Lokalna hrana je najboljša
V okviru projekta Lokalno GOR, ki poteka v štirinajstih gorenjskih občinah, so posneli osem kratkih filmov za promocijo lokalne hrane in samooskrbe. Promocijske filme, v katerih nastopajo znani Gorenjci, so predpremierno predstavili v kranjski Kovačnici.
»Pridelovalci lokalnih živil so del naše kulturne dediščine in narodne identitete, ključni za zdravo, kakovostno življenje. Uživajmo lokalno pridelano hrano ter tako skrajšajmo pot živil do naših krožnikov, s tem pa prispevajmo k varovanju okolja,« je glavno sporočilo novih videovsebin, s katerimi bodo na Gorenjskem promovirali lokalno prehrano in samooskrbo. Osem promocijskih filmčkov, ki so jih prejšnji teden predstavili na predpremieri v kranjski Kovačnici, je nastalo v okviru projekta Lokalno GOR, katerega namen je spodbujanje razvoja lokalne samooskrbe in krepitev zavedanja o pomenu lokalno pridelane hrane.
»Promocijski filmi bodo na razpolago preko Razvojne agencije Zgornje Gorenjske – RAGOR, vodilnega partnerja projekta. Ideja je, da jih vrtimo po javnih zavodih, v zdravstvenih domovih, domovih za upokojence in podobno; torej na čim več lokacijah, kjer bi lahko vplivali na zavest zdravega prehranjevanja,« je dejala Ana Vizovišek z Mestne občine Kranj, ki je promocijski partner projekta Lokalno GOR. Kot je pojasnila, so pri promocijskih filmih zasledovali koncept od vil do vilic. »Šli smo do kmeta, kako prideluje izdelke, obiskali smo dve tržnici, šli smo v hribe in tudi v šolsko kuhinjo, kjer te izdelke uporabijo v jedilnikih za naše najmlajše.«
Pri ustvarjanju promocijskega videogradiva so sodelovali tudi znani Gorenjci. Poleg televizijske voditeljice Tare Zupančič so namreč privabili še lokalne ambasadorje: kolesarja Mateja Mohoriča, smučarskega skakalca in glasbenika Žigo Jelarja, nekdanjo smučarsko tekačico, zdaj podjetnico Vesno Fabjan, vodjo kuhinje na Osnovni šoli Jakoba Aljaža in nogometnega sodnika Davorja Brezarja, lokalna pridelovalca Ano in Janka Jegliča s kmetije Matijovc ter alpinista in gorska vodnika Marijo in Andreja Štremflja. »Od vseh ambasadorjev, ki smo jih povabili, smo prejeli neverjeten odziv. To dokazuje, da se zavedajo lokalne družbene odgovornosti in da želijo vračati okolju, od katerega so tudi sami nekaj prejeli,« je poudarila Ana Vizovišek.
»Vsi ambasadorji bodo s svojim vplivom in s pomočjo prezentacije v filmih lahko okrepili zavedanje med Gorenjci, da je lokalno najboljše, da je najboljše kupiti pri sosedu oziroma sam pridelati,« jo je dopolnil Klemen Klinar iz agencije RAGOR, koordinator projekta Lokalno GOR. O njem je povedal, da poteka v okviru projekta LAS Gorenjska na območju štirinajstih občin osrednje in zgornje Gorenjske. »Namen projekta je, da lokalne pridelovalce in dobavitelje hrane preko raznih aktivnosti opolnomočimo in jim pomagamo pri pridobivanju novih znanj in pri odpravljanju administrativnih težav, kako lokalno pridelano hrano spraviti do končnega kupca. Velik poudarek je tudi na javnih zavodih in njihovih kuharjih, kako lokalno pridelano hrano v čim večji meri spraviti na jedilnike v šolah, vrtcih in drugih javnih zavodih. Pri tem sodelujemo tudi s šefom Urošem Štefelinom,« je dejal.