Osebno uravnavanje energij
Petdeset, trideset, dvajset. Življenjski jubilej, profesionalizem v likovni umetnosti in dvajset točk, v katerih akademski slikar Klavdij Tutta govori o prvih dveh stvareh.
Po razstavah v Galeriji hotela Kokra na Brdu pri Kranju, kjer so na ogled slike iz cikla Mavrica Evrope in Slikah iz zakladnice 1980 – 1992, s katerimi se predstavlja v Galeriji Mestne občine Kranj, je akademski slikar Klavdij Tutta v preteklem tednu v svoj umetniško razstavni projekt v prvem decembrskem tednu zabeležil še dva dogodka, dve novi razstavi. V Galeriji Zavarovalnice Triglav so od torka na ogled slike iz cikla Potovanje sonca 2006, v Galeriji Elektra na Elektru Gorenjska pa je bila v četrtek odprta razstava slik na temo Kozmična pokrajina. Danes, ob 17.30 uri bo v Razstavnem paviljonu Jugovic v Spodnjih Bitnjah odprtje razstave del iz Tuttove donacije likovne opreme za Fundacijo Vincenca Drakslerja in pa razstave del slovenskih likovnih umetnikov rotarijcev.
Izbor likovnih tehnik
»Gre za osebno uravnavanje energije. Ko imaš občutek, da si pripravljen za določen projekt, potem se ga moraš lotiti. Ko si pripravljen za pet metrsko sliko, se odloči in jo naredi. Narobe bo, če boš v tistem trenutku ravnal drugače. Pri mojem likovnem ustvarjanju se v bistvu vseskozi prilagajam in sledim temu vzgibu. Na neki način se pri svojem delu že vseh trideset let gibam med različnimi tehnikami in lahko rečem, da sem jih preizkusil že mnogo. V eni sami tehniki se človek pri svojem delu lahko izčrpa, zato sem prepričan, da je dobro vsake toliko časa nekoliko »pokolobariti« in poskušati v drugi tehniki iskati svojo likovno realizacijo. Po drugi strani lahko likovnik pride do točke, ko je v ustvarjanju v določeni tehniki prišel do vrha in zato poskusi še na druge načine in v drugih tehnikah. Vedno sem deloval v različnih tehnikah med sliko in lesenim objektom, grafičnimi tehnikami, litografijo, jedkanico, sitotiskom, kombiniranimi tehnikami in objekti iz stekla ali keramike… Domišljija nima meja. Ponavadi si rečem »je šla zadeva na pašo« in v pogon spravim nek vmesni proces, recimo z dodatno intervencijo oplemenitim grafiko in s tem poskušam narediti nekaj čisto novega. To je posebna draž, kako iz nečesa, kar na likovnem polju že imaš, ustvariti nekaj, kar je novo.«
Akvarel, kolaž, steklo
»Še v bivši državi sem veliko ustvarjal v tehniki akvarela in bil večkrat nagrajen na bienalih jugoslovanskega akvarela. Kljub temu, da si najbrž mnogi mislijo, da akvarel delajo že otroci, lahko rečem, da gre za eno najbolj zahtevnih likovnih tehnik. Žanru sem akvarel prilagodil tudi, ko sem pripravil likovno podobo za knjigi Duhovni kapital znane filozofinje Danah Zohar in Iana Marshalla ter Kako ujeti veliko ribo, kultnega filmskega režiserja Davida Lyncha. Kot devetnajsti dogodek jih bom predstavil 16. januarja prihodnje leto. Rad uporabljam tehniko kolaža, platnom različnih formatov dodajam les… Kompozicije tako postajajo gibljive ter odpirajo možnost, da se na steni glede na ambient spreminjajo. Pred časom sem ustvarjal v posebni tehniki imenovani asemblaž, ta dela pa bodo na ogled na zaključni razstavi od 11. januarja 2008 naprej v Restavraciji in Galeriji Dali. Isti dan bodo odprte tudi razstave v galerijah Gorenjskega muzeja, med drugim v galeriji v kleti Mestne hiše stekleni objekti Polifemovo oko 2005-2007. Oči asocirajo na steklo imajo neko napetost vlažnost in zasijejo kot napeta opna. Gre za še en moj izlet v mediteran, v preteklost stare Grčije. Na podoben način, kot sem jaz risal v steklo, so risali oziroma praskali na keramiko, na stare grške vaze.
Pred leti sem v sodelovanju s Svit Kamnik slikal na keramiko, in na likovno kolonijo povabil tudi nekaj uveljavljenih slikarjev. Dela, ki so jih tam ustvarili smo med drugim videli tudi lani na pregledni razstavi slovenske keramike v Ljubljani. S fotografom Igorjem Pustovrhom sva zasnovala nekakšne foto risbe. Sam sem na folijo pripravil risbe, Igor pa jih je potem projeciral na fotografije mojega obraza, posnetega iz različnih zornih kotov. Dela, poimenoval sem jih metamorfoze portreta bodo od 11. januarja prihodnje leto na ogled v Galeriji Prešernove hiše.