Kje bodo merili hitrost na današnjem maratonu
Policija je včeraj na svoji spletni strani objavila lokacije po vsej državi, na katerih bo danes potekal maraton nadzora hitrosti, s katerim se bodo pridružili vseevropski akciji.
V primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 km/h je tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca relativno majhno (10-odstotno), pri večjih hitrostih pa se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 9,8 metra. Pri hitrosti vozila s 60 km/h je tveganje za smrt pešca že 90-odstotno.
Kranj – Današnji maraton nadzora hitrosti bo potekal med 6. in 18. uro. Policija je lokacije meritev hitrosti s časovnico včeraj tudi javno objavila na svoji spletni strani. »Z vnaprejšnjim obveščanjem voznikov in objavo lokacij želimo delovati predvsem preventivno, da bi vozniki z umirjeno in defenzivno vožnjo pripomogli k varnejšim cestam, takšno vožnjo pa nadaljevali tudi takrat, kadar ne potekajo tovrstni poostreni nadzori,« so pojasnili. Maratonski nadzor hitrosti bo seveda potekal tudi na Gorenjskem.
Hitrost glavni vzrok za nesreče
Neprilagojena hitrost je še vedno glavni vzrok za nastanek prometnih nesreč; v zadnjih letih se je po podatkih policije približno petina prometnih nesreč zgodila prav zaradi prehitre vožnje. Pri smrtnih prometnih nesrečah je ta delež še veliko večji – v zadnjih letih se giba okrog 37 odstotkov. Samo lani je bilo zaradi neprilagojene hitrosti na slovenskih cestah 32 smrtnih žrtev. »Hitrost kot dejavnik tveganja pomembno prispeva tudi k teži posledic prometnih nesreč ter številu hudo in smrtno poškodovanih. Zato želimo zmanjševati povprečne hitrosti, kar bi posledično pomenilo manj mrtvih ter hudo in lažje telesno poškodovanih,« pojasnjujejo v policiji.
Predvsem znotraj naselij že manjša kršitev omejitve hitrosti lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo, opozarjajo policisti. V primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 km/h je tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca relativno majhno (10-odstotno), pri večjih hitrostih pa se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 9,8 metra. Pri hitrosti vozila s 60 km/h je tveganje za smrt pešca že 90-odstotna. Omejitve hitrosti v naseljih, območjih umirjenega prometa in območjih omejene hitrosti so tako namenjene predvsem zaščiti ranljivejših udeležencev v prometu, torej pešcev in kolesarjev.
Tunelski vid pri velikih hitrostih
S povečanjem hitrosti se voznikovo vidno polje zožuje, kar privede do t. i. tunelskega vida. Čim hitreje vozimo, tem dalje izpred vozila usmerjamo pogled, ožje je naše vidno polje. Zato težje zaznamo ali sploh ne zaznamo dogajanja ob cesti, kolesarjev, pešcev, ki želijo prečkati vozišče, in morebitnih vključevanj z bočnih cest oziroma ne predvidimo dogodka, ki bi ga pri manjši hitrosti sicer lahko. »Zapomnimo si: če vozimo s prilagojeno hitrostjo in smo pozorni na dogajanje tudi daleč pred svojim vozilom, lahko pravočasno zaznamo prometno ureditev in dogodke ter predvidimo njihov potek in ustrezno ter varno reagiramo,« svetuje policija, ki poudarja, da smo za dobro prometno varnost odgovorni vsi. »Vozite previdno in prilagodite hitrost vožnje omejitvam, svojim sposobnostim ter razmeram na cesti,« še dodajajo.