Na Trati dve dostopni cesti
Zaradi težav z odkupi zemljišč naj bi dostopni cesti do nove industrijske cone na Trati pri Škofji Loki začeli graditi jeseni.
Škofja Loka – Konec julija smo na tej strani objavili prispevek Boštjana Bogataja z naslovom »Začetek gradnje vsaj jeseni« o začetku gradnje novih objektov tovarne Unitech na Trati. Vprašanje je v Škofji Loki aktualno, saj se ta selitev napoveduje že dve leti, na stari lokaciji v Vincarjih pa naj bi se gradil stanovanjsko poslovni objekt. Na članek se je odzval naš bralec in krajan vasi Trata mag. Jurij Bernik. V pismu se čudi nad izjavo direktorja Unitecha Antona Papeža, ki je izrazil upanje, da bo potrebna infrastruktura za novo industrijsko cono na Trati zgrajena do septembra. Meni namreč, da je najbolj pomemben del te infrastrukture vsekakor nova dovozna cesta do nove industrijske cone, ki naj bi bila zgrajena z Godešiča ob Traškem grabnu s podvozom pod železniško progo. Močno dvomi, da je cesto mogoče zgraditi v praktično enem mesecu, do septembra 2007.
Pet možnih pristopov
Sicer naš bralec Bernik ugotavlja, da je do nove industrijske cone pet možnih pristopov: po lokalni cesti čez zavarovani nivojski prehod z zapornicamičez železniško progo pri Termu in skozi vas Trata; po lokalni cesti iz vasi Godešič čez nezavarovani nivojski prehod z Andrejevim križem čez železniško progo; po lokalni cesti iz vasi Sv. Duh čez zavarovani nivojski prehod z zapornicami čez železniško progo; po lokalni cesti iz vasi Žabnica čez zavarovani nivojski prehod z zapornicami čez železniško progo in po makadamska cesta, ki se odcepi od glavne ceste Jeprca-Kranj pri vasi Meja, mimo Lovske koče in čez Dobrave do nove cone. Bernik pozna napovedi, da je izbrana varianta s podvozom ob Traškem grabnu in ocenjuje, da je nerealno govoriti o izgradnji podvoza v tako kratkem času, za vse ostale rešitve pa s stališča pretoka prometa, dodatnih obremenitevin varnosti na obstoječih cestah, kakor tudi na železnici meni, da so neizvedljive. V zvezi s tem postavlja trditev: »Brez zgrajenega podvoza ni nove industrijske cone na Trati!«
Dve dostopni cesti
Vprašanja našega bralca smo naslovili na župana Občine Škofja Loka Igorja Drakslerja, ki pa nam je sporočil, da postopke vodi direktor občinske uprave Jernej Prevc, ki nam bo odgovoril takoj po vrnitvi iz dopusta. V petek smo odgovor prejeli. Po v letu 2006 sprejetem lokacijskem načrtu za cesto v industrijsko cono Trata in lokacijskem načrtu za to industrijsko cono sta predvideni dve dostopni cesti: zahodna in južna. Južna dostopna cesta se odcepi na novo predvidenem krožišču iz ljubljanske ceste ter se preko podvoza pod železniško progo povezuje z območjem industrijske cone. Zahodna dostopna cesta se priključi na obstoječo lokalno cesto železniški prehod–Trata in se mimo hladilnice preko mosta čez Traški graben priključi v Industrijsko cono. Zahodna dostopna cesta hkrati zagotavlja novo prometno povezavo za industrijski kompleks Terma in za vas Trato. Lokacijski načrt predvideva izvedbo v ločenih gradbenih etapah, s tem da ima prednost južna dostopna cesta.
Načrti so pripravljeni
V nadaljevanju odgovora direktor občinske uprave Prevc sporoča, da je občina do junija pridobila projekte za pridobitev gradbenega dovoljenja za izgradnjo zahodne in južne dostopne ceste vključno s projektom mosta, podvoza in krožnega križišča. V skladu z določili lokacijskega načrta se bo industrijska cona napajala po južni in zahodni dovozni cesti, zato za dovoz do industrijskih objektov ni predvidena uporaba obstoječih občinskih cest, ki že sedaj potekajo preko območja. Obstoječe občinske ceste bo možno uporabljati za dovoze v času gradnje in za intervencijske dovoze.
Težave z odkupi zemljišč
Občina Škofja Loka je novembra lani začela izvajati odkupe zemljišč za potrebe izgradnje na zahodni in južni dostopni cesti. V letu 2007 sta se pri izvajanju odkupa zemljišč znotraj cone pojavila dva večja problema zaradi nedokončanih postopkov denacionalizacije, zato se je terminski plan pri odkupu zemljišč zamaknil. Večji del odkupa problematičnih zemljišč so uspeli urediti s pogajanji in plačilom odškodnine. Do konca julija letos so tako odkupljena vsa zemljišča za izgradnjo zahodne dostopne ceste vključno z mostom čez Traški graben, na južni dostopni cesti pa je trenutno v postopku še odkup štirih zemljiških parcel, za katere predvidevajo sklenitev pogodbe v roku dveh mesecev. Odkupljena pa so že vsa zemljišča, ki so potrebna za gradnjo podvoza pod železniško progo na južni dostopni cesti.
Začetek gradnje jeseni
Trenutno je že objavljen razpis za gradnjo primarnega vodovoda, ki bo prva faza gradnje, še dodajajo v odgovoru iz občine, hkrati pa se pripravlja razpisna dokumentacija za pridobitev izvajalca za izvedbo zahodne in južne dostopne ceste s podvozom in mostom. Zaradi navedenih zakasnitev pri pridobivanju zemljišč se bo začetek gradnje nekoliko zavlekel; v primeru da ne bo večjih težav pri izbiri izvajalcev predvidevamo pričetek gradnje v jesenskih mesecih tega leta. V občinskem proračunu za leto 2007 in 2008 so zagotovljena sredstva za izvedbo predvidenih del pri komunalno energetski ureditvi industrijske cone.