Mladost ima veselo podobo
Test: Mazda2 1.5 GT
Večina majhnih avtomobilov je v zadnjem času pokazala težnjo po rasti v dolžino in bližanju za številko večjemu razredu. Toda, da znaš ugajati, ni treba slediti krdelu, ampak ubrati svojo pot, so si mislili pri Mazdi, kjer od letošnje zgodnje jeseni pestujejo svojo najmlajšo pridobitev, Mazdo2.
Novinka je namreč povsem nekaj drugega, kot je bila njena predhodnica, ki se je večini sicer zdela dokaj posrečen avtomobil, vendar pri prodajnih krivuljah nikoli ni dosegla pričakovanega vzpona. Zato pravzaprav ni bilo drugega izhoda kot radikalen obračun s preteklostjo in nova najmanjša Mazda je krajša in nižja, za nameček pa je morala tudi na tehtnico, kjer so ji določili, da mora shujšati, kot bi šlo za vlogo v kakšnem hollywoodskem filmu. Avtomobil namreč tehta manj kot tono, kar je v zdajšnjih časih že prava redkost. Vse ali pa vsaj večino tistega, kar so ji odvzeli, želi Mazda2 nadomestiti s svojo prijazno, igrivo zunanjo podobo. Kdor ima vsaj malo domišljije, se mu bo zazdelo, da se mu spredaj nagajivo smeji, s strani osvaja z nabuhlimi boki in zadaj pomiga z zapeljivo ritko. Tako je v moških očeh, v ženskih pa odseva predvsem njena majhnost in okretnost, zaradi katere naj bi kar večji delež uporabnikov predstavljala lepša polovica vozniške populacije. Ali povedano drugače: s tistimi, ki se jim Mazda2 ne zdi vsaj malo simpatična, skoraj mora biti nekaj narobe. Tudi v notranjosti se nadaljuje igrivost, ki jo ponazarjajo razgibana in domiselno oblikovana armaturna plošča, prestavna ročica na vrhu sredinske konzole, predalnik na sovoznikovi strani s šaljivim načinom odpiranja in tako naprej. Pod poglavje o »kolateralni škodi« sodi ne ravno vrhunska plastika, pod zanimivosti pa ključ, ki je kot očitno že za modo zaostalim običajnim kontaktnim ključem, in spominja na računalniški USB ključ. Prostora je v tem avtomobilu razveseljivo veliko in tudi zadaj se sedi bolje kot obeta skromna dolžina, medtem ko je prtljažnik za družinske potrebe nekoliko preskromen. Kadar je pod motornim pokrovom trenutno najmočnejši 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, se veselje nadaljuje tudi med vožnjo. Pogonski stroj je namreč za brhko nagajivko več kot dovolj, saj zmore hitro pospeševati in vztrajati do visoke potovalne hitrosti. Za zbujanje vse motorne energije je treba le v začetku malce bolj odločno pohoditi plin, potem se štirivaljnik izkaže tudi s prožnostjo, poraba goriva pa ob (pre)težki nogi začne hitro naraščati, ne samo nad tovarniške obljube, ampak tudi že čez razumne meje. Podvozje je uglašeno predvsem na zanesljivo lego na cesti, nekoliko manj pa na udobje potnikov. Nagibanja v ovinkih je malo, zadek hoče po svoje le toliko, da je zabavno, grobo požiranje grbin pa je dokaj moteče, še zlasti, če so na kolesih večja aluminijasta platišča z nizkopresečnimi gumami.
Mazda2 torej v razred malčkov prinaša nekaj svežih zamisli, ki bodo lahko naletele na ustrezno radovednost kupcev. Boj zanje v hudi konkurenčni tekmi seveda ne bo lahek.
Tehnični podatki
Mere: d. 3,885, š. 1,695, v. 1,475 m, medosje 2,490 m
Prostornina prtljažnika: 250/787 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 960/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1498 ccm
Največja moč pri v/min: 76 kW/103KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 137 pri 4000
Najvišja hitrost: 188 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,9/ 7,6/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 140 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 14.890 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana