Kranjska kartica zmore več
V Kranju bodo kmalu uvedli mestno kartico, poimenovano CeKR. Kartica, ki jo zdaj testirajo v ožjem krogu, je predplačniško plačilna, identifikacijska in nudi povezavo z vsemi javnimi storitvami.
»Kartica je primerna tako za občane, obiskovalce kot tudi za turiste, saj je plačilna, identifikacijska in nudi povezavo z vsemi javnimi storitvami,« je poudaril kranjski župan Matjaž Rakovec.
Kranj – Predvidoma 21. marca bodo v Kranju za splošno uporabo uvedli mestno kartico, poimenovano CeKR (Celostni Kranj). Gre za predplačniško plačilno kartico Mestne občine Kranj v obliki fizične kartice ali aplikacije, ki jo razvijajo v sodelovanju z banko NLB in partnerji – Viso ter podjetji Bankart, Rekono, Avera in Ridango. Ko bo v polnosti zaživela, bo imetnikom omogočala bistveno lažjo uporabo mestnih storitev (knjižnica, javna parkirišča, mestni promet, izposoja koles ...).
Kot so poudarili v sredo na predstavitvi uresničevanja vizije mestne kartice, bodo v sodelovanju z javnimi zavodi in zasebnimi ponudniki razvili tudi bonitetni sistem ugodnosti in uvedli plačevanje po principu poštene cene. Edinstvena je tudi, ker je za uporabo prijazna slepim in slabovidnim osebam. V sredo je sicer mestni svet potrdil odlok, po katerem bo njena pridobitev in uporaba za občane Kranja povsem brezplačna.
Ponuja več kot ostale kartice
Mestna kartica CeKR bo mnogo bolj funkcionalna kot katerakoli obstoječa plačilna ali mestna kartica v Sloveniji, poudarjajo sodelujoči v projektu. Poleg identifikacije uporabnika namreč omogoča plačevanje storitev in blaga kjer koli po svetu ali po spletu. Zasnovana je kot predplačniška plačilna kartica, ki deluje v mednarodnem plačilnem sistemu Visa, medtem ko je za pravilno, varno ter zakonito in skladno delovanje poskrbela NLB. Obe ključni funkcionalnosti kartice – plačilno in identifikacijsko – bodo povezali še v digitalno platformo Pametni Kranj, kjer so poleg upravljanja kartice CeKR (nalaganje sredstev, spremljanje stanja bonitetnega programa, aktualne ponudbe …) na voljo tudi različne informacije, na primer o stanju okolja in dogajanju v Kranju, vozni redi, podatki o razpoložljivosti mestnih koles, prostih mestih na parkiriščih, orodja za načrtovanje (trajnostnih) poti, omogočala bo tudi učinkovito dvosmerno komunikacijo mestna uprava–občani ...
Lahko tudi regijska kartica
V prvi vrsti je kartica namenjena Kranjčanom, za katere bo brezplačna, a župan Matjaž Rakovec si želi, da bi pridobila tudi regijsko in morda še širšo, vseslovensko uporabnost. »Primerna je tako za občane, obiskovalce kot tudi za turiste, saj je kartica plačilna, identifikacijska in nudi povezavo z vsemi javnimi storitvami,« je poudaril Rakovec.
»Prepričan sem, da bo kartica CeKR prebivalcem in obiskovalcem Kranja še dodatno približala uporabo javne infrastrukture, pa naj gre za javni avtobusni prevoz, najem električnih koles in električnih avtomobilov, plačilo parkirnine ali uporabo knjižnic,« je dejal predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak in poudaril, da je ambicija NLB Skupine, da bi tovrstno rešitev prevzeli tudi drugod po regiji, kjer so prisotni. Projekt kartice CeKR je sicer zelo kompleksen in zahteven in trajalo bo še nekaj let, da bodo prišli do končne funkcionalnosti, je dodal.
Direktorica Vise za Slovenijo Alenka Mejač Krassnig pa je povedala, da je CeKR predplačniška Visa kartica, ki deluje na varni brezstični tehnologiji EMV. Kot je dejala, ima kranjski projekt več posebnosti: omogoča najsodobnejši in varen način plačevanja, je povezljiv vsepovsod po svetu, občani bodo imeli dodatne ugodnosti pri koriščenju javnih storitev, občina pa bo skupaj s partnerji te bonitete lahko še nadgrajevala. »Med drugim se Kranj s CeKRom pridružuje svetovni mreži mest, kjer lahko uporabniki po zaslugi tehnologije Visa s plačilno kartico plačajo vožnje v javnem potniškem prometu. Izkušnje družbe Visa z evropskih tržišč kažejo, da rešitve digitalnega plačevanja za vožnjo prinašajo povečanje tako števila potnikov kot voženj z javnim potniškim prometom,« je povedala.
Kot že rečeno, plačilna kartica CeKR deluje po principu poštene cene. Tako bo v mestnem potniškem prometu potniku zaračunavala najugodnejšo ceno. Po nakupu desetih dnevnih vozovnic jih bo npr. samodejno pretvorila v mesečno vozovnico in nadaljnih voženj ne bo treba več plačevati.