Obraz še zdaleč ne pove vsega

Test: Subaru Impreza 2.0 R

Japonski Subaru se je v svoji novejši in tudi že malce bolj oddaljeni zgodovini večkrat uspešno preizkusil v avtomobilskem športu. Izkušnje deloma prenašajo tudi v serijsko proizvodnjo, ker želijo skrbeti tudi za kupce, ki od vožnje pričakujejo kaj več kot le transport od točke A do točke B in si želijo pričarati vsaj delček športnega vzdušja. Svojo športno slavo je Subaru skoval na modelu Impreza, ki si doslej ni mogel docela utreti poti do širšega kroga voznikov, medtem ko nova generacija postavlja trdnejše temelje. Nova Impreza se želi uveljavljati tudi s sodobno zunanjostjo, ki doslej pri Subaruju niti ni bila poglavitna točka in njihovim oblikovalcem evropski okus ni predstavljal posebnega izziva. Oblika nove petvratne kombilimuzine je velik korak naprej, vendar se zdi, da je vseeno obtičala nekje na pol poti, kar pa še ne pomeni, da je ob nedvomno dobri tehnični vsebini »embalaža« nezanimiva. Impreza 2.0 R se razen s športnim trikrakim volanom, v notranjosti ne more pohvaliti s kakšnim drugim športnim dodatkom, je pa armaturna plošča pregledna in racionalna; uporabljeni materiali bi bili lahko za odtenek boljši, med glavnimi zamerami pa je rdečkasta osvetlitev sicer preglednih merilnikov. Spredaj in zadaj sedi dokaj udobno, prtljažnik je v sivem povprečju, prilagodljivost in uporabnost celotne notranjosti prav tako. Pri Subaruju še naprej ostajajo zvesti tehniki, ki njihove avtomobile razlikuje od tekmecev. To pomeni vztrajanje pri bokserski zasnovi bencinskih motorjev, ki tudi Imprezi zagotavljajo boljše težišče in s tem vpliv na lego na cesti. Značilni zvok je v potniški kabini precej pritajen, zato se tudi zdi, da v 2,0-litrskem bokserju ni takšne energije, kot jo obljubljajo tovarniške številke. Toda Impreza je s tem motorjem dovolj urna in stalni simetrični štirikolesni pogon je kot nalašč za hitro vijuganje po ovinkih. Vsa štiri gnana kolesa tudi na mokri cesti velikodušno odpuščajo manjše voznikove grehe in je seveda v temeljito pomoč, kadar se je treba spopasti s snegom. Petstopenjski ročni menjalnik je občasno premalo natančen in poraba goriva pri priganjanju zleze tudi do 12 litrov na 100 kilometrov, kar je krepko nad tovarniškimi obljubami. Toda pravi poznavalci znamke Subaru so glede tega najbrž tudi pri novi Imprezi pripravljeni zamižati na eno oko. Zaznavanje voznih užitkov je pri tem avtomobilu dokaj občutno, in ker se zdi, da bi ob pogledu nanj le težko povzročil motnje dihanja, ga kaže pripisati nekoliko bolj zrelim voznikom, ki se jim količina adrenalina v krvi še dokaj pogosto poviša. In prav na takšne pri Subaruju tudi ciljajo. Cenovno odstopanje od razrednih tekmecev povzroča predvsem štirikolesni pogon. In še vedno velja, da je Subaru predvsem za tiste, ki takšno tehnologijo znajo in hočejo uporabljati.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,415, š. 1,740, v. 1,475 m, medosje 2,620 m

Prostornina prtljažnika: -

Teža (prazno v./ dovoljena): 2085/2665 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1994 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6400

Največji navor pri v/min: 196 pri 3200

Najvišja hitrost: 193 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 11,1/ 8,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 199 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 25.200 EUR

Uvoznik: Interservice, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 9. maj 2015 / 14:52

O postavitvi spomenika ruskim vojakom

Ljubljana – Predsednik republike Borut Pahor se je ta teden sestal z vodstvom slovensko-ruskega organizacijskega odbora za postavitev spomenika vsem ruskim in sovjetskim vojakom, ki so na slovenske...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 16. marec 2009 / 07:00

Koncert samospevov in arij napolnil gorjanski dom

Dvorana kulturnega doma v Zgornjih Gorjah je bila prejšnjo soboto zvečer pretesna. Domačin Klemen Torkar, nekdanji pevec ansambla Storžič, ki se zadnji dve leti posveča klasičnemu pet...

Prosti čas / ponedeljek, 16. marec 2009 / 07:00

Belvijevci razveseljevali ob dnevu žena

Radio Belvi je pred kratkim v sodelovanju z eno od vrtnarij pred osmim marcem, praznikom žena, presenetil oskrbovanke domov starejših v Preddvoru in na Jesenicah. Mednje so razdelili 150 pomladni...

Prosti čas / ponedeljek, 16. marec 2009 / 07:00

Na Madžarskem okronali Taro

Dvajsetletna Blejka Tara Zupančič vsekakor sodi med najlepša slovenska dekleta. Številnim je poznana tudi kot finalistka lanskega izbora Miss Universe in kot model fantazije (08/09), pred kratkim pa j...

Šport / ponedeljek, 16. marec 2009 / 07:00

Na tekaških smučeh po planotah Slovenije

Sedem maratonov v sedmih dneh - 330 km v enem tednu oziroma 47 km povprečno na dan - po planotah Slovenije: Pohorju, Golteh, Veliki planini, Snežniku, Trnovskem gozdu, Jelovici in Pokljuki.

Kronika / ponedeljek, 16. marec 2009 / 07:00

Kriminal

Ukradli semafor Bistrica pri Tržiču - V noči na torek so neznani storilci ukradli prenosni semafor, ki je bil postavljen na delovišču regionalne ceste...