Spomini so še živi
Pred kratkim je "praznovala" tridesetletnico legendarna Lada Niva.
»Ruska terenska kraljica« Lada Niva je zagotovo še vedno v spominu številnih slovenskih voznikov. Od leta 1993, ko je generalni zastopnik ruskega Avtovaza postalo ljubljansko podjetje Lada Avto, je bilo pri nas prodanih 3.573 primerkov, vendar je zanimanje za ostarelo damo v zadnjih treh letih precej usahnilo, saj se je zanjo odločilo le še 24 kupcev, lani celo samo dva in potem se je prodaja popolnoma ustavila. Dokaj pogosti kupci so bila gozdna podjetja, policija in gasilci, ki verjetno vedo povedati, da skoraj ni bilo terenske ovire, ki je Niva ne bi premagala. Pri uvozniku so ves čas skrbeli, da je ruski robustnež lahko ostajal pri življenju, zato je bil od leta 1994 na voljo s katalizatorjem, nekoliko kasneje pa je 1,6-litrski motor nadomestil novejši in močnejši 1,7-litrski. Kupce so skušali privabiti tudi z dodatno opremo in posebnimi izvedbami; najbolj znana je bila Niva Triglav s plastičnimi obrobami blatnikov in aluminijastimi platišči, neuresničene pa so ostale želje po volanskem servo ojačevalniku in vsaj voznikovem varnostnem mehu. Usoda Nive in celotne Lade je na slovenskem trgu že nekaj časa zapečatena. Povpraševanje po cenenem robustnem terencu, ki je na koncu kariere stal manj kot deset tisoč evrov, je usahnilo, tudi zanimanje za druge Ladine modele, ki so že zdavnaj zreli za upokojitev, je splahnelo. Sicer pa Niva niti ne ustreza slovenskim homologacijskim standardom, saj nima vzglavnikov na zadnjih sedežih. Pri Lada Avtu sicer pravijo, da bi to lahko uredili, če bi si kdo avtomobil zares želel, pa bi poskrbeli tudi za uvoz. Čas je prehitel tudi prihod Chevroleta Nive, katerega začetek prodaje pri nas je bil večkrat napovedan, a zaradi zamude pri proizvodnji in neuresničenih obljub tovarne »preoblečena« Niva nikoli ni prišla do slovenskih kupcev.