V Preddvoru inšpektor in redar

Medobčinski inšpektorat Kranj: izvajanje inšpekcijskega in redarskega nadzora tudi na območju občine Preddvor

Občina v okviru svojih ustavnih in zakonskih pristojnosti izvaja tudi regulativno funkcijo – s svojimi predpisi ureja pravna razmerja na svojem območju. Logična posledica regulativne funkcije pa je nadzorna, zato so lokalni organi dolžni zagotoviti tudi nadzor nad izvrševanjem oziroma spoštovanjem na nivoju občine sprejetih predpisov. To funkcijo zagotavlja občina v več oblikah: kot nadzorstvo nad izvajalci javnih služb, kot občinsko redarstvo, kot inšpekcijsko nadzorstvo itd.

Po določilih Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/2007-UPB2) občina »določa prekrške in denarne kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine in opravlja inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi ureja zadeve iz svoje pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno«. S to določbo zakona je nedvoumno določeno, da občina izvaja inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem občinskih odlokov in drugih aktov iz svoje pristojnosti.

Naloge inšpekcijskega nadzora in občinskega redarstva so občinske upravne naloge. Občina jih zagotavlja v okviru svoje uprave oziroma preko v njej zaposlenih javnih uslužbencev. Občina se ne sme dogovoriti z drugo občino, da bi zanjo opravljala naloge, ki po zakonu ali drugem predpisu sodijo v pristojnost občinske uprave, kar naloge komunalnega in inšpekcijskega nadzora seveda so. Zaposlitev inšpektorja za eno občino ni smotrno, zato je bila smiselna težnja po povezovanju s sosednjimi občinami. Začetki ustanavljanja skupnega inšpekcijskega organa na območju nekdanje občine Kranj segajo v leto 2002, resnejši koraki so bili storjeni pred tremi leti, dokončen predlog pa je bil izoblikovan v zadnjem letu, ko je bil tudi v vseh sedmih občinah sprejet usklajen odlok o ustanovitvi skupnega organa. Odlok je bil 25. februarja 2008 objavljen v 19. številki Uradnega lista RS.

Javni red in mir, promet, okolje …

Osnovni cilj ustanovitve medobčinskega inšpekcijskega organa je učinkovitejše izvrševanje upravnih nalog na področju nadzora za območje Mestne občine Kranj ter občin Cerklje na Gorenjskem, Jezersko, Naklo, Preddvor, Šenčur in Tržič, kamor prednostno sodijo: opravljanje nadzora nad izvajanjem državnih in občinskih predpisov, s katerimi občina ureja zadeve iz izvirne pristojnosti in zadeve iz prenesene pristojnosti z države na občino; spremljanje, analiziranje in podajanje predlogov za izboljšanje stanja na področjih, ki jih nadzira; pripravljanje strokovnih podlag in razpisne dokumentacije za javna naročila s področja mestnega inšpektorata ter opravljanje drugih upravnih in strokovnih nalog s svojega delovnega področja.

Nadzorstvene naloge so predvsem iz naslednjih področij: javni red in mir, urejanje prometa in zapuščena vozila, varstvo okolja, oskrba s pitno vodo, občinske ceste, odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda, ravnanje z odpadki in odlaganje ostankov komunalnih odpadkov, javna snaga in čiščenje javnih površin, urejanje in vzdrževanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, pešpoti in drugih javnih površin, pokopališki red in opravljanje pogrebnih slovesnosti, javna razsvetljava, javne tržnice, zimska služba, nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, komunalne takse, oglaševanje, reklamiranje, plakatiranje, obešanje transparentov, obvezno odlaganje odpadnega, gradbenega in drugega materiala, ravnanje s plodno zemljo pri gradbenih delih, turistične takse, obratovanje gostinskih obratov in kmetij v podaljšanem obratovalnem času, uporaba simbolov občine, zastave in grba, urejanje in uporaba prostora, varovanje zunanjega videza naselja in okolice, vzdrževanje ograj in živih mej, prometna in neprometna signalizacija, javni mestni in primestni potniški promet, urejanje in izvajanje gospodarskih javnih služb, izvajanje reda na javnih mestih in javnih prireditvah, kjer je organizator občina, krasitev naselja, priključevanje na kanalizacijsko omrežje in druga področja po sprejetih predpisih občine, če je v njih tako določeno.

Skupni inšpekcijski organ bo deloval v smislu organizacijske enote občinskih uprav občin ustanoviteljic, kar pomeni, da bo najpomembnejše načelo delovanja načelo zakonitosti, načelo materialne resnice in načelo ekonomičnosti.

Inšpektor in redar v občini po osem ur

Skupni inšpekcijski organ bo deloval v smislu organizacijske enote občinskih uprav občin ustanoviteljic, kar pomeni, da bo najpomembnejše načelo delovanja načelo zakonitosti, načelo materialne resnice in načelo ekonomičnosti. Inšpektorat bo nadzorstvo opravljal kot redni mesečni nadzorstveni pregled v okviru potreb po delu inšpektorja in redarja na terenu, ki so jih uskladile posamezne občine ustanoviteljice in bodo dokončno medsebojno dogovorjene s podpisom pogodbe o ureditvi medsebojnih pravic, obveznosti in odgovornosti glede skupnega organa. Občina Preddvor je v skladu s sklepom občinskega sveta podala potrebo po 8 urah mesečnega dela inšpektorja in 8 urah mesečnega dela redarja. Poleg rednega pregleda se lahko glede na nujnost in potrebe posamezne občine opravi tudi izredni nadzorstveni pregled, za kar pa se občini zaračunajo dodatne obveznosti glede na ure opravljenega dela. Prav tako vsaka občina glede na program pokriva stroške t. i. dopolnilnega programa (zapuščena vozila, akcije, projekti …).

Inšpektorat se mora pri izvrševanju svojih nalog ravnati po usmeritvah posamezne ustanoviteljice, ki ji je dolžan enkrat na leto o opravljenem delu tudi poročati. Občina ima tudi možnost vplivanja na načrt opravljanja rednega mesečnega nadzora. Po dogovoru posamezna občina do desetega v mesecu lahko posreduje morebitne želje, kdaj naj bi se pri njih opravljal nadzor v prvem naslednjem mesecu. Kljub temu da sta tako inšpektor kot redar pri opravljanju in odločanju v zadevah iz pristojnosti inšpektorata samostojna in neodvisna, pa pri tem odgovarjata županu glede na krajevno pristojnost obravnavane zadeve. Župan tudi odloča o pritožbah zoper odločitve inšpektorata. Finančna razmerja do tretjih oseb (takse, prihodki od glob in stroškov postopka …) se obračunavajo v skladu s predpisi, prihodek pa pripada občini, kjer je prekršek nastal.

Pisne vloge, pripombe in mnenja občanov se zbirajo na inšpektoratu, ki je o tem dolžan obvestiti občino, ki je v določenem primeru krajevno pristojna. Če pa inšpektorat oceni, da gre za nujne primere in o tem ni mogoče pravočasno obvestiti občine, inšpektorat nadzorstvo opravi ter odredi interventne ukrepe. O tem mora biti krajevno pristojna občina obveščena takoj, ko je to mogoče.

Za začetek izvajanja nalog je potreben le še podpis Pogodbe o ureditvi medsebojnih pravic, obveznosti in odgovornosti, kar je le še formalnost, saj je besedilo že usklajeno. Vlogo Medobčinskega inšpektorata Kranj prevzema dosedanji Mestni inšpektorat Kranj, ki pa se bo moral kadrovsko okrepiti. Takšna okrepitev ni možna s samo sklenitvijo zaposlitve, ampak je potrebno novo zaposlene tudi ustrezno usposobiti in izobraziti. V inšpektoratu naj bi bilo ob sedaj znanih potrebah občin ustanoviteljic devet redarjev in trije inšpektorji. Trenutna zmožnost opravljanja nalog je pri obeh nekaj več kot tretjinska, polno opravilnost pa bo novoustanovljeni organ dosegel v drugi polovici letošnjega leta.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 7. julij 2021 / 14:23

Loški razgledi s pridihom epidemije

V Sokolskem domu v Škofji Loki je urednica Marija Lebar predstavila novo številko Loških razgledov, katerih del je posvečen tudi epidemiji covida-19. O tem in drugih zanimivih temah so se razpisali št...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / ponedeljek, 26. maj 2008 / 07:00

Maja 1968, 1988 in 2008

Maj je tako v naravi kot v človeški družbi mesec mladosti. Čas, ko zori mlado in novo in zahteva svoj prostor pod soncem. V minulem stoletju je bil verjetno najbolj izrazit maj 1968, ko so mladi po vs...

Gorenjska / ponedeljek, 26. maj 2008 / 07:00

Radovljica mojega otroštva

Besedo "radovljica" sem slišal prvikrat, ko mi je bilo tri leta in pol ali pa mogoče celo štiri in pol.

Gorenjska / ponedeljek, 26. maj 2008 / 07:00

Svet priteka v Cymru in Anglijo

Združenega kraljestva nisem načrtoval obiskati še lep čas: drži se ga sloves drage države in kulturno gledano ni preveč razburljiva, saj preko popularnih medijev ves čas prevzemamo njihov način življe...

Gorenjska / ponedeljek, 26. maj 2008 / 07:00

Cene stanovanj so se umirile ali celo padajo

V nepremičninskih agencijah opažajo, da se je promet s stanovanji, manj pa z zemljišči in stanovanjskimi hišami, skoraj popolnoma umiril. V zadnjih mesecih po stanovanjih povpraševanja ni, zato cene s...

Gorenjska / ponedeljek, 26. maj 2008 / 07:00

Mladi presedijo tudi po deset ur na dan

Nezdrava prehrana in premalo gibanja povzročata vse več nenalezljivih kroničnih bolezni, kot so sladkorna bolezen, povišan krvni tlak in maščobe, kot rizični dejavniki za nastanek bolezni srca in ožil...