Keramika v gibanju
Mesec maj je v razstaviščih Layerjeve hiše namenjen razstavi sodobne kinetične keramike, pomenljivo poimenovani Pi r kvadrat.
Festivalsko dogajanje se bo v Layerjevi hiši nadaljevalo z Bienalom tekstilne umetnosti BIEN 2023, ki bo svoja vrata odprl 31. maja.
Od druge polovice aprila enajst umetnikov v osmih projektih v vseh galerijskih prostorih Layerjeve hiše raziskuje »pogled z druge strani« na umetniško polje oblikovanja iz gline. Letošnja kuratorka razstave, Kristina Rutar, docentka z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, poudarja: »Razstava v taki obliki že četrtič zavzema umetniške prostore Layerjeve hiše in je zanimiv ter odličen izziv za ustvarjalce prav zaradi kontradiktornosti med materialom (glina, keramika) in konceptom kinetike.« Krhkost, nepremičnost, nedotakljivost postanejo obrobne lastnosti keramičnih del – na razstavi so predstavljeni projekti, ob katerih so obiskovalci vabljeni, da se del dotaknejo in iz postavitev ustvarijo gibanje, energijo – in to z materialom, ki teh dveh pojmov prvobitno ne pooseblja.
Med tovrstne projekte recimo sodi Raz-bitje mladih umetnic Mete Mramor in Brigite Gantar, ki je na ogled v razstavnem prostoru Medprostor, ter v galeriji v Stolpu Škrlovec projekt umetnice Špele Šedivy z naslovom V dosluhu ter prostorska postavitev Kristine Rutar, poimenovana Avtomatizem materije. V stolpu lahko prav tako opazujete delo v Kamniku živeče angleške umetnice Louise Winter. Slednja išče izraz odpadlega (v tem primeru so to odsluženi keramični strešniki) v novi obliki, ki ne stoji pri miru.
Premikanje keramike in misli
Skupina treh mladih ustvarjalcev, Miha Livk, Jera Dacar in Rilind Beqolli, v Galeriji Layerjeve hiše raziskuje temo antropocentrizma, prikaz človeka in živali v odnosu med seboj, kjer nevidne vezi visijo v ustvarjenem domišljijskem prostoru. Dejstvo, da obiskovalca preseneti hrup klikanja oblakov, na katerih so skrbno predstavljene keramične figure, je neizpodbitno presenečenje, ki se na nov način ukvarja s konceptom premikanja statičnih stvari. Pri tem ne gre le za keramične figure, ampak tudi za premikanje obiskovalčevih misli in pogledov.
V Galeriji Layerjeve hiše se predstavljata še dve umetnici, Tanja Goršič Gabrijelčič in Lara Žagar. Prva s projektom Črvine časa zavzema del prostora, ki obiskovalca popelje v razmislek o gibanju prostora in časa, njena dela so namreč črvine, ki jih gravitacija upogne ter oblikuje prostorsko-časovni tunel. Lara Žagar pa v projektu Re-teraformiranje išče razmisleke o koncu sveta, tako v fizičnem kot tudi v abstraktnem pogledu. Dela v prostoru raziskujejo živo v neživem v toku časa, ki teče in se premika obiskovalcem pred očmi.
Tu je še Galerija Mahlerca, ki se nam odpira s terase Layerjeve hiše. V njej je Lana Pastirk pripravila prostorsko postavitev Nove ptice, ki navdih išče v pesmi Črni deček pesnika Daneta Zajca. Togost družbe, črni pogledi, nerazumljenost sveta in majhna lučka, ki sveti v naivnem dečku. Ter bele ptice. Ki letijo v nebo.
Keramika se v okviru razstave Pi r kvadrat predstavlja kot odziv raziskovanja polja gline, ki lahko postane gibljiv material, naj bo iluzorno ali resnično. Raziskuje svoje meje, meje umetnika in gledalca, ustvarjalca in obiskovalca. Razstave so na ogled do 20. maja, od torka do sobote med 11. in 19. uro, kot vodič po razstaviščih pa vam bo koristil tudi katalog razstave, ki si ga lahko zagotovite v kavarni Layer.