Boštjan Pintar je letos drugič nastopil v Daytoni. (Foto: Bor Dobrin)

Za strah pač ni časa

Tako pravi hitri motorist Boštjan Pintar od Svetega Duha, ki je z devetim mestom na sloviti dirki v Daytoni naredil neverjeten podvig in presenetil številne domače ljubitelje bencinskih športov.

»Boštjanov rezultat za naš šport pomeni ogromno. Mislim celo, da se tega ne zavedamo, saj je za nas praktično neponovljiv vrsto naslednjih let. Nanj je namreč vplival splet okoliščin, kar pomeni, da je bilo treba ustrezno pripraviti motor, da ni smelo priti do nobene okvare, da je morala celotna ekipa delati po načrtih in brez napak, da je moral biti voznik dve uri in več maksimalno skoncentriran pa tudi fizično dobro pripravljen. Poleg tega pa smo imeli tudi srečo, kar na dirki pomeni, da kateremu od tovarniških dirkačev odpove motor, da mu zmanjka bencina, kot se je tudi zgodilo pri dveh favoritih in morda, da še kdo pade in s tem zgubi na času, mi pa spet pridobimo kakšno mesto. Nam je vse šlo na roko in Boštjanovo deveto mesto je posledica vsega tega,« je po prihodu domov povedal Kranjčan Jani Pintar, nekdanji tekmovalec v svetovnem pokalu, sicer pa tudi Boštjanov sorodnik, ki je bil v Daytoni v spremljevalni ekipi.

Sveti Duh – Res veselo je bilo prejšnji teden pri Godču, ko sta se domov iz Amerike vrnila Boštjan in njegov oče Franci Pintar, ki sta bila letos drugo leto udeleženca tradicionalne motoristične dirke 200 milj Daytone. Oče Franci je – skupaj z ekipo - skrbel za tehnične podrobnosti, 20-letni Boštjan pa je tekmoval na znamenitem ovalu, kjer so pred leti zmagovali legendarni motoristi, kot so Wayne Rainey, Kevin Schwantz, Kenny Roberts, Giacomo Agostini in mnogi drugi. Boštjan, sicer član ekipe Inoterm racing team, ki na motorju tekmuje že sedmo leto, se je že lani na dirki motoristov iz vseh koncev sveta odlično znašel, saj se je prek kvalifikacij prebil v glavno dirko in na koncu osvojil 20. mesto. Letos si je želel to ponoviti ali za kakšno mesto izboljšati. Toda, uspelo mu je skoraj nemogoče, saj je v hudi konkurenci tovarniških voznikov osvojil odlično 9. mesto.

Kaj je odločilo, da si bil letos še boljši, še hitrejši?

»Že takoj, ko sem šel na prvi trening, sem lahko štartal na polno, saj sem že poznal progo. Lovil sem lanski najboljši čas kroga in že na prvem treningu sem bil več kot pol sekunde hitrejši. Kasneje mi je na treningu v hladilnik priletel kamen in začela je iztekati tekočina. Tako sem moral dva treninga izpustiti. Toda to je bila tudi vsa smola, ki sem jo imel letos v Ameriki, če odštejem probleme z motorjem na carini, kjer smo komaj uredili, da smo ga lahko odpeljali do dirke. Kasneje je šlo vse po načrtih, uspeli smo z optimalno nastavitvijo amortizacije, tako da sem na koncu naredil več kot za sekundo boljši čas kroga kot lani.«

 

Kakšen motor si vozil?

»Imam motor Yamaha R6, letnik 2006, predelen v superstock, isti motor, s katerim sem lani vozil dirke evropskega prvenstva.«

 

S tem motorjem si po mnenju strokovnjakov iztržil maksimalen rezultat. Zakaj?

»Pred menoj so bili le tovarniški vozniki, ki imajo pred nami prednost zato, ker lahko hitro, v 15 sekundah, zamenjajo gume. Nam bi to vzelo minimalno pet minut. Poleg tega sem moral na koncu voziti počasneje, ker so gume že zelo drsele.«

 

Kolikšne hitrosti dosegaš na tekmi?

»Letos se bile te kar blizu tristo kilometrov na uro ali pa še malo čez.«

 

Te je kdaj strah hitrosti?

»O tem pač ne razmišljam, niti nimam časa, saj moram biti skoncentriran na vožnjo. Če bi razmišljal, bi bil gotovo počasnejši, kar pa pač pomeni slabši rezultat. Če bi se hitrosti bal, pač ne bi bil dirkač.«

 

Koliko si zaslužil za 9. mesto v Daytoni?

»Ne vem točno, pričakujem pa ček s približno pol večjim zneskom kot lani, ko sem dobil v tolarjih okoli 400 tisočakov.«

 

Pripravljaš se že na začetek nove sezone v evropskem prvenstvu. Kakšne dirke boš vozil?

»Letos bom vozil evropsko prvenstvo supersport, to kar sem vozil pred dvema letoma, preden sem šel v superstock. Pričakujem, da bom med najboljšimi.«

 

V karieri si imel že nekaj poškodb, vendar hujših še ne?

»Ja, imel sem že poškodovano koleno, pa zlomljeno zapestje, praske in podobno. Kakšne hujše poškodbe pa še ne.«

 

S kakšnim motorjem se voziš po cesti, ko nisi na dirkališču?

»Sploh nimam takega motorja, po cestah se sploh ne vozim.«

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / petek, 11. maj 2007 / 07:00

Velik skavtski dogodek

Na Jesenicah je bil 14. aprila velik skavtski dogodek. Tega dne je v župnijskem domu potekal Svet združenja Zveze bratovščin odraslih katoliških skavtinj in skavtov (ZBOKSS). Svet združenja zased...

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Nezakonitosti v postopkih javnih naročil

Zgodba je še sveža: javni razpis za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku so razveljavili zaradi domnevnih nezakonitih dejanj. Bi se jih dalo preprečiti že v kali?

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Komentar: Tudi višina stolpa je pomembna

Razveljavitev javnega razpisa za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku, ki je posledica domnevnih nezakonitosti v postopku izbire izvajalca gradbenih del, je...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Odstopil, čeprav ne čuti odgovornosti

Srečko Janša je na ministrov poziv odstopil z mesta direktorja Kontrole zračnega prometa, čeprav se ne čuti odgovornega za domnevne nezakonitosti pri razpisu za gradnjo centra za vodenje in kontrolo z...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Ptice so odličen pokazatelj ohranjenosti narave

V Angliji bi gozdove, v katerih živi črna žolna, razglasili za naravni rezervat - če bi jih imeli. V Sloveniji živi ta v Evropi zaščitena ptica tako rekoč v vseh gozdovih, na 60 odstotkih ozemlja drža...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Moje finance

Vprašanja - odgovori