Gradnje potekajo po načrtih
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek si je v spremstvu direktorja Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) Bojana Tičarja in županov v petek ogledala gradbišča na gorenjskih cestah.
Po ocenah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek gradbena dela na Gorenjskem potekajo v skladu s časovnimi ter finančnimi načrti in bodo sklenjena v predvidenih rokih.
Britof, Bled, Kranjska Gora – Terenski ogled je ministrica začela z obiskom gradbišča ceste Hotemaže–Britof, kjer dela po njenih besedah tečejo hitreje, kot je bilo načrtovano. »Gradnja bi bila lahko sklenjena približno pol leta pred rokom,« je ocenila ministrica. Na ministrstvo je bila sicer pred časom podana pobuda Civilne iniciative Milje - Visoko, ki med drugim zahteva, da se opravi delna revizija projekta, izraža pa tudi skrb glede morebitnega hrupa.
»Tako kot na vseh drugih državnih cestah smo tudi v tem primeru obljubili, da bomo izvedli meritve in ukrepali skladno z ugotovitvami ter po potrebi namestili protihrupne ograje,« je zagotovila ministrica.
Pot je nadaljevala proti Bledu, ob tem pa izkusila zastoj na gorenjski avtocesti, ki ga trenutno povzroča zlasti prenova odseka med Podtaborom in Lescami. »Vsaka investicija, če ni ravno novogradnja, na neki način posega v obstoječe ceste,« je zastoje komentirala ministrica, ob tem pa udeležence v prometu prosila za razumevanje in potrpežljivost.
Ogledala si je tudi pred kratkim zgrajeno novo krožišče pri Šobcu, ki med prebivalci vzbuja pomisleke zaradi znaka in napisa, ki sta umeščena nanj. Trenutno sicer znaka in dela napisa zaradi nedavne nesreče ni, podoba krožišča brez njiju pa ministrici ugaja. »Ne zdi se mi potrebno, da okolje dodatno obremenjujemo z napisi,« je dejala, ob tem pojasnila, da mora biti ureditev krožišča v skladu s pravili, sicer ne dobi uporabnega dovoljenja. Tega pa za krožišče Šobec pričakujejo v 14 dneh.
Izzive rešujejo sproti
Nadaljevala je pri gradbišču prve faze blejske južne obvoznice, ki obsega gradnjo krožišča na Betinu. »Pristojni so povedali, da dela tečejo skladno s planom in finančnimi okvirji, kar je več kot dobro,« je poudarila ministrica. Obvoznica bo sicer služila zmanjševanju prometnih zamaškov, ko bodo uspešno izvedene vse tri predvidene faze gradnje. »Naš skupni cilj je, da po prvi fazi takoj nadaljujejo z drugo fazo, pri čemer pa se srečujemo še z nekaj izzivi, za katere verjamem, da jih bomo uspešno rešili,« je prepričana ministrica.
Z njo se strinja tudi blejski župan Anton Mežan, saj je, kot je poudaril, trenutno stanje ob prihodu na Bled skoraj nevzdržno. »Težava bi bila, če bi ostali zgolj pri novem krožišču na Betinu, ki praktično ne bi rešilo ničesar,« je opozoril blejski župan. Pojasnil je, da se morajo pri drugi fazi uskladiti še z dvema lastnikoma, katerih zahteve po njegovem mnenju niso pretirane ali nemogoče. »Gre samo za to, da vsak, ki tam živi, želi imeti neke normalne pogoje tudi v času same gradnje,« je dodal.
Na zaplete pa so naleteli tudi pri projektu kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem. Med gradnjo se je namreč izkazalo, da so določene projektne rešitve v ozki soteski težje izvedljive, a kljub temu dela po zagotovilih direktorja DRSI Bojana Tičarja potekajo v skladu s terminskim planom. Povedal je, da bodo problem rešili skupaj s stroko, in sicer tako, da bodo projekt dopolnili. Ali se bo izvedba zaradi tega zamaknila, pa Tičar ne more napovedati. »Na direkciji imamo več kot osemsto cestnih in nekaj več kot šestdeset železniških projektov in mi temu ne rečemo težave, ampak izzivi, ki jih sproti rešujemo. Čisto vseh stvari se tudi v projektu ne da načrtovati, zgodijo se izredne situacije, ki pa jih potem na terenu skupaj s projektanti, nadzorniki in izvajalci rešujemo – in tako je po celi Sloveniji,« pa je glede zapleta še dodala ministrica.
Za ureditev prometnega režima
Popoldan si je ministrica ogledala tudi novi krožišči v Kranjski Gori in Podkorenu ter obnovo vozišča na cesti Kranjska Gora–Erika pri jezeru Jasna. Ob tem je Tičar še povedal, da si na direkciji prizadevajo tudi za ureditev prometnega režima na Vršič in v Vratih, kar je tudi želja tamkajšnjih prebivalcev. »Promet na Vršič skušamo rešiti tako, da bi omejili in nadzorovali število vozil, ki bi z ene in druge strani vstopala na prelaz. Temu primerno bi na vrhu in ob vznožju na obeh straneh uredili tudi parkirišča,« je o rešitvi, ki pa še ni dokončna, dejal Tičar. Korak bližje pa so pri prometni ureditvi v Vratih. »Gre za kompleksen problem, ki vključuje več lastnikov zemljišč. Vemo pa, da je poletje pred vrati, zato bi bilo nehvaležno napovedati, da bi prometni režim lahko uveljavili že v tej sezoni,« je še dodal Tičar.