek hitro občuti z odnašanjem zadka na mokri vozni podlagi. Zato je priporočljivo med dodatno opremo izbrati samozaporni diferencial in elektroniko za zagotavljanje stabilnosti.

Tehnični podatki

Mere: d. 5,125, š. 1,920, v. 1,935 m, medosje 3,200 m

Prostornina prtljažnika: 2500 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 2282/3030 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2497 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 392 pri 2000

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,5/ 7,3/ 8,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 225 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 22.490 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / četrtek, 7. december 2023 / 09:04

Andrejevih štirideset

Andrej Bohinc s Sela pri Vodicah je na martinovo dopolnil štirideset let. Po besedah sosedov in vaščanov na Selu ne pomnijo tako velikega dogodka.

Objavljeno na isti dan


Šport / četrtek, 26. marec 2009 / 07:00

Kamničanke izgubile

Odbojkarice Calcita Kamnika so kar malce nepričakovano izgubile prvo četrtfinalno tekmo letošnje končnice. Po vodstvu z 2:0 v Kopru so Kamničanke nerazumljivo popustile in dovolile domači vrsti,...

Šport / četrtek, 26. marec 2009 / 07:00

Triglav : Branik 16:7 (7:3, 2:2, 3:0, 4:2)

Kranj – Pokriti olimpijski bazen v športnem centru Kranja, gledalcev 80, sodnika Margeta in Homovec (oba Kranj). Triglav: Šujica, Murgič, Anzeljc 2, Štirn 2, A...

Šport / četrtek, 26. marec 2009 / 07:00

Lokostrelci začeli z novo sezono

Dolenjske Toplice - Kar 178 lokostrelcev iz Slovenije, Hrvaške in Italije, iz 34 klubov, se je zbralo na uvodnem 3-D tekmovanju sezone v Dolenjskih Toplicah. Izredno razveseljivo...

Šport / četrtek, 26. marec 2009 / 07:00

Mladi risi zmagali na Nizozemskem

Hokejska reprezentanca Slovenije do 16 let se je v Tillburgu na Nizozemskem udeležila mednarodnega turnirja in ga brez poraza tudi osvojila.

Šport / četrtek, 26. marec 2009 / 07:00

Kuhar najboljši pri članih

V soboto so se tekmovalni turni smučarji pomerili na zadnji letošnji preizkušnji za Slovenski pokal, ki je štela tudi za državno prvenstvo posameznikov.