Sistem za dajanje napitnine s plačilno kartico uporablja vse več gostincev. / Foto: Primož Pičulin

Dajanje napitnine s kartico

»Plačevanja s kartico je vedno več. V času pred epidemijo je bilo v našem lokalu s kartico izvedenih le okrog dvajset odstotkov plačil, zdaj gremo že proti štiridesetim odstotkom,« pravi kranjski gostinec Aleš Piskernik.

»Odziv strank je dober. Približno polovica jih ta sistem dajanja napitnin že pozna, polovica ne. Mi jim stvar predstavimo, povemo, da imajo možnost na ta način pustiti napitnino. Od nikogar pa nič ne zahtevamo, tu gre izključno za odločitev posameznika.«

Kranj, Kranjska Gora – Čas epidemije covida-19 je spremenil marsikaj, med drugim tudi navade pri načinu plačevanja. Če smo pred nekaj leti v denarnici mnogokrat še imeli gotovino, jo imamo zdaj vedno redkeje. Tako tudi evra za kavo nimamo več v drobižnici; natakarju raje ponudimo kartico. Pa bi vseeno radi pustili tistih deset ali dvajset centov napitnine. Tako se dajanje napitnine pri plačevanju s kartico vedno bolj uveljavlja.

»Z enim izmed slovenskih ponudnikov tovrstnih storitev Elly POS smo začeli sodelovati decembra lani. Velikokrat k nam pridejo gostje iz tujine in oni so večkrat rekli, da bi ob kartičnem plačilu radi pustili napitnino. V tujini je ta navada že dobro uveljavljena,« pove Piskernik. »Odziv strank je dober. Približno polovica jih ta sistem dajanja napitnin že pozna, polovica ne. Mi jim stvar predstavimo, povemo, da imajo možnost na ta način pustiti napitnino, od nikogar pa nič ne zahtevamo, tu gre izključno za odločitev posameznika.«

Gostje lahko na zaslonu POS-terminala izberejo eno od možnosti, s katero določijo, koliko napitnine v odstotkih želijo pustiti. »Lahko se seveda odločijo tudi, da izberejo 'brez napitnine'. Sicer imamo v dobrem mesecu dobre izkušnje, je pa res, da smo začeli decembra, ko so ljudje običajno bolj radodarni,« se nasmehne Piskernik. Zanimalo me je, kako do izplačanih napitnin pridejo natakarji. »Pri nas smo se z internim aktom podjetja odločili, da enkrat na leto. Drugače pa se lahko izplačuje mesečno, tedensko, dnevno, kakorkoli se podjetje odloči. Za zdaj izplačilo ostaja neobdavčeno.«

Da gostje sedaj pogosteje puščajo napitnino, nam je povedal tudi eden izmed kranjskogorskih gostincev. »Nakazilo napitnine s kartico je bilo sicer možno že prej, vendar na izrecno zahtevo gosta. Novi program pa avtomatsko gosta povpraša glede napitnine in ga tako neposredno postavi pred izbiro o plačilu in višini napitnine. Program deluje tako, da se nakazana napitnina po šifrah vsakega posameznega natakarja sešteva. Vsak natakar tako ob koncu delovnega dne iz blagajne vzame napitnino v obliki gotovine, nato se napitnina deli med osebje po ključu, ki je odvisen od posameznega gostinskega obrata.«

Kot nam je povedal vodja prodaje pri sistemu Elly POS Vadim Mancević, je na Gorenjskem vedno več povpraševanja po tovrstnih storitvah. »Odzivi so pozitivni, lahko povem, da niti ena stranka še ni vrnila našega POS, razen v primeru zaprtja lokala, s.p.-ja ali covidnih točk za testiranje. Če se osredotočim na gostince, poudarjajo enostavnost uporabe, predvsem modula napitnin.« Na ta način sicer v Kranju zagotavljata plačilo oziroma dajanje napitnin denimo tudi Beer Pub in Bazen Bar & BBQ.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 23. avgust 2021 / 11:49

Včeraj ob 754 PCR testih potrdili 116 okužb z novim koronavirusom

Ljubljana – Včeraj so ob 754 PCR testih potrdili 116 okužb z novim koronavirusom, kažejo podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Delež pozitivnih testov je bil 15,4 odstotka. Sedemdnevno p...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 28. junij 2013 / 07:00

Prva slovenska enciklopedija o lovstvu

Kranj – Pri Lovski zvezi Slovenije je v okviru Zlatorogove knjižnice izšla knjiga z naslovom Divjad in lovstvo. Knjiga je pred več kot osmimi leti začela nastajati kot priročnik za izobraževanje lo...

Kranj / petek, 28. junij 2013 / 07:00

Pozornost staranju in kulturi

Pri kranjski občini so se pridružili evropskima projektoma Pangea, ki je namenjen problematiki telesne aktivnosti in prehrane za kakovostno staranje in Clear, katerega namen je kulturna okolja približ...

GG Plus / petek, 28. junij 2013 / 15:25

Naloga diplomata je, da se pogovarja

Ameriški veleposlanik Joseph A. Mussomeli se poslavlja. Nekaterim je bil njegov način diplomacije všeč, drugim ne. »Moja naloga diplomata je, da se pogovarjam in ugotovim, kaj se dogaja,« razloži in v...

Kronika / petek, 28. junij 2013 / 15:17

V Šobcu pogrešajo italijansko turistko

Šobec - V kampu Šobec so v ponedeljek pogrešili 44-letno italijansko turistko Reo Eleonoro. Policistom so pojasnili, da je tam počitnikovala od minulega petka, dneve pa je običajno preživl...

Gospodarstvo / petek, 28. junij 2013 / 15:13

Dve ponudbi za odkup Heliosa

Domžale - Za nakup slabih 73 odstotkov družbe Helios se zanimata ameriška multinacionalka PPG in avstrijski Ring International, ki sta tudi podala ponudbo za odkup večinskega deleža, ki ga...