Grafične podobe sevdaha
V Galeriji Pogled grafike z naslovom Scenografija za sevdah in druge zgodbe razstavlja Admir Ganić.
Kamnik – Že prvi pogled na ostenje Galerije Pogled gledalca popelje drugam, v neki drug čas in prostor. Motivni svet nekaj več kot desetih grafik v Sloveniji živečega bosanskega slikarja in grafika Admirja Ganića se nanaša na avtorjev spomin na rodne kraje. »To so arhaična mesta in vasi, v katerih nihče več ne živi in v večini grafik tako ni človeške figure. Moja želja je izraziti predvsem neki prostor in čas, ki ga ni več, sam pa sem ga še nekoliko začutil in doživel v času odraščanja. Ne gre za neko nostalgijo po minulih časih, so pa ti prisotni v duhovnem smislu,« pojasni Admir Ganić in nadaljuje: »Ostal pa je ta materialni okvir, v katerem sem prepoznal posebne občutke, ki so zaznamovali vse nas iz Bosne. Gre za čustvo sevdaha – glasbe, še prej pa poezije, ki pripovedujeta o načinu življenja nekoč. To želim predstaviti skozi svoja dela, pravzaprav poskušam skozi ta ambient vizualizirati to čustvo.« V krajinah, ki jih v grafikah upodablja Ganić, tako najdemo trenutke iz njegovega otroštva pa tudi fantazmagorijske elemente, ki so povezani s sevdahom in mitologijo.
»Kako vizualizirati glasbo, kako zarisati čustvo? Admir Ganić in njegov cikel Scenografija za sevdah nam dokaže prav to – da lahko s črto in barvo pričaramo glasbo in tudi občutenje, ki nam ga glasba vzbudi. Sevdalinka ali kratko sevdah je bosanska ljudska pesem z značilnim glasbenim izrazom, ki v nas vzbuja občutenje melanholije, večnega iskanja, hrepenenja, žalosti,« ob tokratnih razgledih v Pogledu razmišlja kustosinja razstave Saša Bučan.
Admir Ganić ustvarja v kombiniranih grafičnih tehnikah globokega tiska s poudarkom na akvatinti, uporablja pa tudi dodatne tehnike, kot so jedkanica, mehka prevleka (vernis mou), reservage ... Zaposlen je na grafičnem oddelku ALUO v Ljubljani. Razstava bo na ogled do konca januarja prihodnje leto.