
Mobilnost privilegij, varnost dolžnost
Ker starejši vozniki, posebej tisti nad 65 let, pogosteje povzročajo prometne nesreče, so minuli četrtek tudi v Kranju pripravili preventivni dogodek za večjo varnost starejših voznic in voznikov.
Kranj – Več kot sto starejših voznic in voznikov se je minuli četrtek udeležilo preventivne akcije za večjo varnost v cestnem prometu, ki je potekala v prostorih Gasilsko reševalne službe Kranj. Kot je povedal Primož Slavec iz Stonoge – centra za povezovanje in medgeneracijsko sodelovanje, so jih k pripravi tega dogodka spodbudili kar stari starši, pri katerih so opazili slabše vozniške sposobnosti in napake v prometu.
Povečano tveganje pri starejših voznikih beleži tudi policijska statistika, ki ugotavlja, da se po 65-letu starosti povečuje število povzročiteljev prometnih nesreč, v starosti nad 74 let pa je celo primerljivo z mladimi vozniki, ki sicer veljajo za najnevarnejšo starostno skupino. Zaradi starosti in posledično zdravstvenih težav se zmanjšajo psihofizične sposobnosti, težave pa imajo lahko tudi zaradi visokega krvnega tlaka ali povišane stopnje sladkorja v krvi. V sklopu preventivne akcije so zato starejšim voznikom pregledali tudi vid, zmerili krvni tlak in sladkor, jih seznanili z novostmi v prometu na teoretični ravni, kdor je želel, pa se je lahko z inštruktorji avtošol tudi praktično preizkusil.
»Dejstvo je, da so starejši vozniki bolj rizični, kar pa ne pomeni, da jih je treba odstraniti s ceste, ampak je treba poskrbeti, da bodo varni vozniki. Poleg privilegija, da ostanejo mobilni, imajo namreč odgovornost, da to delajo varno,« je dejal v. d. direktorja Javne agencije za varnost prometa Igor Velov. Po njegovih ocenah imajo takšne akcije več koristnih rezultatov: vozniki lahko preverijo svoje znanje in ga izpopolnijo, agencija za varnost v prometu pa prek anket dobi podatek, kaj bo še treba postoriti za izboljšanje prometne varnosti. V prihodnosti bo verjetno treba tudi za starejše voznike pripraviti podobne programe kot za voznike začetnike, je še dejal.
Starejši vozniki se imajo sicer, kot smo ugotovili v pogovoru z udeleženci, večinoma za varne in previdne voznike. Večina se tudi zaveda, da se v novostih v prometu, kot so na primer krožišča, težje znajdejo, občasno pa jih zmedejo tudi kakšni prometni znaki. Veliko je odvisno od vozniške »kilometrine«, saj tisti, ki so več na cesti, bolje ohranjajo svoje znanje. Opažajo pa tudi pomanjkanje strpnosti na slovenskih cestah.
Po besedah Aljoše Jazbeca s Policijske uprave Kranj so v zadnjem obdobju vse starostne kategorije nekako izenačene, medtem ko je mladih na cesti več, starejši pa so v primeru prometnih nesreč v več kot polovici primerov med povzročitelji. »Na žalost se v letošnjem letu povečuje število pijanih povzročiteljev prometnih nesreč, zato bomo s poostrenimi nadzori ta trend poskušali obrniti,« je še dodal.