Japonci na Brniku
V petek je na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana pristalo prvo letalo direktnih čarterskih poletov z Japonske.
Brnik – V petek je na brniškem letališču nekaj pred sedmo uro zvečer po 11 urah in 45 minutah leta pristal veliki Boeing 747 (do nedavnega največje potniško letalo, popularno poimenovano Jumbo-jet) japonske letalske družbe JAL s prvega direktnega leta iz Japonske in s tem začelo vrsto čarterskih letov iz te daljnovzhodne države. Z letalom je prispelo 335 turistov in podobno število se jih bo s tem letalom na Japonsko tudi vrnilo. Ob tem je namreč treba poudariti, da število japonskih turistov v Sloveniji strmo narašča, saj nas je letos do konca junija obiskalo že okoli 21 tisoč (kar je za 73 odstotkov več kot v enakem obdobju lani), do konca leta pa naj bi se njihovo število približalo petdeset tisoč (lani nekaj nad 25 tisoč). Prvi čarterski polet – naslednji bo 12. septembra, seveda pomeni, da so japonski potniki prispeli direktno, doslej so namreč k nam prihajali prek drugih držav, največ prek Helsinkov na Finskem.
O pomembnosti tega dogodka po svoje govori tudi udeležba na tiskovni konferenci, ki so jo pripravili ob tej priložnosti in so se je udeležili Andrej Vizjak, slovenski minister za gospodarstvo, Šigeharu Marujama, veleposlanik Japonske v Sloveniji; Miran Skender, veleposlanik Republike Slovenije na Japonskem; Dimitrij Piciga, direktor Slovenske turistične organizacije; Zmago Skobir, predsednik uprave Aerodrom Ljubljana; Kazuhisa Sano, izvršilni direktor za Evropo pri JTB Copration in Kazujo Itaja, direktorica regionalnega predstavništva Japan Airlines International za Avstrijo in Srednjo Evropo. Vsi sodelujoči so si bili enotnega mnenja, da je prvi čarterski let zelo pomemben dogodek za gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in Japonsko, ki je plod usmerjenih diplomatskih prizadevanj, napredujočih gospodarskih stikov in posebnega projekta Slovenske turistične organizacije, ki je bil začet pred dvema letoma. Slovenija je pozornost na Japonskem pridobila tudi s predsedovanjem EU, zanimivo pa je, da so pred tem dogodkom razmere v Sloveniji, standarde in vsa možna zavarovanja Japonci skrbno preverili. Po prvih dveh že dogovorjenih letih naj bi se ti nadaljevali spomladi, na daljši rok pa si slovenska stran seveda želi vzpostavitev redne linije. S tem bi namreč lahko za japonske turiste in tudi poslovneže postali vrata za vstop v Evropo in jih odprli za potovanja na Daljni vzhod. »Uresničujejo se nam sanje, da bomo imeli tudi medkontinentalne povezave,« je dejal direktor letališča, »in mi smo na to pripravljeni!«