Vse bolj okoljsko ozaveščeni
Nemški Volkswagen je predstavil najčistejši turbodizelski motor vseh časov.
Prve testne vožnje z novim turbodizelskim motorjem so pokazale občutno zmanjšanje vsebnosti dušikovih oksidov v izpušnih plinih. Model jetta je opremljen z novim 2,0-litrskim dizelskim motorjem s skupnim vodom (common rail) z zbiralnim katalizatorjem za NOx. Omenjeni motor izpolnjuje v svetovnem merilu najstrožje kalifornijske emisijske normative, prvič bo v ZDA na voljo prihodnje leto.
Inženirji iz Wolfsburga so zmanjšanje emisij dosegli s prilagoditvami motorja in novo tehnologijo za naknadno obdelavo izpušnih plinov, ki omogoča do 90 odstotkov manjše emisije dušikovih oksidov (NOx). Mejna vrednost za emisije dušikovih oksidov v skladu s kalifornijskim normativom znaša 70 mg NOx na miljo. Za izpolnitev te vrednosti je bilo potrebno razviti popolnoma novo tehnologijo prečiščevanja izpušnih plinov. Volkswagen je razvil dva sistema, ki sta v izpušnem sistemu nameščena za oksidacijskim katalizatorjem in filtrom za trdne delce. Ta tehnologija dušikove okside absorbira kot goba, pri čemer je zelo učinkovita. Podobno kot filter za trdne delce se redno čisti, ne da bi voznik to sploh opazil. V ta namen krmilna elektronika motorja za nekaj sekund spremeni način delovanja. Večji in težji modeli kot na primer passat, so opremljeni s tako imenovanim SCR-katalizatorjem (SCR = Selective Catalytic Reduction). Najpomembnejši element je vodna raztopina z 32,5 odstotka sečnine, tako imenovani AdBlue, ki je shranjena v dodatnem rezervoarju iz nerjavečega jekla ali plastične mase. Preko dozirnega ventila se kontinuirano vbrizgava pred SCR-katalizator v izpušnem sistemu. Doziranje se uravnava glede na količino izpušnih plinov. Močno razpršena raztopina sečnine se v vročih izpušnih plinih še pred katalizatorjem pretvori v amoniak. V katalizatorju potem reagira z dušikovimi oksidi in se razcepi na dušik in vodo. Za razliko od amoniaka raztopina AdBlue ni strupena, nima vonja in je biološko razgradljiva. Volkswagen bo v vozila vgradil dodatni rezervoar s takšno prostornino, ki bo zagotavljala nemoteno naknadno obdelavo dušikovih oksidov med dvema servisnima pregledoma. Nato bodo na servisu rezervoar preprosto ponovno napolnili. V skladu z ameriškimi predpisi mora biti celotni sistem popolnoma funkcionalen najmanj 150.000 prevoženih milj.
BLUETEC je združenje nemških avtomobilskih proizvajalcev Volkswagen, Audi in DaimlerChrysler, ki si prizadevajo za večjo uveljavitev dizelskih motorjev na ameriškem avtomobilskem trgu. Omenjeni proizvajalci so prepričani, da so dizelski motorji, glede na današnje gospodarske in politične razmere, varčna in čista alternativa za pogon vozil v prihodnosti. Vsak proizvajalec pod okriljem združenja BLUETEC išče individualne tehnične rešitve za izpolnjevanje najstrožjih mejnih vrednosti emisij in jih tudi samostojno trži. Volkswagen je v ZDA nedvomno pionir na področju dizelskih motorjev, saj je na tamkajšnjem trgu doslej prodal več kot 800.000 tovrstnih vozil.