Film je moč
Zgodovina filma razkriva, da je Tomas Alva Edison z bratoma Lumiere leta 1895 v Parizu v kinu podobnem prostoru predstavil prvi pravi film. Odhod iz tovarne (La Sortie Des Usines Lumiere) je njegov naslov, že naslednje leto sta brata v mestu La Ciotat posnela še bolj znani Prihod vlaka na postajo (L'arrivée d'un train en gare de La Ciotat). Ljudje so menda v strahu, da jih bo vlak povozil, bežali iz dvorane. Kranj je z mestom na francoski Azurni obali pobraten, zato je leta 2016 ob 50-letnici sodelovanja med mestoma zelena površina v širšem središču mesta simbolno dobila ime Park La Ciotat. Naključno ali ne, ob parku je tudi legendarni kranjski Kino Center, v katerega so po filmske užitke več desetletij zahajale številne generacije Kranjčanov. Spomin na četrtkov filmski abonma s filmi za zahtevnejše občinstvo – danes se jih drži oznaka art filmi – ostaja večen. V zadnjem desetletju je v njem deloval manjši Cineplexx, ki pa nikoli ni prav zaživel. Dokončala ga je epidemija, bi dejali v tarantinovskem slogu.
Jutri se v prenovljenem kinematografu prijaznega imena MojKino odpira tretja izvedba Kranjskega igralskega filmskega festivala Krafft. Če kino s tem vstopa v novo obdobje, pa si festival v svoji tretji izvedbi prizadeva postati »stari znanec«. Čeprav gre za majhen festival, je ta edinstven v regiji, saj se osredotoča predvsem na igralsko umetnost znotraj avdiovizualnega področja. V tekmovalni in spremljevalni program so izbrani predvsem filmi z izrazitimi igralskimi dosežki, slovenske igralke in igralci pa bodo na festivalu lahko nadgrajevali svoje igralsko znanje in izkušnje na področju filma na predavanjih, mojstrskih tečajih, delavnicah in okroglih mizah v družbi mednarodnih strokovnjakov na področju filmske igre. Pred 120 leti je Georges Mélies posnel prvi »igrani« film Potovanje na Luno – po romanu Julesa Verna. Poti nazaj več ni bilo, igralstvo je v naslednjih sto letih postalo spoštovan poklic in umetnost.
V dobi porasta družbenih omrežij ter z njimi lažnih novic in zloveščih napovedih razvoja umetne inteligence je moč kamere in filma še večja. Videno gledalca prepriča ali pa ne. Na začetku vojne v Ukrajini se je na nekem profilu na Twitterju pojavil kader iz filma Lepe vasi lepo gorijo (Lepa sela lepo gore), češ da so na njej ruski vojaki, ki pijejo pivo in gledajo goreče vasi. Ljudje so na njej prepoznali odličnega srbskega igralca Dragana Bjelogrlića (ki ga je Krafft gostil lani) in po spletnih komentarjih, da gre za zavajanje, objava ni preživela niti enega dne. Na moč filma ne nazadnje namiguje že kratica festivala Krafft. V Kranj torej prihaja močan filmski teden.