Merili bodo hrup
Aerodrom Ljubljana bo kupil sistem za monitoring hrupa, ki bo omogočal nadzor preletov letal. Prepoznaval bo tudi prehrupna letala.
Šenčur – »Letališče vlaga veliko sredstev in napora v varovanje okolja, kamor sodi tudi varovanje pred hrupom. Skladno s tem bomo leta 2007 investirali v nakup sistema za monitoring hrupa, ki bo omogočal nadzor preletov letal po natančno določenih procedurah. Sistem bo prepoznaval kršitelje in prehrupna letala ter omogočal njihovo sankcioniranje,« je predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Vinko Može pred kratkim v pismu sporočil občinskim svetnikom v Šenčurju in tukajšnjemu županu Miru Kozelju.
Može je v pismu obrazložil v Gorenjskem glasu objavljeno izjavo, češ da v Šenčurju obstajajo črne gradnje v koridorju za vzletanje in pristajanje letal. Kot razlaga, je bila ta premalo razčlenjena. »Razvoj naselja Šenčur je bil sprva omejen z omejitvenimi ravninami letališča, ki so definirane z izključno, omejeno in nadzorovano rabo. Kasneje je bil v soglasju z letališkimi upravnimi organi in Letališčem Ljubljana sprejet prostorsko izvedbeni akt, ki je dopustil smer razvoja naselja tudi v smeri letališča. Aerodrom Ljubljana, kasneje pa takratna uprava za civilno letalstvo sta po letu 1988 izdajala soglasja za gradnjo znotraj tega prostorskega akta pod pogoji, da novograditelji ne bodo zahtevali odškodnin zaradi vplivov letališča (tudi hrup) in da ne bodo omejevali razvoja znotraj letališkega razvojnega programa. Po naših informacijah je bila v kompleksu zgrajena le ena črna gradnja, ki pa je bila kasneje legalizirana,« je sporočil Može.
Ob tem je občinski svetnik in predsednik državnega sveta Janez Sušnik na seji občinskega sveta pojasnil, da je ministrstvo za promet že povprašal, kako je s poleti za trening ponoči in z rento. »Odgovora še nisem prejel. Razumem, da se morajo piloti šolati, verjetno pa ni potrebno, da to počno ponoči, med vikendi in s tako nizkimi leti.«