Obraz še zdaleč ne pove vsega
Test: Subaru Impreza 2.0 R
Japonski Subaru se je v svoji novejši in tudi že malce bolj oddaljeni zgodovini večkrat uspešno preizkusil v avtomobilskem športu. Izkušnje deloma prenašajo tudi v serijsko proizvodnjo, ker želijo skrbeti tudi za kupce, ki od vožnje pričakujejo kaj več kot le transport od točke A do točke B in si želijo pričarati vsaj delček športnega vzdušja. Svojo športno slavo je Subaru skoval na modelu Impreza, ki si doslej ni mogel docela utreti poti do širšega kroga voznikov, medtem ko nova generacija postavlja trdnejše temelje. Nova Impreza se želi uveljavljati tudi s sodobno zunanjostjo, ki doslej pri Subaruju niti ni bila poglavitna točka in njihovim oblikovalcem evropski okus ni predstavljal posebnega izziva. Oblika nove petvratne kombilimuzine je velik korak naprej, vendar se zdi, da je vseeno obtičala nekje na pol poti, kar pa še ne pomeni, da je ob nedvomno dobri tehnični vsebini »embalaža« nezanimiva. Impreza 2.0 R se razen s športnim trikrakim volanom, v notranjosti ne more pohvaliti s kakšnim drugim športnim dodatkom, je pa armaturna plošča pregledna in racionalna; uporabljeni materiali bi bili lahko za odtenek boljši, med glavnimi zamerami pa je rdečkasta osvetlitev sicer preglednih merilnikov. Spredaj in zadaj sedi dokaj udobno, prtljažnik je v sivem povprečju, prilagodljivost in uporabnost celotne notranjosti prav tako. Pri Subaruju še naprej ostajajo zvesti tehniki, ki njihove avtomobile razlikuje od tekmecev. To pomeni vztrajanje pri bokserski zasnovi bencinskih motorjev, ki tudi Imprezi zagotavljajo boljše težišče in s tem vpliv na lego na cesti. Značilni zvok je v potniški kabini precej pritajen, zato se tudi zdi, da v 2,0-litrskem bokserju ni takšne energije, kot jo obljubljajo tovarniške številke. Toda Impreza je s tem motorjem dovolj urna in stalni simetrični štirikolesni pogon je kot nalašč za hitro vijuganje po ovinkih. Vsa štiri gnana kolesa tudi na mokri cesti velikodušno odpuščajo manjše voznikove grehe in je seveda v temeljito pomoč, kadar se je treba spopasti s snegom. Petstopenjski ročni menjalnik je občasno premalo natančen in poraba goriva pri priganjanju zleze tudi do 12 litrov na 100 kilometrov, kar je krepko nad tovarniškimi obljubami. Toda pravi poznavalci znamke Subaru so glede tega najbrž tudi pri novi Imprezi pripravljeni zamižati na eno oko. Zaznavanje voznih užitkov je pri tem avtomobilu dokaj občutno, in ker se zdi, da bi ob pogledu nanj le težko povzročil motnje dihanja, ga kaže pripisati nekoliko bolj zrelim voznikom, ki se jim količina adrenalina v krvi še dokaj pogosto poviša. In prav na takšne pri Subaruju tudi ciljajo. Cenovno odstopanje od razrednih tekmecev povzroča predvsem štirikolesni pogon. In še vedno velja, da je Subaru predvsem za tiste, ki takšno tehnologijo znajo in hočejo uporabljati.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,415, š. 1,740, v. 1,475 m, medosje 2,620 m
Prostornina prtljažnika: -
Teža (prazno v./ dovoljena): 2085/2665 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1994 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 6400
Največji navor pri v/min: 196 pri 3200
Najvišja hitrost: 193 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 11,1/ 8,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 199 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 25.200 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana