Prišel z odhodom
V Mladinskem kulturnem centru v Kranju fotograf Janez Pelko razstavlja cikel fotografij z naslovom "Odhod".
Logični nesmisel bi se glasil vrnitev odhoda, Odhod z veliko začetnico pa je naslov cikla petnajstih fotografij, s katerimi se že uveljavljeni fotograf, po stroki in v poklicu sicer inženir elektrotehnike, Janez Pelko spet pojavlja v kranjski galerijski ponudbi, tokrat v Mladinskem centru v starem mestnem jedru. »Deset let in več so bile fotografije v omari, zato jih ne čutim več enako kot takrat, ko so nastajale. Na vsak način pa je zame osebno ta sklop fotografij še vedno aktualen, in upam, da je zanimiv tudi za obiskovalce razstave,« je povedal Pelko in dodal, da gre razlog za nepredstavitev tega zaključenega cikla iskati predvsem v takratnem pomanjkanju primernih razstavišč. Odhod je tako pred novim letom že predstavil v razstavišču Jadran v Radečah, februarja pa bo fotografije prenesel še v Cafe galerijo Pilon v bližini Akademije za likovno umetnost v Ljubljani.
Serija fotografij z naslovom Odhod se na prvi pogled sicer zdi realistična, podrobnejši pogled pa nam razkrije glavni motiv in postopek izdelave. Celotna serija je namreč fotomontaža dveh diapozitivov: osnove z odhajajočo moško figuro, ki se kot rdeča nit pojavlja v spodnjem delu na vseh razstavljenih delih in zgornjega dela, ki se od fotografije do fotografije spreminja, osnovni podton pa ostaja enak in napoveduje glavno vsebino celote - motiv odhoda, konca. Kot poudarja umetnostna zgodovinarka Nataša Robežnik, avtor govori o znanem »memento mori« oziroma »spominjaj se smrti«, ki je sicer že dolga stoletja stalnica v likovni umetnosti. »Pričujoče fotografije pa na minevanje ne spominjajo na turoben način, temveč že z barvo napovedujejo bogato, živo in rožnato onostranstvo. Onostranstvo je avtor pokazal preko odprtega okna in vrat ter vse do poti, ki se vije v večnost, torej novim svetlim možnostim naproti.«
Pelko je sklop fotografij izbral izmed 40 različnih motivov, ki jih je imel na voljo. Ob tem so prve tri in zadnje tri v vrsti med seboj tesneje povezane v nekakšno zgodbo, medtem ko je med njih umestil fotografije, pri katerih je dajal prednost različnim elementom, ki se pojavljajo v gornjem delu fotografije, bodisi motivom iz narave, arhitekture in jih postavil po nekakšnem likovnem zaporedju. »Prvotno sem želel zgodbo ustvariti na licu mesta, a kot veš, naju je takrat prekinil dež in je vse skupaj padlo v vodo. Tako sem zgodbo iz nastalega materiala in s pomočjo montaže skušal kasneje zgraditi doma,« se Pelko spominja Fotografskega ex tempora Idrija, ki se ga je večkrat aktivno udeležil in na njem požel tudi nekaj fotografskih uspehov. Dva dia filma in zahteva, da fotografije v enem dnevu nastanejo na območju Idrije, je bila zahteva natečaja, zgodba, ki sva jo (avtor in spodaj podpisani) želela ustvariti pred desetimi leti, pa svojo predstavitev tako doživlja na sedanjih postavitvah imenovanih Odhod.